6 mei 2025, 01:18:18

Wildkleur met lichte staart

Gestart door Rianne, 14 april 2006, 15:56:49

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

ik heb hier een wildkleur mannetje zitten met een vrij lichte staart:

Hij is gepareld en split voor geelwang en lutino. Maar daar heeft de kleur van de staart toch niks mee te maken?

eefje nieuwenburg

teun onze wildkleur man heeft dat ook,die is in zijn geheel zo licht terwijl stitch echt heel donker is van kleur.
alleen weet ik van teun niet of ie ergens split voor is dus ben benieuwd wat voor antwoorden  je krjigt,kan ik misschien ook nog wat te weten komen ;)

groetjes eefje

Mara

Ik ken dit, een van mijn valkjes heeft dat ook, of heeft dat ook gehad. Want het kan ook Boyke zijn geweest, maar die is overleden. Boyke was echt donkergrijs maar de staart was een stuk lichter.

Rianne

Dit valkje is zelf niet echt donker te noemen. Misschien komt dat nog na een paar keer ruien, omdat hij gepareld is (geweest).

Mara

Ik ben zojuist nog in de voliere geweest en mijn Geelkopje heeft ook een wittere staart en ik weet dat hij dat pas de laatste jaren heeft gekregen. Dit helpt je natuurlijk nog niet verder, denk ik....

eefje nieuwenburg

ik heb een foto van teun zijn staart die dus ook zo als die van jou is rianne.

ben benieuwd

groetjes eefje

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

Is vrij normaal hoor.
Geparelde mannen houden een lichte staart.
Mijn boomer heeft dat ook en ik heb ook witmasker gepareld die een lichte staart hebben.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

eefje nieuwenburg

maar net als onze Teun is niet gepareld,ook niet geweest dat weet ik dan weer wel zeker.het zal toch ook wel iets met vererving zijn maar wel apart dat elke vogel een andere kleurslag lijkt te hebben,zo zie je maar elke vogel is uniek :)

groetjes eefje

Mara

Ik heb drie wildkleur mannen, Geelkop, Pinky en Lotje en die hebben alledrie een wittere staart. Heb er vanmorgen op gelet. Zo gauw mijn telefoon weer opgeladen is zal ik een foto maken.

Groetjes

Mara