Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Mara,

Helaas kan ik je niet helpen. Hoop dat er snel iemand reageert op je dringende vraag.
Veel succes en toch gefeliciteerd met het 2de kwarteltje.

Groetjes Anja

Mara

HOi Anja

Ik hoop dat ie het haalt, ik had al geen hoop maar hij heeft het toch gered tot nu, dus tja....ik kan alleen maar mijn best doen. Hoop dat het water een beetje helpt, want hij zal best dorst hebben.

Mara

Anja

Hoi Mara,

ik hoop het ook voor je hoor. Je kan niet beter dan je best doen.

Groetjes Anja

marga

hoi mara
ik zou verder niets doen
het is mischien hard maar wel beter
als die sterk genoeg is red ie het wel
marga

Mara

Ik heb hem nu terug gezet, en nu loopt het hennetje er niet meer met zo'n grote boog omheen en het andere kleine kwarteltje komt ook dichterbij om te kijken, dus ik hoop het beste. Ik had hem vanmiddag al opgegeven dus, tja, we zien het wel. Ik baal er gewoon van dat hij zich al zo ver uit het ei had en dat hij toch heel graag wilt maar het dadelijk niet redt...Ik baal er van dat ik hem niet kan helpen.  :'(

*Petra*

Hoi Mara,

Veel suuces met je jonge kwarteltje, hopelijk komt het allemaal goed. Ik duim voor je.

Groetjes Petra .

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline

Och, wat een kleintje, wat lief.  :-*

Succes met het tweede donsje, misschien kun je Riny een IM sturen en vragen om advies, zij en haar man kweken kwarteltjes dus kunnen je vast wel helpen met raad.  ;)

Sterkte.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Jeetje  :o wat zielig zeg  :-\  ook ik kan er geen antwoord op geven, wat je moet doen...kwartelbaby's heb ik nooit gehad  :-\.....dus totaal geen ervaring mee....helaas.
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

Hoi Mara

Eerstens gefeliciteerd.
Het enigste wat je kunt doen is hopen dat de moeder kloeks genoeg is (ik weet niet of ik het goed zegt, maar dat is wat ze in de kippen wereld ook gebruiken, een kloek met kuikens, of misschien is dat dialect)
Meestal is een hennetje best wel allert op haar jongen.
Ik zelf heb ook wel eens kwartel jongen gehad en door puur geluk zijn er 2 blijven leven.
Natuurbroed bij kwartels is best moeilijk.
Ook hier is het kwartel hennetje aan het broeden, en het is altijd moeilijk om in te schatten wanneer de jongen uitkomen.
Hopelijk is je hennetje bereid om het jong onder har veren te nemen, en het eten copieeren ze van de moeder.
Ik hoop echt voor je dat het 2de kleintje het ook gaat redden.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Anja

Hoi Mara,

Hoe is het nu met de kwarteljongen?

Groetjes Anja

Mara

Hoi iedereen

Dank jullie wel voor de adviezen en de steun maar het kleintje was toch te zwak. Het is helaas overleden, jammer maar helaas. Gelukkig, en ik denk dat ik dat wal mag zeggen met natuurbroed, hebben we nog een kleintje. Die doet het supergoed en scharrelt al lekker met mama rond en doet eten. Hij scharrelt al het eten van de grond maar ook uit het voerbakje. Tevens heb ik kuikenmeel op de grond liggen. Moeder let goed op haar kleintje, vooral op die grootste. Erg lief om te zien.

Groetjes

Mara

Wilma1

Jammer dat ie is overleden, maar verder leed is het bespaard gebleven zo.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Mara,

Jammer dat het kuiken het niet gered heeft. Je hebt je best gedaan.
Veel sterkte.

Groetjes Anja

Caroline

Balen maar net wat je schrijft, gelukkig heb je er nog eentje die het wel goed doet.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi Mara

Helaas...... maar je hebt je best gedaan.
Geniet van dat kleine kwarteltje die je nu nog hebt.
Ze groeien zo hard.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >