3 juli 2025, 00:35:56

BABY

Gestart door leoniesingerling, 23 april 2006, 12:10:53

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Bonnie,

Was het maar waar dat je de helft gemist had.
Het is echt vreselijk :(

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

leoniesingerling

bedankt voor ieders reactie... en ik voel me best een beetje aangevallen inderdaad...

en ik weet ook dat jullie alles goed bedoelen, en ik laat jullie adviezen echt niet links liggen, als er weer wat nieuws bij zit van oh ja zo kan het ook overweeg ik dat of ik dat wel prettig vind liggen, ieder doet het op zijn eigen maniertje en gedachten..... ...

... maar ik ben heel blij dat deze site bestaat, anders had het nu met baby misschien wel anders gegaan...........

DUS IEDEREEN ECHT HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLE ADVIEZEN....

......................ik heb nog een vraagje kan het kloppen dat ze de eerste paar dagen klein beetje afvallen.... want tussen hoeveel gram moet hij zitten bij 3.5 week oud.................... en wat kan ik evt. nog extra doen dan pap geven, ....................................

bobbie

Hoi hoi,

Hier links staat bij kweken een tabel met de gewichten per dag van een jonkie.

Ik moet wel zeggen: ik heb pas jonkies gehad en die hebben die gewichten uit de tabel nooit gehaald.

Afvallen is inderdaad een graadmeter.

Afvallen kunnen ze door:
te weinig eten
te veel bewegen
stress
warmteverlies

Dat zijn een paar dingen waar je wat mee kan doen als je wilt. Het zijn allemaal tips hoor, een ander zal weer andere tips geven. Doe waar jij je goed bij voelt.

Eten vaker geven net zoals Lin aangaf. Die zei 4x per dag terwijl Dennis 3x had gezegd. Dat is al een hele goede tip.
Te veel bewegen kan je ook voorkomen door hem niet in een giga kooi te zetten maar in een wat kleine beschutte ruimte.
Stress heeft ie de afgelopen dagen natuurlijk doorgemaakt want hij mist zijn maatjes en hij is verhuisd. Misschien is het zinvol om een knuffel in zijn verblijfje te leggen. Daar kruipt ie dan lekker tegen aan.

Warmteverlies kan je voorkomen door een warmtelamp, zoals anderen ook al aangaven. Of een kersenpittenkussentje, of een kruikje. Let wel goed op de temperatuur. Ik geloof dat het voor valkjes rond 3 1/2 week rond de 35 graden moet zijn. Als dat niet goed is verbetert iemand anders me wel.

Je doet het hardstikke goed hoor Leonie.
Je hoopte natuurlijk op een leuke periode, maar je hebt er zorgen bij gekocht.

Succes, en gewoon alles vragen wat je wilt weten.

Groetjes, Nel :)

bobbie

Je kan trouwens ook een beetje druivensuiker door de pap heen doen. Dat verkopen ze bij de drogist, Dextropur heet zo'n verpakking.

Heb je al aan Dennis gevraagd wat voor een pap je hebt gekregen?

Woon je ver van Vlaardingen vandaan? Ik heb nl nog pap staan maar dan moet dat wel het zelfde merk zijn want zomaar veranderen van merk zou ik niet doen, net zoals Riny al zei.

leoniesingerling

dankje wel, nel voor je tipss.....

..nee heb nog niet gevraagd, heb er nog geen tijd voor gehad, maar probeer er wel even morgen of vrijdag aan te denken...........

Citaat van: bobbie op 26 april 2006, 20:15:48
Je kan trouwens ook een beetje druivensuiker door de pap heen doen. Dat verkopen ze bij de drogist, Dextropur heet zo'n verpakking.

Heb je al aan Dennis gevraagd wat voor een pap je hebt gekregen?

Woon je ver van Vlaardingen vandaan? Ik heb nl nog pap staan maar dan moet dat wel het zelfde merk zijn want zomaar veranderen van merk zou ik niet doen, net zoals Riny al zei.

bobbie

Misschien heb je iets aan deze link:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9641.0.html

Citaat van: leoniesingerling op 26 april 2006, 20:23:22

..nee heb nog niet gevraagd, heb er nog geen tijd voor gehad, maar probeer er wel even morgen of vrijdag aan te denken.......

Dit was je antwoord op mijn vraag of je Dennis papegaai al hebt gebeld voor het merk pap.

Ik denk toch dat het wel erg belangrijk is Leonie, want zoals het er nu uit ziet haal je het niet met de hoeveelheid die je mee hebt gekregen.

Succes, Nel :)

ManjaV

Hoi Leonie,

Ik lees net alle berichtjes in je dagboek. Hoe is het met Baby?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

leoniesingerling

dag lieve mensjes

hier weer een berichtje van mij en baby...
..... baby is weer wat groter geworden en kan nu heel goed op mijn vinger blijven zitten...

... ook is ie gisteren uit zelf uit zijn kooitje gekomen en naar mij toe gekomen......
.....vandaag is ie weer uit zijn kooitje gekomen, maar toen is ie naar me komen vliegen.....
en toen ik vandaag thuis kwam zat ie op het onderste stokje i.p.v op de grond in zijn bak.......

.... nu nog even zelf het eten onder de knie krijgen en wordt het een goed mooi  :)zelfstandig vogeltje.........

Riny

Hoy Leonie
Zorg maar dat die steeds een strengetje trosgierst in zijn kooitje heeft liggen.
Daar beginnen ze meestal het eerste aan te knabbelen.
Ook kun je als je met haar speelt, wat eikrachtvoer op tafel strooien ,om haar te stimuleren om zelf te eten.
Ik ben blij dat alles goed gaat.
Groetjes Riny :D

Monky

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat met Baby.
Wat een mooi valkje is het!!

Groetjes,
Monky

leoniesingerling

Citaat van: Monky op 30 april 2006, 19:41:49
Wat fijn te horen dat het zo goed gaat met Baby.
Wat een mooi valkje is het!!

Groetjes,
Monky

dnakje wellllll  ;D

bobbie

Super Leonie, fijn dat ie steeds sterker wordt. :D

Succes met alles, Nel :)

ManjaV

Hoi, je valkje ziet er prachtig uit! :D
Goede tip trouwens van Riny om wat trosgierst in zijn kooi te leggen, daar zijn ze dol op ;D en eten ze makkelijk als ze klein zijn! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Hoi Leonie,

Wat fijn om te horen dat het goed gaat :D

Ik kan wel begrijpen dat je je wat aangevallen voelde, maar we bedoelen het echt goed hoor.
Het is gewoon best riskant met zo'n kleintje.

Ik zou zeker doen wat Riny zegt.
Zorg dat er altijd trosgierst in de kooi ligt.
Dit pelt heel makkelijk en is een mooi middel voor Baby om te oefenen met zelf eten.

Ik hoop dat het zo goed blijft gaan ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Hoi Leonie,

Wat fijn dat het steeds een beetje beter gaat met Baby.

En hij komt al naar je toe gevlogen, super joh.

Het eten gaat hij vast ook snel leren.

Geniet lekker van je maatje.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.