7 juli 2025, 19:45:58

BABY

Gestart door leoniesingerling, 23 april 2006, 12:10:53

« vorige - volgende »

leoniesingerling

hye allemaal....

ik weet nog niet helemaal hoe het werkt maar ben van plan om ook een dagboek vanaf vandaag bij te gaan houden..

Ik ben baby en ben gisteren met me baasje mee naar huis gekomen....
Mijn baasje vind het nog een beetje eng hoe ze mij de pap moet geven en soms zit ik helemaal onder hiihh.....

ik hoop dat ik snel zelf kan eten.....

Ze geeft me met een lepeltje, maar gaat vandaag op zoek naar een spuitje zodat ze dan ook weet hoeveel ik per keer eet.....

zoals je ziet zit ik lekker in een warme handdoek... vind dat lekker.... piep piep.

baby

Riny

Hoy leoni
Leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen.
Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Vanm orgen las ik ook al verdrietig nieuws over jou.
Hopelkijk vindt jij je valkje snel terug.
Als je vragen hebt over handopfok kun je die allemaal stellen als je op onderstaande link klikt

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,13.0.html

Maak daar gebruik van als je ook maar ergens over twijfelt .
Handopfok is niet zo maar iets en er sterven jaarlijks vele valkjes door.
Groetjes Riny :D

leoniesingerling

bedankt voor je berichtje... zal er zeker gebruik van maken dankje wel...

Quendi

Leuk dat jij ook een dagboek begonnen bent! En veel plezier met je Baby  ;D.

Groetjes Sietske

Lin

Hey,

ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan. We maken hier op het forum helaas vaak het tegenovergestelde mee. Daarom adviseren wij ook om  niet een handopfok te nemen. Kijk goed op de link die riny heeft gegeven en echt vragen stellen hoor. Het is niet eenvoudig een valkje groot te brengen.

succes en veel plezier met je valkje!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Hoihoi wat een leuke naam Baby, zo heette mijn kat (vroeger).
Speciaal is dat he, met de hand grootbrenge, maar idd wel altijd op je hoede blijven zodat er niets fout kan gaan.
Misschien wel handig om te weten, Riny heeft pas een opzetlepeltje besteld om op een spuit te zetten.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16155.0.html

Dan weet je precies hoeveel die kleine eet maar het geeft ook minder kans op verslikken ;)

het is niet eens dat het zo vaak fout gaat maar dat er verkeerde ideen bestaan over het tam maken, en dat dat beter gaat als ze met pap worden groot gebracht.

ik wens je heeeeeeeeel veel plezier met je hummeltje!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

leoniesingerling

hey thankssss...

...ik heb er inderdaad veel overgelezen....

...nou weer even een verhaaltje erbij....

..... Ik ben vandaag even op pad geweest voor wat spuitjes...
... heb baby gewogen voor het eten en woog toen 78 gram...
... tijdens het eten was ik nog even verder gaan lezen over hoeveeel cc dit bleek tussen 10 en 15 te moeten zijn...
... ik had hem 5 gegeven...dus heb hem weer opgepakt en zijn weer even verder gegaan.....

...het ging toen weer een heel stuk beter... baby deed duidelijk zijn bekje open, en heeft rond de 10 cc opgegeten...

heeft bij een volle buik een gewicht van 80 gram...

groetjes baby en leonie

leoniesingerling

dag bianca... dankje wel...

...we blijven gewoon positief en dan moet alles lukken....
... het is goed opletten en aanvoelen...

..... ja het is een baby'tje dus vandaar maar naam baby....

..... nog een ander vraagje waar kan je zo een opzet stukje bestellen, en hoe duur kost het................

.... ik denk dat ik er niet veel meer aan zal hebben... want ik wil volgende week gewoon met de lepel beginnen....

Riny

Hallo Leonie
Ik heb een lepeltje besteld met opzetstukje wat je op een spuit kunt schuiven.
Ik heb het besteld op www.afcon.nl
Ik moet er wel bij zeggen dat er geen afbeelding van op internet staat.
Maar als je vraagt naar lepeltje L1 ,krijg je het lepeltje gestuurd voor valkjes.
Het kost €15.
Een foto van het lepeltje kun je zien als je op onderstaande link klikt.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16155.0.html

Lin

Hey,

even voor de duidelijkheid je geeft 10% pap van hoe zwaar je valkje is. dus niet 10Ml. Maar in jouw geval ongeveer 8/9 ML. Let goed op dat de pap niet te heet maar ook niet te koud is. En dat het kropje wel een keer per dag/nacht leegt.

leoniesingerling

ja ik heb het begrepen... maar dat is wel goed gegaan..... had er al wat van uitgespoten voor op me hand dus meer als 10 heeft ie echt niet gekregen......

merk wel dat zijn krop nu al bijna leeg is ga hem over 1.5 uur weer voeden....

Lin

Oke dan si het goed. teveel is niet goed voor een valkje, maar te weinig ook niet. Wat heeft de kweker allemaal uitgelegd aan je? want hoe oud is je vaklje en hoe vaak moest je nog geven? zorg je wel voor dat het papje niet te waterig is maar ook niet te dik ?

wat een vragen he?

leoniesingerling

hahahhaah... ja best wel... geeft niet we willen allemaal het besten natuurlijk...

ik heb mijn valkje gekocht in den haag bij dennis papagaaien....

het ging best allemaal wel eventjes vlug, me pa die houd van opschieten, maar ondertussen vertelde de man mij het volgende.......hij deed het met een plastic bekertje naar binnen gieten.... pakte meerdere kleintjes om het te laten zien... bij de een was het voller als de ander... ze lagen allemaal boven opelkaar en waren die dag bij papa en mama weggehaald.... hij had het over dat ze 3 weekjes waren..... en dat ik ze 3 keer per dag kon gaan voeren, met pap.... en dat wanneer de zak bijna leeg was het valkje al eigenlijk helemaal zelfstandig moet doen.... verder moest ik hem anderhalve week in het doosje laten maar heb hem lekker eruit gehaald en in handoekje gezet.... naast de kachel......... hij zit nu savonds gewoon bij me in me bed... in een handoekje....  weet niet of ik nog wat vergeten ben maar hiermee moest ik het een beetje doen.................

Riny

Hoy Leonie
Daar heb ik eigenlijk geen woorden voor,hoe die man je dit uitgelegd heeft.
Maar daar schieten we nu ook niets meer mee op.
Weet jij hoe het voer heet waar je het  papje van moet maken?
En heb je er een gebruiksaanwijziging bij?

leoniesingerling

23 april 2006, 21:33:08 #14 Last Edit: 23 april 2006, 21:44:54 by Riny
lieve mensjes... na gepraat over de voeding... wil ik ook nog het volgende kwijt... ik had deze vraag al bij riny voorgelegd maar ze zij beter zet je hem in het algemeen met foto's erbij... dus zo doende....

nadat ik met mijn valkje was thuisgekomen.. na even weggeweest en weer teruggekomen voor de voeding.. waarbij ik hem in een handdoek had gewikkeld en mee nam naar de keuken....
ontdekte ik dat hij zijn nageltje had bezeerd... mis dat het komt dat ie zich open heeft gehaald aan de handdoek... het ziet er als volgd uit... het onderste zwarte stukje is nog een stukje oud bloed, wat ik  niet eraf haal i.v.m dat het weer gaat bloedde....

mijn vraag wat kan ik het beste doen... even langs de dierenarts gaan.... het nageltje is ook een beetje uit zijn plek geschoven lijkt het wel....