waneer moet een valk goed kunnen vliegen

Gestart door mickeledoki, 23 april 2006, 16:12:41

« vorige - volgende »

mickeledoki

ik heb net twee valkjes aangeschaft er werd mij gezegd dat de lutino 3 mnd oud is en daardoor nog niet fatsoenelijk kan vliegen ..... dit lijkt mij sterk kan iemand mij met deze vraag helpen? grzt mickeledoki

Karin

Bij mij beginnen ze te vliegen zo rond de 4 1/2 - 5 weken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

valkparkiet_ce

heb je ze in een dieren winkel gekocht?

Riny

Hoy mickeledoki
Valkjes vliegen uit het blok als ze ongeveer 30/35 dagen oud zijn.
Daarna worden ze door de ouders nog 3 weken gevoerd.
In die tijd leren ze goed vliegen ,dus voor een valkje in een dierenwinkel terecht komt kan die het al.
Wat wel mee kan spelen is de tijd die het diertje in een dierenwinkel verblijft,en hoelang het is geleden dat het valkje nog gevlogen heeft.
Maar met 1 of 2 dagen moet die dan weer goed kunnen vliegen.
Groetjes Riny :D

mickeledoki

nee ik heb de valkjes niet in een dierenwinkel gekocht maar via internet.... om eerlijk te zijn denk ik dat het beestje doorgefokt  of inteelt is .... het mannetje is ook heel beschermend naar haar toe.. rn ik denk dat dat te maken heeft met haar vliegkwaliteiten ......het lijkt wel een kwartel

Riny

Hallo mickeledoki
Je zou wel een keer naar een dierenarts kunnen gaan,die bekend is met vogels.
Kijken wat die er van zegt, en je adviseerd.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi,

ik ben het met Riny eens. :) Laat de dierenarts er naar kijken, misschien heeft ze wel iets met haar vleugels. Is ze niet gekortwiekt?

mickeledoki

hallo mede valkbezitters  alvast bedankt  voor jullie reacties inderdaad  ik zal er mee naar een dierenarts moeten ......  grtz mickeledoki