Linn's valkjes. Gingy, Sunny, Finn en Parel + 7 jongen. Foto's 7-7

Gestart door Linn, 29 april 2006, 13:11:47

« vorige - volgende »

caro

Hoi Linn,

Je gaat weer een leuke en spannende tijd tegemoet.

Jammer dat er niemand reageer in je dagboekje. Reken mij maar tot je vaste bezoeker ;).

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rianne

Hoi Linn,

er zijn ook veel mensen die veel dagboeken lezen en niet altijd iets weten te zeggen als reactie. :)
Spannend dat bij jou ook de blokken hangen. Ik hoop dat de valkjes die jij als koppel wilt zien ook echt een koppel gaan vormen. :)

Linn

Jaaaaaaaaaaaah reacties! ;D :D :P

Citaat van: caro op 26 april 2007, 09:51:23
Hoi Linn,

Je gaat weer een leuke en spannende tijd tegemoet.

Jammer dat er niemand reageer in je dagboekje. Reken mij maar tot je vaste bezoeker ;).

Groetjes

Caro

Oh, dank je Caro! :D

Citaat van: Rianne op 26 april 2007, 09:55:48
Hoi Linn,

er zijn ook veel mensen die veel dagboeken lezen en niet altijd iets weten te zeggen als reactie. :)
Spannend dat bij jou ook de blokken hangen. Ik hoop dat de valkjes die jij als koppel wilt zien ook echt een koppel gaan vormen. :)

Ja, dat is waar, maar als je nooit een reactie krijgt, of die nou positief of negatief is, is wel jammer, vind ik.

Gingy en Sunny zijn een vast koppel. Parel wil wel wat met Gingy en is niet echt geinteresseerd in Finn. Gelukkig blijft Gingy toch echt bij Sunny. :) Dus ik hoop dat Finn en Parel ook een koppel gaan vormen!

Ik denk dat morgen het eerstje eitje (eigelijk vierde) is gelegd. Je ziet namelijk bij der al een dikke bult bij d'r kontje. Ik ben echt benieuwd hoeveel eitjes er gaan komen, omdat ze al 3 heeft gelegd en het gaat nou achter elkaar door. Het is niet een paar weken geleden ofzo, maar maar een paar dagen. Spannend dus! :)

Helaas kan ik nu een poos geen foto's laten zien, omdat op deze computer de foto's niet kunnen worden gezet maar wel op een ander, maar i.v.m "verhuizing" (nieuwe vloer) kan die computer nog niet worden neergezet.

Greetz Linn.

..Neline..

Hey Linn

Mooie valkjes heb je. Vooral deze vind ik erg mooi:

Ik kom zeker vaker in je dagboekje kijken hoor! ik ben wel benieuwd hoe het met de aankomende nestjes zal gaan.  :P

Groetjes Neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Linn

Citaat van: whiskey + woepert op 26 april 2007, 19:49:32
Hey Linn

Mooie valkjes heb je. Vooral deze vind ik erg mooi:

Ik kom zeker vaker in je dagboekje kijken hoor! ik ben wel benieuwd hoe het met de aankomende nestjes zal gaan.  :P

Groetjes Neline

Dank je, Neline! :)

En ja hoor, vandaag is het eitje gelegd! :D (Of gisteravond).
Heel toevallig had Sunny vorig jaar op deze datum ook haar eerste eitje gelegd. (Klopt eigelijk niet helemaal, want dit is eigelijk het vierde eitje :P).

Nog even voor de duidelijkheid:

Gingy en Sunny

Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor splitten Gingy draagt, want de verkoper van Ging die dacht dat zijn ouders een geparelde man en een lutino pop is. Als dat zo is, kom ik op deze berekening uit:

Ouders:
Vader Wildkleur split voor Bont {X1:Gepareld} {X2:Lutino} 
Moeder Bont Cinnamon 
Nageslacht:
Jonge man 25.0 % Bont split voor {X2:Cinnamon} {X1:Gepareld}
25.0 % Bont split voor {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Wildkleur split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}

Jonge pop 25.0 % Bont Gepareld
25.0 % Bont Lutino
25.0 % Gepareld split voor Bont
25.0 % Lutino split voor Bont

Zelf dacht ik (omdat ik pas laat heb gevraagd hoe de ouders eruit zagen en het kan zijn dat de verkoper het is vergeten omdat hij het ook niet zeker wist, dus niet omdat ik hem niet geloof ofzo hoor :P) dat zijn ouders een wildkleur man en een bont (geparelde) pop zijn. Omdat toen ik ze kocht, zij tegen het gaas zaten geplakt, als enige en zo enthousiast deden tegen hem (en zijn broertje). Als dit klopt, komt er dit uit:

