Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Anke

Ja, wat een pose he....Maar dat is typisch Pino. Rare vogel.  ;D

Hoi Monique

Ik had tijd over en moest even mijn adrenaline kwijt van het gebeurde van gistermorgen.

Hoi Karin

Wat een verhaal zeg, maar dat geeft niet.... ;D Ik zal eens wat antwoorden gaan geven. Pino is een zoon van mijn oude rosella's. Dus Pino is een jaar en een paar maanden en de oudsten zijn tussen de 25 en 30, en dan nog een nestje krijgen en opvoeden, knap hoor.

Ik ben in 1988 (zo ongeveer) begonnen met een valkparkiet, Jona. En daarna liep het uit de hand. Mijn broer kreeg van kennissen valkparkieten, toen kregen we roodruggen en de rosella's en ik kreeg van oma grasparkieten. Ondertussen zijn het er 37....en dan komen er nog twee maar wanneer dat weet ik nog niet precies, ligt eraan hoe de bouw van de nieuwe voliere vordert want er komt een verhuizing tussendoor....Balen maar goed....Ik ben met dit boekje begonnen in april 2006, bijna anderhalf jaar geleden en nooit gedacht dat ik over de 100 pagina's heen zou gaan.

En ik weet nog steeds niet precies hoe oud rosella's kunnen worden.....ik zal het eens navragen.

En als je nog vragen hebt, stel ze gerust...En inderdaad, sterf gevallen horen erbij, heel vervelend maar helaas....

En Suus...een man met een vrouwennaam...hihi....

Hoi Anja

Petekindje is nu naar huis toe, morgenvroeg komt ze weer..... ;D En dan ga ik lekker verder met genieten. Ze wilde niet slapen na het avondeten....en volgens mij krijgt ze tandjes..

Mara

Monky

hmmm... ik wilde bijna zeggen... laten ze het maar vaker doen, want je hebt jezelf overtroffen... maar doe toch maar niet  :-\
We willen nog langer van jouw aanwezigheid genieten  ;D

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Dan ga ik toch met een andere reden de foto's maken? Na een vermoeiende werkdag, lekker relaxen met foto's maken. Wilde er vanavond nog een paar maken, maar ben eigenlijk te moe om op te staan...dus morgen is weer een dag.  ;D Tussen de drukte door.

mara

Anke

Hoi Mara,
Uitrusten is ook belangrijk hoor!
Nu kunnen we ons verheugen op foto's voor morgen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Van mij hoef je geen reden te hebben hoor.  ;)  :D
Houdt het maar gewoon als een ontspanning die je dus heel vaak nodig hebt.  ;D
Hele mooie foto's weer !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Anke en Yvon

Haha, dank jullie wel.

Hoi iedereen

Ik heb vandaag in de voliere appelciderazijn gedaan. Ze vinden het niet lekker in elk geval maar ik heb ze wel zien drinken....

mara

Anke

Hoi Mara,
Hier moesten ze er ook aan wennen hoor aan de appelciderazijn.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Hier hebben ze er al een bad ingenomen. Misschien dachten ze van dan krijgen we misschien normaal water. Haha. Ik heb vanmorgen al een valkparkiet gezien die aan het drinken was, die liep echt achteruit zo van wat smaakt dat raar. En het ruikt inderdaad erg smerig, bah.....ik zou het niet drinken. Maar goed, toen het in het water zat, viel het wel mee.

15 ml op een liter?

Mara

Anke

Hoi Mara,
Hi hi dat stapje achteruit lopen deden ze de eerste keer hier ook ;D
Ehm ik denk dat een eetlepel wel zo ongeveer 15ml is.
Anderhalve eetlepel op 1,5 liter water is dan dus 1 eetlepel op 1 liter water ;D
Groetjes Anke

Mara

Hoi Anke

Hier krijgen ze 2 liter waren, dus 30 ml op 2 liter....Wat leuk dat ze toch allemaal hetzelfde reageren...

Mara

Anja

Hoi Mara,

Ze moeten er nog aan wennen aan de appelciderazijn lees ik wel.
Wat een grappig gezicht als ze een stap terug doen.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Mara,
Alles goed hier? Je bent vast lekker in de voliere bezig :)
Groetjes Anke

Mara

Hoi Anke

Hihi, ik ben klaar voor vanmorgen in de voliere. Dadelijk geef ik ze nog hun voer, nu hebben ze vogelmuur en boterham. Heb ook foto's, die komen er zo aan, maar moest eerst even bijlezen.  ;)

Mara

Mara

Hoi hoi

Zoals beloofd, de foto's van twee dagen....

Pino's favoriete bezigheid....zou wel eens willen weten wat hij weegt... ::)

Een oude roodrug....bijna 17 jaar oud en nog springlevend...

Lekker scharrelen

Pierreke, ben ik niet mooi?

Een wildkleur man

Een roodrug heeft zich gebadderd in het water met appelciderazijn.

Wat klimfoto's.

Oude roodrugpop, ook bijna 17 jaar oud en versleten tot op de draad, ze kan bijna niet meer vliegen en dergelijke, maar heeftg wel altijd het hoogste woord.

Krullenbol

Een grijs grasje, de helft van een tweeling

Kleine Blauw

Pipa

Woorden zijn denk ik overbodig...

Do'tje

Truus

Pipa en geparelde wildkleur man

Dit zijn de foto's van vanmorgen.

Juffie

Smullen....

Een bende kwartels

Chatima

Krullenbol

Krullenbol en Juffie

Er kwam eindelijk een andere rosella bij zitten.

Krullenbol, Juffie en Chatima

Er komen zo nog wat meer foto's.

mara

*Petra*

Oooh lief hoor !!
Die kwarteltjes zijn ook super!!
En krullenbol vindt ik ook zo mooi,

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !