16 juni 2024, 02:30:58

De valkparkieten van Linn

Gestart door Linn, 4 augustus 2005, 16:04:46

« vorige - volgende »

Linn

Hoi,

Ik zal even wat vertellen over hoe ik aan mijn valkparkietenliefde kom en mijn valkparkieten.

Hoe mijn valkparkietenliefde begon:
Ik ging een keer ergens heen waar ze een soort kinderboerderij/dierenpark hebben. Ze hadden daar ook een voliere met vogels. Nou mijn broertje en ik stonden voor die voliere en opeens kwam er een hele mooie witmasker valkparkiet naar ons toe vliegen en die floot het bouwvakkersfluitje (zo van fiet-fiew). Echt zo lief!! :D En toen dacht ik ik wil ook een valkparkiet. Zo is mijn valkparkietenliefde gekomen. (Ik was trouwens pas ook weer bij die kinderboerderij/dierenpark, maar toen was die valkparkiet er niet meer :-\ :'( ).

Nou vertel ik wat over mijn eigen valkparkieten:
Mijn eerste 2 valkparkieten kocht ik op 1Juli. Het zijn 2 wildkleur valkparkieten van ongeveer 9 weken. 1 van hun heeft een naam: Gingy (de andere heeft dus nog geen naam).
Ze waren tam maar doordat ik ze eek met de hand moest vangen zijn ze niet meer tam. :-\ :'(
15 Juli kocht een nog een valkparkiet. Een lutino geparelde. Helaas heeft hij/zij een schoonheidsfoutje, namelijk een spleet tussen de snavel. :-\ :'( Hij /zij is ongeveer 12 weken oud en heet Parel.
29 Juli heb ik een cinnamon bonte valkparkiet gekocht. Hij/zij is ongeveer 6 weken oud. (Hij/zij heeft nog geen naam).

Samen zitten ze in een buitenvoliere samen met lachduiven. Helaas zij ze niet tam maar ik ben er mee bezig om ze tam te maken.
Hun hobby is in de conifeer te spelen (eigelijk is het meer knabbelen en slopen, maarja ;D).

En dan nu de foto's:








Helaas zijn de foto's niet zo duidelijk, maar ze zijn ook maar met een "kinder" fototoestelletje gemaakt ;D (Mini digitale camera). --->

Groetjes Jolinda :-*

Lin

Hallo Jolinda,

Leuk dat je een verhaal hebt geschreven. Als je meer schrijft blijf ik je volgen en je mooie valkjes!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Linn,

Zohee, je valkjes hebben een goudleven zo te zien. Lekker veel ruimte. Zijn een mooitjes hoor.

Veel plezier met ze.

Groetjes, Nel :)

Roosje

Leuk hoor! Alleen dat spelen met de coniferen is niet zo handig, die zijn namelijk heel ongezond of giftig voor valkjes!

Christine

Wat een mooie valkjes heb je daar en wat jammer dan parel een gezondheidsfoutje heeft maar daarom is het wel een mooie valk en misschien ook allemaal met verschillende karakters. veel succes met je valkjes verder

groetjes christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Linn

6 augustus 2005, 15:45:01 #5 Last Edit: 11 augustus 2005, 10:45:14 by Lin
Hoi,
Laat ik ook maar een dagboek bij gaan houden over m'n valkparkieten. :) (Ik weet niet zeker of ik elke dag wat ga schrijven).

Gisteren heb ik wat speeltjes voor m'n valkparkieten gekocht (ook heb ik een speeltje voor m'n grasparkieten gekocht).
Alleen volgens mij is dat speelgoed dat ik voor m'n valkparkieten heb gekocht eigelijk voor papegaaien :-\ ;D. Maar ze hadden helemaal niet zoveel keuze helaas :(.
Foto's!!! ;D :

Speeltje (Moet een stoplicht voorstellen ofzo)


Speeltje (schommel)


En nog een leuke groepsfoto van de valkparkieten

Ik weet niet of de valkparkieten al met het speeltje hebben gespeeld, ik weet ook niet of ze al op de schommel hebben gezeten, maar toen ik foto's ging maken ging 1 van de duiven op de schommel zitten ;D.