Ouders:
Vader Wildkleur 
Moeder Bont 
Nageslacht:
Jonge man 100.0 % Wildkleur split voor Bont

Jonge pop 100.0 % Wildkleur split voor Bont

Of

Ouders:
Vader Wildkleur 
Moeder Bont Gepareld 
Nageslacht:
Jonge man 100.0 % Wildkleur split voor Bont {X2:Gepareld}

Jonge pop 100.0 % Wildkleur split voor Bont

Vorig jaar kwamen er 3 wildkleur jongen uit en 2 bonte. Dus of hij nou ook gepareld draagt is nog steeds een verassing. Maarja maakt opzich natuurlijk ook niet zoveel uit, als ze maar gezond zijn! :)

Als Finn (witmasker gepareld) en Parel (lutino gepareld) jonkies zouden krijgen krijg je zowieso geparelden, maar als Finn splitten bij zich draagt en Parel misschien ook krijg je natuurlijk een heleboel mogelijkheden, en om dat hier nou allemaal neer te zetten krijg je wel een heeeeel lang bericht. :P
Ik verwacht dit jaar nog niks van Finn, omdat hij echt nog zo jong is en totaal geen interesse toont in de pop terwijl Gingy dat al wel deed op deze leeftijd. Maarja afwachten maar. ;D

Greetz Linn.

..Neline..

hey linn :D

het is inderdaad altijd een verassing welke splits een valkje nog meer zal hebben.
zo heb ik m'n eerste valkje uit een dierenwinkel gekocht (wat ik nu nooit meer zal doen). ik ben dus ook behoorlijk nieuwsgierig welke splits ze zal hebben en of ze wel een split heeft.
maar ja, daar zal ik pas achter komen als ze jongen krijgt. maar dan zal de man toch wat meer interesse in haar moeten tonen. :-\

hoe oud is finn dan? 6 of 7 maanden ongeveer??
nou, toen mijn valkparkiet man voor het eerst in de rui was (hij was toen 6 maanden) had hij ook nog helemaal geen interesse in zijn popje. nu is hij bijna 1 jaar, en nu pas begint hij een beetje interesse te tonen :-\. ik hoop dat het bij jou sneller zal gaan.

groetjes neline

Linn

Citaat van: whiskey + woepert op 27 april 2007, 16:29:07
hey linn :D

het is inderdaad altijd een verassing welke splits een valkje nog meer zal hebben.
zo heb ik m'n eerste valkje uit een dierenwinkel gekocht (wat ik nu nooit meer zal doen). ik ben dus ook behoorlijk nieuwsgierig welke splits ze zal hebben en of ze wel een split heeft.
maar ja, daar zal ik pas achter komen als ze jongen krijgt. maar dan zal de man toch wat meer interesse in haar moeten tonen. :-\

hoe oud is finn dan? 6 of 7 maanden ongeveer??
nou, toen mijn valkparkiet man voor het eerst in de rui was (hij was toen 6 maanden) had hij ook nog helemaal geen interesse in zijn popje. nu is hij bijna 1 jaar, en nu pas begint hij een beetje interesse te tonen :-\. ik hoop dat het bij jou sneller zal gaan.

groetjes neline

De leeftijd weet ik niet precies maar ongeveer 6 maanden ja.

Linn

Het 5de eitje (2de in blok) van Gingy en Sunny is gelegd! :D
Ik had vandaag ook verwacht dat Parel haar eitje had gelegd omdat ze gister een dik kontje had. (Zij zit namelijk in haar eentje in het andere blok). Dus ik vandaag kijken, zag eerst niks dus ik goed kijken ook in de hoeken enzo (de blokken zijn namelijk niet zo handig opgehangen, ik kan der namelijk niet zo goed bij :-\) en zie ik daar al twee eitjes! :o :) Had ik niet verwacht! Ik heb dus blijkbaar het eerste eitje over het hoofd gezien. Het zou kunnen zijn dat haar eitjes (van Parel) zijn bevrucht, want Gingy dekt haar ook welleens. Vorig jaar had ze in haar eentje 4 bevruchtte eitjes en stopte ze na een week ofzo met broedden (is ook wel logisch natuurlijk, want man en pop wisselen elkaar af natuurlijk), dus misschien ga ik haar eitjes onder Sunny en Gingy leggen.
Dus alweer 4 eitjes!!! :D

