3 mei 2025, 09:08:55

Diarree???

Gestart door Valerkiet, 19 juni 2003, 17:26:04

« vorige - volgende »

Valerkiet

19 juni 2003, 17:26:04 Last Edit: 19 juni 2003, 17:26:18 by Valerkiet
hallo allemaal 2 van mijn vogels hebben diaree :-/.
wat moet ik doen?
is dat erg?
het schijnt dat dat komt van te veel fruit? :-/
verwen ik ze dan zo hart :D
maar toch ik maak me zorgen
Na hoeveel dagen word het weer normaal?
hebben ze een medicijn ofzo nodig van bij de DA???? :-/
hoppelijk snel hulp want het is echt jakkie om dat op te rapen als mijn tamme vogels iets laten vallen en bij mij was dat "toevalig" op de radio :-X

Kolkkie

Hoi Valerkiet,

Het komt, zoals je zelf al aangaf, waarschijnlijk van het fruit. Binnen een dag moet het wel weg zijn denk ik. Je moet wel ff uitkijken dat ze niet aan de diarree blijven, en dat ze voldoende drinken, ivm uitdrogen. Daarom moet je ze ook niet te veel fruit geven. Ook sla is een bekende wat betreft veroorzaker van diaree.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi,

Je kan het beste gelijk het fruit eruit halen. En zorg dat er genoeg schoon water aanwezig is.
Diaree is erg slecht ,want je kan snel uitdrogen, dit is bij mensen zo, maar ook bij dieren.
Goed oppassen dus.

Groetjes Lique

Valerkiet

19 juni 2003, 21:32:09 #3 Last Edit: 19 juni 2003, 22:03:45 by Angelique
ok tnx :-/
het is wel al van gisteren
en vandaag is het wel erg lopend geworden
 :-X
ps:met kleine brubbels is  

Lique

Hoi, je moet iedere dag het water, fruit, en groente vervangen/verwijderen. En zeker met dit warme weer.

Groetjes lique

Valerkiet

dat doe ik ook elke dag :-/

Timmety

Hoi
Ik had ee nvraag.
Wanneer is het nou diaree, mijn vogels zijn de afgelopen paar dagen wel aan de dunne, er komt jah eehm ''sap'' maar je ziet duidelijk iets groens (drol) liggen, en er plakt nix aan hun kont?
Is dit diaree?
Groete
Tim

Valerkiet

als het een bollig vorm  heeft is het goed maar als het echt plat is en zowat wit met het zwart/groen gemengt dan is het diaree
smakelijk ;)

ziralioness

Hoe vaak per dag/in de week/in de maand mogen valkjes eigenlijk fruit hebben, en hoeveel...?  :-/

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Ze mogen wel iedere dag een stukje hebben hoor, zoals een schijfje appel of een stukje peterselie of een eetlepel soepgroenten. Niet een hele bak vol geven, want dan kunnen ze inderdaad aan de diarree raken. Gewoon ff uittesten. Krijgt je valkje diarree van een schijfje appel dan geef je de volgende keer maar de helft.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

ik geef mijn valkjes elke dag wel iets om te "snoepen" :D
soms sla, wortel, brood,eivoer,muur,appel! maar zeker niet te veel!! en verwijderen hoef ik niet, want het is allemaal direct op :D :D

SDC :D

Valerkiet

ik 4 keer per week een beetje