Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Silke

Ik heb ook zand op de bodem liggen en ik vind het geen probleem als het voer er zich door mengt. Ik zeef in keer in de zoveel tijd al het zand uit.

Hoi Anja

Die foto is inderdaad geweldig.  ;D

Hoi Karin

Ik hoop dat het nieuwe speeltje langer meegaat. Ik ben blij dat jij en iedereen er van genoten hebben.

Mara

Silke *

Hoi,

Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht  ::)  ;D
(Om te zeven)

Dat zou wel handig zijn.

Silke
xx

Mara

Hoi Silke

Wij hebben al 17 jaar een voliere en mijn broer deed eerst alles wat met de voliere te maken had. Maar zeven is echt een hele goede oplossing hoor. Ik doe het ergste er elke week uithalen, de kwartels eten het meeste op en zo hebben ze nog wat te scharrelen. Verder heb ik de bakjes die op de grond staan op een opvangbak staan, daar valt ook veel in.

Mara

Sharon

Hoi Mara,
sorry dat ik zo laat reageer, maar ik was een beetje druk.
Je hebt ons echt weer verwent met die supermooie foto's van je. Ik heb er echt heel erg van genoten.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Silke *

Hoi Mara,

ja, kvind dat echt een goed idee om te doen, zelf was ik er nooit opgekomen.
Alleen jammer dat het zand moeilijker droogt doordat het veel regent en daardoor vast plakt aan elkaar, mss moeilijk dan om te zeven...

Silke
xx

Mara

Hoi Silke

ALs het zoveel in je voliere binnenregent, dat is niet goed voor kwartels. Kwartels houden niet van natte voeten, daar kunnen ze verkouden van worden heb ik gehoord. Maar die van mij vinden het juist heel fijn om met de pootjes in het water te zitten...malle beesten. Je moet het natuurlijk wel doen als het droog is...

Hoi Sharon

dank je wel voor je compliment!

Mara

Silke *

Hoi,

oké, dat wist ik niet  :)
En het regent er heel vaak binnen...
Daarom ook dat het lastig zal zijn om te zeven, want het is nu al 2 weken aan een stuk helemaal nat...
Maar, ik zal proberen  ;D

Silke x

Mara

Hoi Silke

Misschien kun je ervoor zorgen dat ze toch iets meer beschut zitten?

mara

Silke *

De kwartels?

Ja mss kunnen we vanonder aan de volière een houten plaat zetten zodat het er droog blijft en een soort houten huisje zetten voor de kwarteltjes.

Maar als ik bv 2 hennetjes houd, leggen die dan eitjes en wat moet je ermee doen?

Silke x

Mara

Hoi Silke

Ik zal morgen je vragen over kwartels beantwoorden, ik ga er nu van tussen. Ben Eragon aan het kijken.

Mara

Silke *

Mara

Hoi Silke

Ik ga nu eerst eten....maar even kort. Ik zou toch voor een haantje en twee hennetjes nemen, tenminste, als je chinese dwergkwartels neemt (die heb ik namelijk ook). Dit omdat haantjes nogal 'heftig' zijn met hun paringen. Ik haal de eitjes altijd weg. Je hoeft hier geen nepeitjes of zo neer te leggen, dat heeft weinig nut met kwartels, want ze leggen overal en kijken er vaak niet meer naar om omdat de meeste kwartels uit een broedmachine komen en niet weten hoe natuurbroed werkt.....

Nog meer vragen?

Mara

Silke *

Hoi Mara,

bedankt voor al je uitleg, nu snap ik het helemaal!  ;D

Groetjes
Silke xx

Mara

Hoi iedereen

Ach, ik dacht, laat ik nog eens wat foto's plaatsen. Het is zondag dus fotodag maar aangezien we vanmorgen naar de zes weken dienst zijn geweest, dacht ik niet dat ik er nog tijd voor zou hebben...Maar bij deze....

De achterkant en de zijkant van de voliere.

En dan de birdies...ik laat de foto's maar voor zich spreken.

Ik hoop dat jullie de foto's weer leuk vonden.

Mara

Anke

Hoi Mara,
Tuurlijk vond ik de foto's leuk ;D ;D ;D
Wat zitten je birdies er weer lekker gezellig bij.
Hi hi en de Rosella (Pino? ) heeft duidelijk de schommel geconfisceerd ;D
Het was weer genieten!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes