10 mei 2025, 00:52:13

Wat moet ik hiermee?

Gestart door bobbie, 22 april 2006, 10:13:16

« vorige - volgende »

bobbie

22 april 2006, 10:13:16 Last Edit: 24 april 2006, 17:08:35 by Stijn dc
Hallo,

Ik had 3 valkenbaby's. Met het leren zelfstandig eten zijn ze alledrie apart gegaan. Dit ging goed. Paps en mams zaten weer in de grote kooi en de kleintjes in een andere kooi.

Alledrie eten ze perfect zelfstandig, 2 zijn er nu naar hun nieuwe huisje en 1 houd ik er zelf.

Nu komt het.
Chila, het jonge valkje, heb ik gistermiddag ook in de grote kooi gedaan. Ze eet al 2 weken zelfstandig. Ze eet prima want ze houdt zichzelf goed op gewicht. Ze is morgen 8 weken.
Vanmorgen echter herkende ze schijnbaar haar moeder tussen de groep valken, want ze begon te bedelen en hield niet meer op. Na dit een tijdje te hebben aangezien heb ik haar maar weer apart gezet, maar wat moet ik hiermee?
Blijft dat zo?

Ik vind het niet erg haar apart naast de grote kooi te hebben maar voor haar lijkt het me gezelliger in de grote kooi.

groetjes, Nel :)

PS: als ik in de verkeerde rubriek sta verhuizen jullie me wel he  ;)

vickie

Ik denk dat dit normaal gedrag is. Je kan haar enkele weken apart houden en haar dan terug bij de groep plaatsen. Over dat bedelen kan ik voor de rest niets zeggen, ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt. Hopelijk reageerd er iemand die hier meer over weet  :)
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

carco

Geen idee wat je er mee aan moet.
Ik hoorde wel dat Anani ging bedelen bij Cico toen hij daar net was. Als of hij aanvoelde dat zij ook moeder werd??
Zou het niet vanzelf minder worden als je haar er gewoon bij laat zitten??
Werd ze ook weer gevoerd door Cootje??
Ik begrijp wel dat het heel zielig klinkt, maar misschien moet je toch even doorzetten en gewoon oordopjes in doen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Riny

Hoy Nel
Ik heb vorig jaar een bonte witmasker uit eigen kweek gehouden.
Gewoon bij zijn eigen ouders in de voliere.
Hij heeft wel 2 maanden lang zitten bedelen bij zijn ouders,misschien nog wel langer,ik heb het niet bij gehouden.
Vaak gaven de ouders er aan toe, en werd hij gevoerd.
Het scheelt wel dat de ouders geen nestblok meer hadden dus niet aan een nieuw nest konden beginnen.
Groetjes Riny :D

Lique

Hoi Nel,

Dit gedrag is volkomen normaal.
Zelf maak ik dit ook regelmatig mee bij jongen die ik zelf houd.
Sommigen worden echt tot een maand of 4 gevoerd door de ouders. Ze kunnen dan uitstekend zelf eten, alleen een extratje kan geen kwaad.
Ik zou haar dus gewoon lekker bij de ouders zetten. Wanneer zij er genoeg van hebben, zullen ze dit ook niet meer doen.

groetjes Lique

bobbie

Hoi allemaal,

Bedankt voor het reageren.

Ik zal Chila weer bij de groep zetten.

En Caroline, je vroeg of Cootje er aan toe gaf:
ze werd er nerveus van, Cootje. Ze draalde constant om Chila heen. Ik heb niet gezien dat ze inderdaad voer gaf, maar ik ben terwijl ook wezen douchen, dussss ..... weet dat eigenlijk niet.

Bedankt allemaal, Nel :)

Karin

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, omdat als ik jongen houdt ik ze weghaal bij de ouders en in een andere groep zet. Maar het lijkt me zeker geen kwaad kunnen. in de natuur zal het ook gebeuren  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

22 april 2006, 16:47:30 #7 Last Edit: 22 april 2006, 16:49:15 by bobbie
Hoi,

Ik heb Chila terug gezet in de grote kooi.

Moeder ontfermt zich weer over haar:

Ze wordt weer volop gevoerd. Nog even en het is Hollands Glorie. ;)

Ik was nl bang dat ze niet meer zelf zou eten, maar dat doet ze ook nog, gelukkig.  8)

Groetjes, Nel :)

Monky

Hi Nel,

Het is wel helemaal off-topic, maar ik vind het een schitterende foto  :)

Groetjes,
Monky

carco

Inderdaad zo lief, het lijkt wel een hereniging na weet ik veel hoeveel tijd.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

:D EInd goed, al goed!!

Inderdaad een geweldige foto!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.