5 juli 2025, 09:25:31

BABY

Gestart door leoniesingerling, 23 april 2006, 12:10:53

« vorige - volgende »

Roosje

Ik zou je adviseren je vogel ook te laten testen op pbfd, polyoma en chlamydia. Kds is helaas niet op te testen, dat merk je pas als je vogeltje er plots niet meer is.

Het is niet jouw schuld dat je bij de verkeerde verkoper terecht bent gekomen, maar je kan nu maar beter het zekere voor het onzekere nemen, want die meneer verkoopt héél veel zieke vogels waaraan je in eerste instantie niets ziet, maar die wel dood kunnen gaan.

En tsja...je krijgt dan wel een nieuwe vogel, maar of je dat wil?

Doe maar goed je best om baby groot te laten worden en luister goed naar de advieze die je hier krijgt. Dan komt het vast goed!

leoniesingerling

hahahah om 1 misverstand te verkomen...

Hij Gaat NIET MEE IN BED heeft zijn eigen plekje bij de kachel...

en heb geen gloeilamp maar een kachel waar die tegen aan staat....

...dus ik zet hem gewoon op de grond in de kooi of kan ik hem beter gewoon in de doos laten zitten..

Ik heb deze half open gemaakt en het vlakje karton onder een handdoek hoop dat jullie het snappen.... en niet weer hele rare ideeen ervan gaan maken.... en wat betreft dat handoekje hij zit er gewoon op en dan zit ie een beetje over zich heen maar hij kan zich heeel goed bewegen..... en kan zelfs zijn vleugels openslaan wanneer ie tegen de handoek aan ligt....

nou bedankt voor de vele adviezen ik benut ze zeker... maar ook me eigen manier...

leoniesingerling

dit wordt niet belemmerd hij.. maakt ze gewoon schoon, zijn veertjess... .

Caroline

Citaat van: leoniesingerling op 23 april 2006, 21:23:04
hahahhaah... ja best wel... geeft niet we willen allemaal het besten natuurlijk...

ik heb mijn valkje gekocht in den haag bij dennis papagaaien....

het ging best allemaal wel eventjes vlug, me pa die houd van opschieten, maar ondertussen vertelde de man mij het volgende.......hij deed het met een plastic bekertje naar binnen gieten.... pakte meerdere kleintjes om het te laten zien... bij de een was het voller als de ander... ze lagen allemaal boven opelkaar en waren die dag bij papa en mama weggehaald.... hij had het over dat ze 3 weekjes waren..... en dat ik ze 3 keer per dag kon gaan voeren, met pap.... en dat wanneer de zak bijna leeg was het valkje al eigenlijk helemaal zelfstandig moet doen.... verder moest ik hem anderhalve week in het doosje laten maar heb hem lekker eruit gehaald en in handoekje gezet.... naast de kachel......... hij zit nu savonds gewoon bij me in me bed... in een handoekje....  weet niet of ik nog wat vergeten ben maar hiermee moest ik het een beetje doen.................

Citaat van: leoniesingerling op 24 april 2006, 23:14:44
dag caroline... bedankt voor je advies, ik zal er beter mee omgaan... maar hij vind het zelf ook lekker om een dekentje over zich heen te hebben ik stop hem niet helemaal dicht........ hij kan er zo van uit... en als ik smorgens wakker wordt ligt ie vanzelf in zijn doosje met de houtstukjes...dus hij heeft de vrijheid in wat hij zelf kan doen......

groetjes leonie

Sorry hoor Leonie,

Maar het zijn helemaal je eigen woorden dat Baby bij je in bed lag onder een dekentje en dat als je wakker werd hij in zijn eigen doosje was gekropen.

Succes met alles!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

leoniesingerling

ok... ja ik begrijp het had het anders moeten formulieren... als ik tv aan t kijken ben wil ik hem nog wel is bij me nemen, en omdat ie nog geen goede evenwicht heeft neem ik hem in de handdoek bij me........... maar heb net zijn kooi klaar gemaakt en ga maar is kijken wat ie daar van vind...... op jullie advies..... die man had mij verteld dat ik hem in dat doosje moest laten vandaar.. maar kooi is uiteraard altijd beter ja...

Citaat van: Caroline op 25 april 2006, 20:21:05
Citaat van: leoniesingerling op 23 april 2006, 21:23:04
hahahhaah... ja best wel... geeft niet we willen allemaal het besten natuurlijk...

ik heb mijn valkje gekocht in den haag bij dennis papagaaien....

het ging best allemaal wel eventjes vlug, me pa die houd van opschieten, maar ondertussen vertelde de man mij het volgende.......hij deed het met een plastic bekertje naar binnen gieten.... pakte meerdere kleintjes om het te laten zien... bij de een was het voller als de ander... ze lagen allemaal boven opelkaar en waren die dag bij papa en mama weggehaald.... hij had het over dat ze 3 weekjes waren..... en dat ik ze 3 keer per dag kon gaan voeren, met pap.... en dat wanneer de zak bijna leeg was het valkje al eigenlijk helemaal zelfstandig moet doen.... verder moest ik hem anderhalve week in het doosje laten maar heb hem lekker eruit gehaald en in handoekje gezet.... naast de kachel......... hij zit nu savonds gewoon bij me in me bed... in een handoekje....  weet niet of ik nog wat vergeten ben maar hiermee moest ik het een beetje doen.................

Citaat van: leoniesingerling op 24 april 2006, 23:14:44
dag caroline... bedankt voor je advies, ik zal er beter mee omgaan... maar hij vind het zelf ook lekker om een dekentje over zich heen te hebben ik stop hem niet helemaal dicht........ hij kan er zo van uit... en als ik smorgens wakker wordt ligt ie vanzelf in zijn doosje met de houtstukjes...dus hij heeft de vrijheid in wat hij zelf kan doen......

groetjes leonie

Sorry hoor Leonie,

Maar het zijn helemaal je eigen woorden dat Baby bij je in bed lag onder een dekentje en dat als je wakker werd hij in zijn eigen doosje was gekropen.

Succes met alles!!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Leoni,

Je voelt je kennelijk nogal aangevallen door de goed bedoelde adviezen, maar dat is echt niet nodig.
Iedereen bedoeld het goed.
Ik denk dat het verstandig is deze adviezen op te volgen en niet die van Dennis.
Hij staat helemaal niet goed bekend en ik zou er zelf nooit iets kopen.
Baby had helemaal nog niet van haar ouders gescheiden mogen worden.
Het is schandalig wat er gebeurd is.
Dat neem ik jou niet kwalijk, maar hem wel!

Zoals Caroline al aangaf waren het je eigen woorden van onder het dekentje in bed.
Wij maken er geen rare dingen van hoor.
Iedereen heeft het zo opgevat.
De adviezen zijn ook allemaal hetzelfde dus misschien moet je je eens afvragen of we misschien gelijk zouden kunnen hebben ;)
Er zitten zeer ervaren mensen tussen die jou geadviseerd hebben.

Je zegt dat je de adviezen benut, maar ook je eigen manier.
Mag ik vragen waar je je eigen manier op baseert?

Ik ben blij dat je hem toch in een kooitje gaat doen :D ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Hoi Mariska,

als je zelf in je hoofd hebt hoe je het wil gaan doen, en er zijn opeens allemaal andere mensen die tips en advies gaan geven, gebruik je daar een deel van en voor de rest doe je het op je eigen manier. Het blijft toch haar eigen valkje en niemand kan haar verplichten om naar ons te luisteren.
Dat betekend niet, dat we geen adviezen mogen geven. :) Alleen zou ik er zelf niet zo'n probleem mee hebben als iemand het op zijn eigen manier doet, ook al is dat soms niet de goede.

Mariska

Hoi Rianne,

Ik heb er ook geen probleem mee als ze ook haar eigen manier wil gebruiken.
Maar ik snap niet dat Leoni zo in de verdediging gaat als mensen haar in mijn ogen hele goeie adviezen geven.
Uiteindelijk willen we alemaal het beste voor haar valkje en dus ook voor haar ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

ik snap het wel een beetje, er wordt best fel op haar gereageerd.
Ik zou zelf ook een klein beetje schrikken van de reacties denk ik.
Als je niet beter weet dan denk je dat je het allemaal best goed doet.
Ze bedoelt het allemaal vast erg goed en heeft het beste voor met het diertje.

Ik ben blij dat deze hummel zo'n goed huisje heeft getroffen bij iemand die alles voor die kleine overheeft. En niet langer bij die winkel hoeft te zitten.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Caroline

Dit laatste ben ik helemaal met je eens hoor, Bianca!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Huh, verkoopt die Dennis nu baby valkjes op een leeftijd van drie weken met de tekst dat je die drie keer per dag moet voeren  ??? :o  ::)

Ik hoop dat ik weer eens de helft gemist heb ofzo. >:(

Caroline

Nee hoor Bonnie, je hebt het goed gelezen en niks gemist.  >:(

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi Leonie,

Baby is een schatje. :-*

Je valkje boft dat je kennis en hulp hebt gezocht via het internet en op deze site terecht bent gekomen. Een hele slimme zet van je.
Je doet super je best en met alle goedbedoelde adviezen hier moet Baby het redden.

Geniet maar van haar, het is een poepie. :D

Heel veel succes met alles, Nel :)

Mariska

Hoi Bianca,

De reacties waren ook best fel af en toe, maar eigenlijk tegen Dennis en niet tegen Leoni.
Het doet je toch wat als je leest dat ze met 3 weken verkocht worden en mogelijk dat daardoor de reacties wat fel overkomen.
En tuurlijk heeft zij het beste met Baby voor.
Daar twijfel ik ook niet aan ;)

Misschien heb ik me ook niet helemaal goed uitgedrukt, maar ik bedoel het goed hoor ;)

Groetjes
Maris!!