28 maart 2024, 19:17:45

Turbo en Twinkels eerste nestje!

Gestart door plankie, 20 juni 2003, 01:49:13

« vorige - volgende »

plankie

Hoi!

Zojuist ben ik erachter gekomen dat Turbo en Twinkel voor het eerst aan het broeden zijn gegaan, ergens vandaag is het eerste eitje gelegd! :) :) En dat in de zelfgemaakte voliere

Ikke blij !

Kolkkie

Hoi Plankie,

Gefeliciteerd joh, en mogen er nog vele eitjes komen ;). Veel plezier en succ6 ermee.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

plankie

Dank je!

Na drie weken heftig paren (zo ongeveer elk uur zolang het licht was) dan eindelijk een eitje... 'k ben benieuwd hoeveel er gaan komen

ziralioness

SUPER!!!!! Ik ga het bijhouden... GEFELICITEERD ANTON EN ELLEN!!!!!! :)

Zoals ik eerder al gezegd had, ik houd mij aanbevolen als er jonkies mogen komen... :D Ik ben heel benieuwd hoe de kersverse ouders het gaan doen!!!! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

mallemeid

Ik zal het dagboek goed bijhouden voor je zira!!!

Ik ben ook superblij, en ze verdedigen hun nestblok echt supergoed, Turbo slaapt niet meer, die waakt en Twinkel zit maar te broeden......echt fanastisch!

ziralioness

YIPPEEEEEEE IK BEN ZO BLIJ!!!!!  :) Ik geniet helemaal mee!!!!

Ik ga lekker over valkjes dromen.... ;)

Dikke knuffel...

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mandy

20 juni 2003, 04:32:28 #6 Last Edit: 20 juni 2003, 04:33:28 by Mandy
Hoi Plankie (of Anton of Ellen?),

Gefeliciteerd hoor, maar zo te lezen kon dat ook niet anders na al dat gepaar! :P
Altijd spannend zo'n 1e nestje! En wie is nou wie van je valken? Of zijn die niet van jou op dat fotootje?
Succes ermee en lekker van genieten! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

hoi ???

In ieder geval gefeliciteerd, en ik hoop dat jij/jullie een dagboek gaan bijhouden.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

plankie

De twee die je in mijn en mallemeid d'r icoontje ziet, zijn charly (lutino?) en jakko (wildkleur)


Dit is turbo, het mannetje


En twinkel, het vrouwtje

Ze hebben net de wacht gewissseld, twinkel zat in het broedhok toen ik begon te typen, maar intussen heeft turbo het overgenomen zodat twinkel even wat kan eten


Voor een overzichtje: http://home.zonnet.nl/plankie

mallemeid

Ik zal het eens ff duidelijk uitleggen, volgens mij is het supervaag  :D

Ik ben mallemeid, (of Ellen, wat je maar wil) vriendin van plankie (of Anton, ook goed)

We hebben samen dus een koppeltje, Turbo is het mannetje en Twinkel is het vrouwtje...maar dat was nu al duidelijk :)

er is nog weinig nieuws, ze zaten vanmorgen samen in het blok, nu is turbo er weer uit.

ziralioness

Heeeeey Mallemeid en Plankie!:)
Is er nog nieuws bij Turbo en Twinkel? :)

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

plankie

Vooralsnog één eitje, laatste keer dat k heb kunnen controleren was gisteravond
Twinkel lijkt niet van plan om het huisje te verlaten, turbo zit bovenin op de stok de wacht te houden. Die begint al te blazen als je er gewoon langsloopt.
Gisteravond heeft Turbo wel een fluitconcert gehouden, klonk wel erg mooi en het leek niet meer op te houden
En dat begon allemaal met newtons song', die hier ook op de site staat bij geluid en film!


yentl

Erg leuk dat je vogels aan het broeden zijn!
Nog veel suc6 met je nestje

groetjes Yent'l

plankie

Jah het is ook erg spannend!
ben benieuwd of er iets uit gaat komen....
Het eerste eitje ligt er nu 2 dagen, maar ik heb géén idee of er meerdere liggen.... 't lijken wel twee broedende waakhonden :)

plankie

Ik had charly es tegen de voliere aangehangen.... turbo hoort iets, komt met z'n koppie buiten 't broed hok en valt charly zonder blikken of blozen aan zo van: jij hoort hier niet!!!!!

Even later ging Twinkel eten en had Turbo het broeden weer overgenomen, het tweede eitje is nu gesignaleerd!

En Twinkel zag er al weer zo 'bol' uit dat ik vandaag of vannacht de derde ook al verwacht!

Het gaat goed hier in de dierentuin tot nu toe :)