28 april 2024, 10:43:12

Spark & Pluk's 2de nest

Gestart door yentl, 20 juni 2003, 22:27:32

« vorige - volgende »

daan

Hoi Yent'l.

Gefeliciteerd hoor met je kleintje en hopen dat er nog 2 bij komen, Jeetje dan zijn het er 6 wat leuk man.
Maar 4 is net zo leuk hoor.
Ik heb van mijn 1e nstje 1 jong gekregen. Ze hebben nu weer 4 eitjes dus misschien het volgende nestje meer jongen wie weet.

He veel plezier en geluk.

Groetjes Daan

yentl

Hey allemaal!
eindelijk kom ik weer eens verslag uitbrengen:
Vandaag is de eerste 9 dagen oud, de 2de 5 dagen en gisteren is er weer eentje uit gekomen dus dat is 2 dagen, en nog beter nieuws ik denk dat er heel kleine barstjes in het laatste eitje staan.

6/6 eitjes zijn uitgekomen, 2 zijn er doodgegaan en 4 stellen het goed, overwegend positief voor de volgende nest!!! :) Ik denk dat ik de oudste voor mij ga nemen en 'm Stormy ga noemen, ons Yuness gaat die van haar Spirit noemen. Ik ben nog niet zeker hiervan, ik kan pas beslissen welke de mijne wordt als we terug zijn van de reis (12 juli vertrekken, grootvader moet de valkjes en de konijnen dan verzorgen)

groetjes Yent'l

yentl

Hey ied'reen!
Laatste nieuws van de valkjes:

GOED nieuws:

-ALLE 6 DE EITJES ZIJN UITGEKOMEN :)! Da's veel voor de 2de nest, beter kan het niet, ik wist echt niet dat mijn valkjes zo vruchtbaar waren, eigenlijk zijn ze alle 2 nog maar 1 jaar oud, en 'k heb ze maar 1 keer zien paren (ze zullen wel meer gepaard hebben natuurlijk) maar weeral een paar dagen nadien waren ze aan deze nest begonnen, positief voor de volgende nest dus!

-de oudste (21 juni) zijn oogjes zijn bijna helemaal open en z'n kuifje begint te groeien, bij de 2de (25 juni) beginnen de oogjes ook open te gaan (vroeg vind ik  ???), en nr 3 (29 juni) gaat ook heel goed

-nr.6 is dus uitgekomen!!

-binnenkort misschien foto's van de valkjes (plukkie en sparkel enz., nog niet van de kleintjes) al wel een foto genomen van de kleintjes, maar deze komen pas na m'n ponykamp.
de foto's van de andere valken met de digitale ('k denk 6 foto's) zijn er misschien MORGEN!!!


SLECHT NIEUWS:
-nr.6 is doodgegaan...  :'(, dit had ik ook wel gedacht, hij was te klein voor en normaal geboren valkje en hij zag er erg zwak uit... dat arme ding

gelukkig meer positief nieuws ;), we hebben er dus nog 3 van de 6

groetjes Yent'l

yentl

Het gaat erg goed met die 3 ;D!
Ze groeien goed en ze hebben geen warmte meer nodig, alleen eten, de kleintjes zijn erg sterk!

groetjes Yent'l

Stijn dc

hello

gelukkig dat het goed gaat met de valkjes!
heb je er nu drie? en weet je al wat de mutatie gaat zijn?

suc6 nog

SDC:D

yentl

Ik DENK (de veren zijn er nog niet helemaal) dat de oudste een geparelde bonte zal zijn, bij de andere zie 'k het niet.

'k kan nog altijd van gedacht veranderen (voor we vertrekken, 12 juli stop ik voor ongeveer 2 weken het dagboek)  ;D

groetjes Yent'l

yentl

Hoi iedereen,
ik heb nu 6 foto's van de valkjes (3 van Flup, ene van Pluk (heb ik kunnen uploaden), 1 van sparkel en 1 van sparkel en breezer. De foto's zijn beter dan ik had gedacht (scherper).Als de kleintjes volgroeid zijn, neem ik er foto's van. ('k heb er al een foto van maar of die gelukt is... + nog een foto van spark & pluk en nog 2 andere, nog 3 foto's kan ik nemen, juist genoeg voor 3 valkjes  ;D)
Ik moet er al zeker 20 van m'n filmpje over houden voor m'n kamp.

groetjes Yent'l

daan

Hoi Yent'l

Gaaf man een geparelde bonte ( foto foto foto foto hahahahha)
ben wel erg nieuwsgierig he hhihihi.
Als ik je niet meer spreek wens ik je alvast een hele fijne vakantie toe, en je zal wel schrikken hoe groot ze zijn geworden als je weer terug komt :D :D :D
Gr Daan

yentl

9 juli 2003, 20:47:14 #23 Last Edit: 9 juli 2003, 20:47:51 by yentl
 ;D'k denk het ook ja, maar die foto foto foto's zullen er pas na m'n kamp zijn, ik heb wel paar foto's van Sparkel (gepareld bont, vader)

Nu hopen dat het een geparelde bonte IS (die kleine beesten)  ;D.

groetjes Yent'l

yentl

9 juli 2003, 20:55:20 #24 Last Edit: 9 juli 2003, 20:58:34 by yentl
 :( :( :(ik moet die foto's altijd zo klein maken :( :( :(
(kwestie van een slechte scanner? :D)

Nu ja maakt niet uit, het is me gelukt de foto kleiner te maken van Sparkel, zo ongeveer zal het jonkie er gaan uitzien (als hij/zij gepareld bont is, van de rest weet ik het nog niet)



Werkt de foto?

groetjes Yent'l


Stijn dc

hello

oh, jammer dat je even je dagboek moet stoppen, mar dan kan je extra veel vertellen en fotos posten!
ze zullen wel een flink stuk gegroeid zijn als je terugkomt!!
veel plezier op vakantie!

SDC:D

yentl

hoi stijn,
ik kan dan nog geen foto's posten,
de foto's zijn pas klaar na het paardenkamp (11-15 aug.+ ze moeten dan ook nog ontwikkeld worden)

dus pas (jammer genoeg) rond 17 augustus foto's

groetjes Yent'l

Stijn dc

hello

oh, ja! dat is nu het handige van een digitale camera! maar die zijn dan ook zo verschrikkelijk duur!
ik heb gelukkig een relatief goedkope kunnen kopen!
85 euro!

SDC:D

yentl

Hey hey hey!
terug van weggeweest  ;D! 2 weekjes heb ik mijn valkjes moeten missen!!!  :( blij weer thuis te zijn  ;D.

Ik ben middernacht toen we thuiskwamen nog gauw naar de volière geweest, ik zag het niet zo goed, maar er waren er 2 uitgevlogen :o :o :oamai die zijn inderdaad goed gegroeid.

Ik kon heel makkelijk zien welke stormy is (overdag). Ik ben er zeker van dat stormy een pop is, ze lijkt heel erg op plukkie, haar moeder, met een ander parelpatroon wel natuurlijk, ze is nog veel mooier!!! Spirit is ook uitgevlogen, een geparelde bonte man, die wat meer op z'n vader lijkt.

De 3de die nog niet is uitgevlogen, is volgens mij ook een man, rui of niet, ik ben er zeker van dat we 1 pop en  2 mannen hebben. Ze zijn echt heel mooi.

'k heb er foto's nog 3 foto's van genomen.

groetjes Yent'l