Linn's valkjes. Gingy, Sunny, Finn en Parel + 7 jongen. Foto's 7-7

Gestart door Linn, 29 april 2006, 13:11:47

« vorige - volgende »

Linn

Hoi,

Laat ik ook maar weer eens een dagboek beginnen. Ik ben al een keer begonnen: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12038.0.html

Even m'n valkparkieten voorstellen:

Sunny, Gingy en Parel.

Nameless

Gingy en Nameless zijn Wildkleur, Parel is Lutino gepareld en Sunny Cinnamon Bont.
Gingy en Nameless zijn allebij mannetjes geworden zoals je op de foto's kunt zien. Parel en Sunny vrouwtjes.
Gingy en Sunny zijn samen een stelletje geworden. Nameless en Parel helaas niet.
Vorige week heb ik broedblokken gekocht. En Gingy en Parel zijn nu aan het broeden! :D Vandaag is het tweede eitje gelegd!

Oude foto van Gingy:

Oude foto van Nameless:

Groeten Linn. :)

Riny

Hoy Linn
Veel plezier gewenst met je nieuwe dagboekje.
Hopelijk heb je over 3 weekjes jonkie's in je dagboek staan.
Groetjes Riny :D

ManjaV

Hoi Linn,

Leuk, een nieuw dagboekje!
En wat grappig, een van mijn valkjes heet ook Sunny. Het is alleen een mannetje, bij jou is Sunny dus een popje :D
Leuke foto's, ze zien er lief uit :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Linn

Zou deze naar verhalen mogen verplaatst worden? Ik denk namelijk dat ik niet elke dag hierin schrijf.

Rianne

Hey,

ik schrijf ook niet elke dag hoor, dat hoeft niet per se. ;)

Linn

Ow ok. Ik dacht dat moest.

Rianne

Nee hoor, dat kunnen we moeilijk van iemand eisen. ;) Maar als je wilt, kun je 1 van de dagboek moderators een berichtje sturen als je alsnog wilt verplaatsen. :)

Linn

Hoi,

Toenet heb ik even gekeken in het broedblok en het derde eitje ligt erbij. :D Helaas denk ik dat dit nestje niks wordt. Want het mannetje is echt nog een "puber" om het zo maar even te noemen. Hij broedt maar heel af en toe. En hij paart gewoon ook met het andere vrouwtje (Parel). Hij is er gewoon nog niet klaar voor denk ik, voor een nest. Ik wacht maar gewoon af of ze dit jaar al een nest krijgen.
Tussen Nameless en Parel wil het gewoon echt niks worden. Parel heeft wel interesse in hem maar hij niet in haar.
Parel gaat de laatste tijd ook wel best vaak in het broedblok. Misschien legt zij binnenkort ook wel eitjes. Of kan dat niet als ze geen mannetje heeft?
Dit jaar ga ik waarschijnlijk op zoek naar nog een aantal vrouwtjes zodat Nameless de (hopelijk) ware vind! ;D Ik las namelijk dat je gewoon meerdere vrouwtjes kan nemen. Dus een gelijk aantal mannetjes en vrouwtjes nemen, hoeft dus niet. (Maar je moet niet meerdere mannetjes nemen dan vrouwtjes).
Voor Parel ga ik denk ook nog op zoek voor een mannetje.

Linn

Hoi,

Er liggen nu 5 eitjes in het blok. :D
Het mannetje begint nu steeds beter te broeden. Eerst ging ik altijd kijken als het vrouwtje eraf was. Dan zat het mannetje er wel op maar als ik kwam dan ging hij eraf. Vandaag ging ik kijken en bleef hij mooi zitten en beschermen. Daar ben ik blij mee!

Rianne

Hoi,

zo ging het bij mij ook! Het mannetje was zo uit het blok en zat er maar heel even op. Sinds vorige week of zo broedt hij echt heel goed mee, en verdedigt het blok als ik ga kijken. :)

Linn

Ja, super is dat he?!! :D

Rianne

Ik was er iig erg blij mee, hopelijk betekend dat dat hij ook goed gaat voeren. :)

Linn

6 mei 2006, 11:03:52 #12 Last Edit: 6 mei 2006, 11:06:02 by Linn
Hoi,

Ik heb foto's! Helaas zijn ze wel van slechte kwaliteit! :(
En ik heb nieuws:
Parel gaat binnenkort ook een ei leggen! (Ze heeft een dikke achterkant).

Hier de foto's:

Gingy

Parel voor broedblok

Parel voor broedblok

Sunny in broedblok op de eitjes (ze zit in een ander broedblok dan waar Parel voor zit hoor)

Nameless en Gingy

Parel aan het spelen met speeltje (bijzondere foto hoor! ze spelen haast nooit met dat speeltje, haha ;D)

Linn

Parel heeft een eitje gelegd! :D

Linn

Ik heb echt super nieuws!:

Toenet heb ik de eitjes geschouwd van m'n valkparkieten. Eerst de eitjes van Parel (ze heeft er drie). Helaas zat er niks in, maar de eitjes zijn nog maar pas gelegd.
Toen ging ik kijken bij de eitjes van Gingy en Sunny. ALLE 5 BEVRUCHT!!! :D Dat had ik echt niet verwacht, ik dacht dat er misschien 1 eitje bevrucht zou zijn.

En ik heb nog meer goed nieuws maar dat vinden jullie vast niet zo interessant: Mijn guppy heeft jonkies! :D Daar zat ik lang op te wachten!

Dus ik ben nou helemaal happy!!!!!! :D ;D