Linn

Vandaag hebben Sunny en Parel allebij weer een eitje gelegd. Voor Sunny eigelijk het zesde eitje maar heeft er nu 3, dus derde eitje. Voor Parel ook derde eitje. Ik heb vandaag de eitjes geschouwd maar kon (nog) niks erin zien, alleen bij een eitje van Parel zag ik iets. De drie eitjes van Parel heb ik bij Sunny gelegd. Als Sunny nog meer eitjes gat leggen haal ik die weg, anders heeft ze wel heel veel. Als Parel nog meer eitjes gaat leggen, mag ze die houden maar ik verwacht eigelijk niet dat ze ze helemaal uitbroed. Omdat ze vorig jaar dus ook in haar eentje was en toen stopte. Wat ik ook erg logisch vind omdat ze het dus alleen moest doen.
Als de eitjes van Parel uitkomen zijn ze bevrucht door Gingy en komen er, als Gingy verder geen splitten bij zich draagt, wildkleurtjes uit. Als Gingy wel split is voor Lutino en Opaline, kunnen er dus Lutino's en Opaline's uitkomen! :D Spannend!

Greetz Linn. :)

..Neline..

Citaat van: Linn op 29 april 2007, 13:35:17
(de blokken zijn namelijk niet zo handig opgehangen, ik kan der namelijk niet zo goed bij :-\)

Hey Linn

Kun je de blokken er niet even afhalen dan? Om er beter in te kunnen kijken?
Spannend zeg, al die eitjes. :D :D Ik hoop voor je dat er veel bevrucht zijn. En natuurlijk dat ze allemaal uit gaan komen ;).

Groetjes Neline

Rianne

Hoi Linn,

mijn valkjes zitten ook in een hoog hangend blok, maar als ik goed wil schouwen, jaag ik eerst het valkje eruit (wel rustig natuurlijk) en pak dan het blok er af. Vaak gaan ze dan nog bij me zitten kijken of ik wel voorzichtig doe. :) En als het blok weer terug hangt, gaan ze er meteen weer in. Wel leg ik dan extra houtkrullen rond de eitjes zodat ze niet kunnen gaan rollen en beschadigen.

Linn

Nee, de blokken heb ik vast geboord. Ze kunnen ook niet zo worden gehangen dat je ze er zo weer vanaf kan halen.
Het is ook niet zo dat ik er niet goed bij kan komen omdat ze erg hoog hangen ofzo, maar omdat ze achter de stokken enzo hangen.

Linn

Vandaag heb ik de eitjes geschouwd. :) Sunny had inderdaad haar zevende eitje gelegd, en heeft nu dus zeven eitjes onder zich. Van de zeven waren er 5 bevrucht (dat laatste eitje is eigelijk nog niet over te oordelen natuurlijk, die is nog maar pas gelegd ;)). Ik had ja drie eitjes van Parel onder haar gelegd, die had ik met potlood gemerkt, maar ik kon maar 2 gemerkte eitjes zien. Dus ik denk dat bij dat ene eitje het eraf is 'geschuurd' ofzo. Dus of dat onbevruchtte eitje nou van Parel of van Sunny is, weet ik dus niet.
Parel had weer 2 eitjes gelegd, waarvan je bij 1 al adertjes kon zien! :o :D Dus dat bevruchte eitje heb ik bij Sunny gelegd, dus die heeft nu weer 6 eitjes en die (niet zeker) onbevruchte eitjes (2) van Sunny liggen nu onder Parel en die heeft nu dus 3 eitjes. Is het nog te volgen? ;D ;)

Foto's komen later.

Linn

Foto's van gisteren:

Gingy

Finn

Weer Finn :-*

Parel in d'r broedblok

Sunny in d'r broedblok

Sunny

Sunny poetsen

Sunny ff strekken ;D

Finn, zoals je ziet zit hij in de rui. Hij had erg lelijke veren, daar komt hij nu vanaf gelukkig. Hoe het komt dat hij zulke veren had weet ik niet. Hij is wel klein. Misschien heeft hij een groeiachterstand gehad. Ik weet niet. Iemand een idee wat hij heeft?

Hier een foto van een paar van die lelijke veren die hij heeft al heeft verloren.

Lekker vogelmuur eten :)

Anke

wat een schattige valkjes heb je linn.
Spannend al die eitjes.....
Hopelijk gaat het goed en komen er mooie donsjes uit :D

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes