28 april 2024, 16:48:22

Spark & Pluk's 2de nest

Gestart door yentl, 20 juni 2003, 22:27:32

« vorige - volgende »

yentl

20 juni 2003, 22:27:32 Last Edit: 21 juni 2003, 14:50:20 by yentl
Hoi iedereen!!! ondertussen weten jullie al wel dat Spark & Pluk een nieuwe nest aan het bouwen zijn, hun 2de.
Binnenkort, moeten de kleintjes geboren worden (24ste)
Dus begin ik hier maar met een nieuw dagboek.

Ik hou jullie op de hoogte (momenteel 6 eitjes)

groetjes Yent'l

Marianne

Hallo Yentl,

Wat een vruchtbaar jaar is het toch !
Gefeliciteerd met jouw tweede nestje.
Dat er maar allemaal gezonde valkjes uit hun eitje mogen komen.

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Sparkel

20 juni 2003, 22:52:13 #2 Last Edit: 20 juni 2003, 22:52:36 by Sparkel
Hey iedereen, 'k ben zojuist nog eens even in de nestkast gaan kijken... en ik zag barstjes in een eitje, het eitje zag er wat donkerkleurig uit, en het jonkie piepte!!!

 :) :) :) :)
het zal dus deze nacht uitkomen!!!!
en juist als mijn vakantie begint, de examens zijn gedaan!
beter kan het niet.

Ik weet nog geen goede naam, en op de namenpagina staan er zoveel! Dus zet jullie al maar aan het denken ;)!


groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

super dat er weer een kleintje komt, ik zal ook weer een jong van mijn volgend nest houden en ik zal haar/hem Toendra noemen, mss wel een rare naam maar als je het een tijdje aankijkt valt ie best wel mee hoor ::) :D.

Veel plezier met je nestje Yent'l, hopelijk komen ze allemaal uit :).

yentl

En jaja, ik ben tijdig begonnen met een nieuw dagboek  ;D.
Deze nacht is er een kleintje uitgekomen!!!  :) :) :)
Het ziet er KERNGEZOND uit, machtig zelfs, zo een met megaveel donsveertjes! Zoveel veertjes hadden de vorige zelfs niet, het ziet er dus voorlopig allemaal erg voorspoedig uit, hij piept en hij doet (of zij). Zooo lief, een machtig ding! Ik ben al helemaal verkocht (z'n naam mag dus heel machtig klinken ;))

groetjes Yent'l


Tara

Wat leuk Yent'l!

Dat jonkie doet me aan Pinky denken ... Die had ook superveel dons en superzacht :'(. Sorry ik ben aan het ijlen, erg leuk hoor Yent'l, hopelijk gaat het deze keer goed!

Groetjes, Tara

yentl

hoi hoi hoi allemaal  ;D ;D ;D!!!
ik ben vandaag zo vrolijk...

ik heb erg leuk nieuws bij:

gisteren, 21 juni, klein valkje
vandaag, 22 juni, iets na de middag, 2de klein valkje uit zijn eitje gekropen, ik heb het zien gebeuren, het was dus nog heel nat natuurlijk, en het liep naar Breezer toe, zooo koddig.

De valkjes moesten rond 24 juni geboren worden, ze zijn dus erg vroeg en snel achter elkaar, het kan gewoon niet beter  :).

En normaal vechten Breezer en Sparkel om te kunnen broeden, maar daarjuist, zaten er...

3 dikke vrienden in het nestkastje  :D :D :D!

groetjes Yent'l

yentl

22 juni 2003, 19:40:53 #7 Last Edit: 22 juni 2003, 19:41:16 by yentl
Hoi allemaal,
ik krijg geen fototoestel, maar 'k ben hard aan het proberen om aan een wegwerptoestelleke te geraken  ;), zodat ik foto's van m'n valkjes kan nemen!!!

groetjes Yent'l

moonwitch (diana)

hoi yentll

Super, gefeliciteerd met je jonkies. Ik hoop dat je gauw foto's hebt.
Wat mooi dat je het jong uit het ei hebt zien komen. Ik heb tot nu toe 2 nestjes gehad maar helaas heb ik dit nog niet mee mogen maken, dat ik getuige van de geboorte was. Het dichts bij dat ik heb meegemaakt was dat het jong nog nat was. Wie weet heb ik meer geluk met het derde nestje.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

demi

hoi yentl

ook van mij de felicitatie`s!
toppie hoor dat ze maar mooi en gezond mogen worden!

diana w

yentl

Hoi,
ik bedoel eigenlijk niet dat ik de geboorte heb zien gebeuren hoor, ik heb gewoon het laatste stuk eierschaal zien liggen waar het jong juist uitgekropen was, nat en het kroop onder Breezer.

Ik ben zojuist gaan kijken, kerngezond die 2, maar er staan nog geen eieren op uitkomen, ze hebben toch nog alle tijd  ;D

het was wel heel koddig, hopelijk komen er nog meer!!!

groetjes Yent'l

moonwitch (diana)

hoi yentll

Maak niet uit bij mij was het al helemaal uit het ei en lag het al onder de moeder. Wat fijn dat het zo goed gaat met de jonge en net als je zegt die anderen komen wel als de tijd rijp is. Bij mijn eerste nestje zat een week tussen het eerste en het laatste jong.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

yentl

Hoi allemaal, nog altijd geen 3de eitje uitgekomen (maar ze hebben nog alle tijd ;D). De 2 kleintjes groeien heel goed, alleen zit de jongste niet zo vaak onder mama of papa valk, de andere daarentegen wel. Die is dus veeeeeeele (bijna dubbel) zo dik als die andere, maar ze worden toch alle 2 verzorgd hoor, ze hadden alletwee een gevulde krop en ze zien er erg goed uit. Als we er een 3de hebben gaat dat misschien weg naar de moeder van onze (over)buurvrouw, haar vogel is pas gestorven en dan wilt ze er eentje van ons (ik ben wel niet van plan deze 2 die ik nu heb weg te doen!!!)

En ik weet nog altijd niet of ik een wegwerpcamera mag gaan halen, maar ondertussen heb ik denk ik 5 foto's genomen: 1 van Sparkel (de papa van de nest), 1 van Plukkie (de moeder van de nest), 1 van Flupke in de volière (mijn lutino) en 1 van Flupke in een boompje, en dan ook nog een foto van Sparkel en Breezer, die alletwee vaders kunnen zijn.

ik hoop wel dat deze foto's zullen lukken, ik heb er eens 1 van Sparkel genomen en ik denk dat ik toen iets te dicht had gezoomd, want de foto was heel wazig. De foto's die gelukt zijn wil ik jullie maar al te graag laten zien (zijn klaar nadat we op reis zijn geweest, binnen 5 weken ongeveer, sorry dat het zolang kan duren)

groetjes Yent'l


Stijn dc

hello yentl, gefeliciteerd met je tweede nestje en hopelijk komen nog alle eitjes uit!!

ik heb wel ooit eens een kanariejonkje zien geboren worden, helemaal van het begin!!

SDC:D

yentl

27 juni 2003, 00:15:10 #14 Last Edit: 27 juni 2003, 00:19:27 by yentl
Hallo iedereen!!!
Vandaag nog eens gekeken, 4 kleine valkjes  :): kerngezond, piepend,... liever kan het niet, ik ben helemaal verkocht! Normaal werden ze dus geboren op 24 juni: tot hiertoe de uitslag:

1ste: 21 juni
2de: 22 juni
3de en 4de: 25juni (ik denk deze nacht)

Sparkel & Plukkie doen het dus totaal niet slecht, en die goeie Breezer helpt zo goed, ik zou ze een medaille wilden opspelden  :D.

We gaan er dus 2 bijhouden, want voor de andere 2 valkjes is er al interesse van mensen die ik ken.

Wat ook niet leuk is, is dat we op reis zullen zijn terwijl de valkjes 3 a 4 weken oud zijn, dus ik kan ze niet echt tam maken. Ik kan ze pas beginnen tam maken na de reis :(, en daarbij, Plukkie staat het nu niet echt toe dat 'k ze vastneem, maar dan noch, ze zijn toch nog tam te krijgen, niet?

Er kunnen er dus nog 2 geboren worden  ;) nog ff afwachten!
groetjes Yent'l