Groetjes Linn :-*

Roosje

Haha dat ziet er komisch uit zo'n duif daarop :P wordt ie in ieder geval gebruikt ;)

Kirsten

Hoi Linn,

Wat een leuke mooie foto's :D
Het is altijd wat moeilijk met speeltjes vind ik en ze zijn ook aardig duur altijd.

Ik kom zeker eens af en toe bij je langs om te lezen

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

leuke voliere!
Nooit problemen gehad met die klimop?!
Ik zal wel vaker komen neuzen.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Leuke foto's Linn. Ik zal je dagboek in de gaten houden. (of in ieder geval, proberen in de gaten te houden ;) )

Linn

Hoi,

Ik zal even wat vertellen over gisteren:

Ik ben dus bezig mijn valkparkieten uit mijn hand te leren eten, maar dat wil nog niet echt lukken :-\.
Dus ik dacht gister ik haal mijn geheime wapen erbij :P (grapje hoor ::) ). En dat is brood. Ik zal het even uitleggen ;D: de valkparkieten zitten bij duiven in een voliere, de duiven houden heel veel van brood, dus die komen op je handen zitten als je brood in je handen hebt. Dus ik dacht misschien komen de valkparkieten dan ook op mijn handen zitten (mogen valkparkieten eigelijk brood?). Helaas kwamen de valkparkieten niet op mijn handen zitten :(, maar ze kwamen wel dichtbij :).

Ik heb trouwens alweer een leuke naam verzonnen: Nameless(zo gaat die andere wildkleur valkparkiet heten).

Groetjes Jolinda :-*

angel310

hoi linn

ik ga zeker je dagboek volgen
bij mij hielp het ook dat de ene valk(karel) al uit mijn hand at en op mijn hand ging zitten
want vandaag heeft de pop(lientje) ook op mijn hand  gezeten

groetjes angelique

ps: brood is goed voor valken
vooral bruin brood

Linn

Hallo,

Vandaag heb ik de duiven en valkparkieten brood en wortel gegeven. :)
Omdat ik verwachte dat de valkparkieten dat wortel niet gingen eten , had ik de wortel midden op een bord gelegt en voer eromheen gelegd ;D. (ja ik weet het, ik ben ongeduldig ;D, ik had geen zin om de heletijd te wachten of ze ook zonder voer de wortel gingen opeten, door dat voer gingen ze dus wat sneller naar het bord omdat ze dus sowieso voer eten ::) ;D ).
Ik zag dat Nameless op de wortel zat te "kauwen" (om het zo maar even te noemen) ik weet niet of hij/zij het echt heeft opgegeten omdat ik zag dat hij/ zij soms wat wortel weer liet vallen. Ik weet niet of de andere valkparkieten nog van de wortel hebben gegeten.
Ik zag ook dat Gingy wat brood op heeft gegeten. Ik weet niet of de andere valkparkieten nog wat brood op hebben.

Greetz Linn (Jolinda)

Lin

Hey,

die speeltjes heb ik ook maar het belletje is wel favoriet hoor. Ik zal jou ook  blijven volgen! en goed dat je je even bijzet dat je jolinda heet want anders wordt je eeuwig Linn genoemd, of vind je dat niet erg?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Linn

Citaat van: Lin op 10 augustus 2005, 20:09:48
Hey,

die speeltjes heb ik ook maar het belletje is wel favoriet hoor. Ik zal jou ook  blijven volgen! en goed dat je je even bijzet dat je jolinda heet want anders wordt je eeuwig Linn genoemd, of vind je dat niet erg?

Groeten, Lin


Nee, eigelijk niet ;D.