om het jaar met je vogel naar een dierenarts??

Gestart door valkparkiet_ce, 22 april 2006, 08:32:28

« vorige - volgende »

valkparkiet_ce

Toen ik een valkje wou kopen en een beetje informatie zat te zoeken, had ik ergens gelezen dat je met een tamme valkparkiet, om het jaar mee naar de dokter moet.
Nu vraag ik mij af is dat waar???
alvast bedankt

Riny

Hoy valkparkiet_ce
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Als jij zorgt dat je valkje gevarieerd eet en goed oogt,dan is er weinig aan de hand.
Je kunt zelf zien aan het verenkleed en de ontlasting of je valkje goed gezond is.
Bij twijfel ga je naar een DA,en dan liefs en vogelarts.
Groetjes Riny :D

valkparkiet_ce

disney

Net was een nieuw programma op tv. Gesponserd door pet's place en gepresenteerd door een dierenarts en een gedragsdeskundige.

Wat een flop zeg. Dan kun je dus op internet een test invullen en dan gaan ze in het programma langs bij iemand die een medisch of gedragsprobleem heeft met zijn dier.
Oke, de mensen uit deze aflevering gingen niet met hun mankende hond naar de dierenarts, dat is stom, als ie iets mankeert dan moet je ernaar laten kijken. Maar de rest van het programma droop van de marketing.... Ga elk jaar naar de dierenarts, koop je spullen in de dierenspeciaalzaak....

Ik had in de test ingevuld dat mijn valkje in een voliere woont. De tip die ik kreeg om hem langer te laten leven? Laat je adviezeren in de dierenspeciaalzaak over de afmeting van de kooi en koop een kooi die groot genoeg is..... Ja ja........

Gewoon naar de dierenarts gaan wanneer er iets is of je ergens over twijfelt. En verder gewoon je gezonde verstand gebruiken!

Groetjes Karin

Marco

Ik kom alleen met de hond bij de DA..................de rest van mijn dieren (kippen, konijnen, parkieten) hebben nog nooit een DA gezien en zullen dat ook nooit meemaken.

Riny

Hoy Marco
Wij komen ook bijna nooit met onze dieren bij een DA.
Maar als een van onze dieren wat mankeerd waar wij geen raad mee weten,gaan we er wel mee naar een DA.
Vorig jaar zijn we er geweest met een zwaan.
Ik kan je zeggen dat we veel bekijks hadden.
Groetjes Riny :D