29 april 2024, 01:40:46

Turbo en Twinkels eerste nestje!

Gestart door plankie, 20 juni 2003, 01:49:13

« vorige - volgende »

daan

Gefeliciteeerd, en mooi dat ze goed aan het broeden zijn.
Nu hhhheeeeeeeeeeelllllllll veeeeeeeeellllllll geduld opbrengen en dan wordt je beloond.

Gabber en Kuiffie hebben vandaag hun 5e eitje gelegd.

Groetjes Daan

plankie

Ik durfde het vanavond aan om wat foto's te maken van het broedende paar!

Hier vind je er een aantal


Turbo zit hier op een stok in de voliere


Twinkel even van de eitjes af om me weg te jagen, zodoende kun je er als je goed kijkt 4 zien liggen.


Even het stukje van de foto met 4 eitjes uitvergroot!


Twinkel weer terug op de eitjes


Na de foto's gemaakt te hebben ging Turbo op de hoek van het nestkastje zitten om me goed in de gaten te houden...

Hierna heb ik ze maar weer met rust gelaten... Ik had het gevoel dat ze wat onrustig werden en dat was niet echt de bedoeling... Wie weet binnenkort meer!


demi

hoi mallemeid en plankie oftewel ellen en anton

heel erg leuk te lezen dat jullie valkjes ook op eieren zitten spannend! ik hoop dat er mooie baby valkjes uit komen
aan de ouders te zien moet dat wel lukken!!

groetjes diana w

plankie

Turbo houdt de wacht en Twinkel broedt maar door
Gelukkig neemt ze zo nu en dan de tijd om te eten e.d.


Twinkel tijdens een korte broedpauze even vol-eten met trosgierst (en natuurlijk ook andere zaden en eikrachtvoer


Turbo is weer terug uit het nestkastje en inspecteert de boel


Hmm... dat ziet er lekker uit


Turbo geniet even van wat trosgierst


Hier nog even een totaal overzicht van de voliëre

plankie

Zostraks weer ff foto's gemaakt:


Twinkel zit even te rusten en genieten van het licht... 't is erg donker in zo'n broedhokje natuurlijk!



Deze foto is iets later weer gemaakt, Twinkel zit in het broedhok en Turbo houdt de wacht weer eens... Kijk hem eens fel uit z'n oogjes kijken!


Het broeden gaat verder onverminderd door, er zit 24/24 iemand in het broedhok, als de een eruitwil gaat éérst de ander erin... Ze laten het nest niet alleen...

plankie

Nog twee foto's van gisteravond... Twinkel was aan het eten en Turbo was aan het broeden:


Turbo even van de eitjes... kon ik mooi een foto maken


En weer snel terug, Verder laat hij me er niet meer bij en ik kan dus ook niet kijken of de eitjes inderdaad bevrucht zijn. Maarja, We zullen het vanzelf zien.

Als het lukt wil ik de webcam in het broedhokje hangen met daarbij een rijtje hel-witte ledjes... en het snoertje ff wegwerken met een paar latjes eromheen

Speedy

Schattig.
Nu afwachten, dat zal spannende tijden worden.

Groetjes,
Trudie

plankie


Even de eitjes uitgeknipt uit de originele grote foto!


Paul

Hoi Plankie,
Heel erg leuke foto's van het verliefde stel :-)
Er zullen zeker mooie jongen uit gaan komen met die twee mooie ouders :-)
Het is wel altijd spannend als ze bijna uit gaan komen maar als het eenmaal zo ver is heb je er wel heel veel plezier aan.
Hopen dat alles verder goed gaat nu.
Veel plezier met jullie nestje :-)

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Plankie,

Wat een mooie serie foto's.
Veel succes met het nestje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Hoi Ellen en Anton, :)

Leuk hoor, al 4 eitjes en ws 2 bevrucht, ik lijk het ook wel een beetje te kunnen zien op die foto, de onderste 2 zijn wat witter als de bovenste, waren dat de bevruchte toevallig dat je nog weet?

Nou hopelijk blijven deze goed broedende ouders nog ff goed door broeden zorgen ze dadelijk goed voor hun jongen. Spannend is dat joh, als je dat heerlijke gepiep straks voor het eerst hoort, leuk hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

plankie

Die bovenste twee lijken inderdaad roder dan die andere 2, maar zeker weten of dat de eitjes zijn die ik eerder al gezien had als zijnde bevrucht (Door het eitje heengeschenen met een klein lampje zag ik bij twee eitjes hele licht-rode schaduwen, in het derde eitje zag ik echter helemaal niets)

Ik heb geen idee wanneer die 4e erbij gelegd is omdat ik ze een aantal dagen met rust gelaten had. De eitjes liggen trouwens gewoon op de houten ondergrond in het hok, eerlijk gezegd geen idee of dat kwaad kan voor de jongen (met de eieren gaat het tot nu toe goed)

Heb geprobeerd of ik vanavond nog eens met een lichtje door de eitjes heen kon gaan schijnen, maar twinkel zat op het nest en turbo zat op de stok boven het nestkastje, en beide vielen ze me aan met geblaas gefladder en gepik met de snavels.. Gelukkig voor mij niet raak :)

Na ze zo even uitgeprobeerd te hebben heb ik ze maar verder met rust gelaten... Nu (5 minuten na de tijd) is turbo weer aan het wachtlopen in en om het nestkastje... net een militair!
Hij houdt me noulettend in de gaten of ik niet van m'n plek afkom.... volgens mij als de dod dat ik weer in de buurt kom, dus ik laat ze maar ff lekker hun gang gaan. Morgenochtend weer ff vers water, voer, eikrachtvoer en trosgierst geven, dan maak ik misschien weer wat goed :)


plankie

Weer een paar nieuwe foto's:



Turbo op de stok voor het hokje
Turbo op de stok in het hokje

Turbo en Twinkel samen in het hokje aan 't broeden

en nog eentje!

De voliere lijkt een groot deel van de dag leeg te staan....

Paul

Hoi Plankie,
Die foto's in de broedhokken vind ik altijd zo mooi,
Als je dan ziet hoe ze die eieren verdedigen, echt geweldig :-)
En ze zitten er altijd zo lief op.
Echt hele leuke foto's :-)
Succes met de eitjes.

Groetjes, Paul

mallemeid

Helaas, het nestje is compleet mislukt :(

De eitjes zijn niet bevrucht, en er is een eitje stuk....
ze zitten nu in een gewone kooi, ff weg van de voilere en het nestblokje...over een tijdje maar weer ff proberen...

Jammer