Pop en man klikken niet of toch wel??????

Gestart door b, 21 april 2006, 00:55:01

« vorige - volgende »

b

Hallo,

Ik heb een grote voliere met 3 koppels valkparkieten.
Enkele maanden geleden toonden alle koppels interesse in elkaar en daarom heb ik enkele weken geleden broedblokken gehangen.
Nu hebben er 2 koppels inmiddels een nest en 1 daarvan zelfs al 2 jongen.
Het overgebleven koppel toont allebei veel interesse in het blok, en kroelen ook regelmatig bij elkaar. De man zit met regelmaat op het blok met jongen naar binnen te gluren en is dan ook heel zijn omgeving vergeten.
Hij wordt wel met regelmaat weggejaagd door de papa en papa in spe maar gaat ook elke keer weer terug.
Mijn vragen zijn:
-Kan het dat dit koppel elkaar wel zo aardig vind om te kroelen maar gewoon niet tot broeden overgaan?
-Kan ik hier zelf nog iets aan poberen te doen?
-Zou ik de pop nog om kunnen ruilen met een andere. Ik heb namenlijk nog een weduwe zitten in een andere kooi of is dit te onrustig voor de broedende vogels.
Ik zou het zo gezellig vinden als we dadelijk een hele creche in die voliere hebben.
Ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen.
De man fluit wel heel veel naar zijn vrouwtje, hij is echt verliefd. Het vrouwtje accepteerd hem ook goed.

Groetjes

Riny

Hallo Bianca
Meer als zorgen dat de omstandigheden optimaal zijn om te gaan broeden, kun je volgens mij niet doen.
En om nu nog dingen te veranderen met betrekking tot. de valken in de voliere ,vind ik een moeilijke vraag.
Er wordt meestal geadviseerd om in het broedseizoen,niets te veranderen in de voliere.
Het kan goed gaan maar ook heel erg fout,en dat er gevechten uitbreken.
Groetjes Riny :D