13 mei 2025, 09:37:52

ff een vraagje?

Gestart door louise, 15 april 2006, 16:56:07

« vorige - volgende »

louise

hoihoi,

Mijn koppel heeft vier eitjes gelegd.
1e 6 april
2e 8 april
3e 10 april
4e 13 april
Tussen  het derde en het vierde eitje zat 3 dagen, dat is volgens mij te lang,is het dan een nieuwe leg?

Ze ging pas na 11 april beginnen met broeden. Ze zitten nu echt constant te broeden. Maar helaas zijn de eitjes niet bevrucht, tenminste ik zie niets, maar kan het zijn dat ze wel bevrucht zijn en dat je dat pas veel later ziet omdat ze er ook later mee is begonnen, met broeden???

groetjes louise

louise

hoihoi,

Ze heeft nu haar vijfde eitje gelegd, zou het kunnen zijn dat je later pas iets ziet in de eitjes?

groetjes louise

Rianne

Hoi,

het is normaal hoor, dat er een dag tussen elk ei zit. Je kunt de eitjes pas na een paar dagen schouwen. Ik zou even een weekje wachten en dan eens kijken. :)

louise

hoihoi,

tussen het derde en het vierde eitje zit drie dagen is dat wel goed dan of is het een nieuwe leg??

groetjes louise

Riny

Hoy Louise
Misschien hebben ze in die tussentijd wel nog een eitje gelegd maar het zelf opgeruimd,omdat het kapot was.
Groetjes Riny :D

louise

hoi Riny

Waarom eten ze hun eitje dan op???

groetjes louise

Riny

Hoy Louise
Sommige valkjes waar het eitje van kapot gegaan is,eten het op om bv kalktekorten aan te vullen.

Karin

Ze kunnen ook een kapot eitje opeten om het op te ruimen en zo het nest schoon te houden. Maar ik heb ook eens een nest gehad waar 2 eitjes met 3 dagen tussenpoze gelegt werden i.p.v. 2 dagen. Dus het kan ook wel "normaal" zijn, alhoewel het niet vaak voorkomt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

louise

hoihoi,

Ik denk eerder dat er gewoon drie dagen tussen zit, want ik heb niets gezien in het nestblok.
Maar ik heb gisteren geschouwd, en ik kan nog niets zien in de eieren, maar ik hoop dat het vijfde eitje wel bevrucht is. Misschien heb ik net zoveel geluk als Roma. Ik hoop het tenminste.

Groetjes louise
Man ( Chico)

Pop ( Bowie)

valkie

Hoi Louise,

Ik denk dat je te nieuwsgierig bent, wat erg logisch is bij een nestje, maar het is echt nog te vroeg om de eitjes nu al te gaan schouwen. Het koppel is zoals je schrijft pas rond de 11e gaan broeden. En  is nu pas de 16e, dejongste eitjes zijn pas 1 of 2 dagen oud. Laat het koppel eerst eens even broeden, zonder steeds de eitjes te schouwen of ze lastig te vallen. Kijk na 1 of 1 1/2 week pas weer eens. Ze zijn immers pas enkele dagen aan het broeden en je kunt nu eenmaal niet na een dag al zien of een eitje bevrucht is, daar is eerst wat warmte voor nodig. Ik snap je nieuwsgeierigheid maar het is beter de vogels even met rust te laten anders heb je dadelijk ook nog kans dat ze niet meer verder broeden omdat ze steeds gestoord worden. SUCCES met even geduld hebben.

Valkie

louise

hoihoi,

Ik weet het , ik ben ook te nieuwschierig.
Ik kijk nu ook voorlopig niet meer, ik denk dat ik pas weer ga schouwen als het eerste eitje bijna moet uitkomen.En anders zie ik het wel ;D

Heeft een pop het door of een eitje bevrucht is of niet?
Mijn koppel laat het nestblok nu geen seconde meer alleen, het ziet er zo schattig uit.

groetjes louise

Riny

Hoy Louise
Een pop heeft echt niet door of een eitje bevrucht is.
Als je ze neppers geeft broeden ze ook gewoon door.

louise

hoihoi,

Ik heb net even gescouwd en ja hoor!!!!! IK heb één eitje gezien waar adertjes doorheen lopen. Ik ben zo blij, ;D zou het nu eindelijk toch zover zijn?
Ik weet alleen niet of het het vierde eitje of het vijfde eitje is.Ik wacht het af, ik laat mijn koppel nu volledig met rust!!
Dat hebben ze zeker nodig

groetjes louise

Riny

Hoy Louise
Ik denk dat dit het verstandigste is wat je op dit moment kunt doen.
Hopelijk krijg je mooie jonkie's.

Roma

Hoi,Louise ik duim voor je. :) bij mij was het 1e eitje gelegd op 20maart en ukkie is geboren op 15 april rond 23.00 uur.niet dat dat iets wil zeggen maar dan heb je een indicatie.mijn 1e nestje had ik niet gemerkt de 2e leg wel en inderdaad eitje nr 5 was uitgekomen.dus ruim genomen 27 dagen.ik heb ook 'geschouwd' na 5dagen en ik dacht dat ze onbevrucht waren.Ik hoop voor je dat er tenminste 1 kleintje komt.
liefs en groetjes van Roma :)