Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Wilma1

Hoi Eugenie, wat leuk dat de kwartels nog broeden, vaak doen ze dit niet eens  :D hoop dat er jongen komen voor je  :D

Een veldmuis  :o ...bah...pas op voor ziektes  :-\ ik ben er niet bang van, maar i een voliere moeten ze niet komen.
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Anja

Gelukkig is de kaart nu dan wel aangekomen. Graag gedaan!

Hoi Wilma

Ik ben zelf geen liefhebber van muizen en we hebben ze heel lang niet gehad maar we hebben een park achter de tuin,  dus tja, wie weet....ik heb het muisje niet meer gezien...Wel iets anders.

Hoi iedereen

Gisteren voordat ik ging babysitten, zag ik van buiten de voliere dat de eitjes van de kwartel niet meer netjes lagen, maar verspreid door het 'hok' waar ze nu zit. Dus ben ik maar gaan kijken, en jah hoor, er liep zo'n mini kwartel rond. Gauw alles goed dichtgemaakt en er eten neergezet, en vanmorgen even naar huis gebeld en het kwarteltje leefde nog. Morgen krijgen jullie foto's te zien, mits het kwarteltje nog leeft natuurlijk.

Groetjes

Mara

Carin

Wat leuk dat kleine kwarteltje.. ben benieuwd naar de foto's!

Anja

Hoi Mara,

gefeliciteerd met je baby kwartel. Ben reuze benieuwd naar de foto's.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Wat gaaf !!!!  ;D
Een klein hommeltje in jullie voliere.  ;D
Ben benieuwd of je die goed op de foto krijgt.
Die beestjes zitten geen minuut stil.  :P :D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Heeee  :D wat leuk, je eerste kwarteltje  :D pas op dat ie nergens doorheen kan kruipen  :-\ want ze zijn zooooo klein  ::)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Carin,

Dank je wel, het is zo ontzettend ruig om dat kleine dropje in de voliere te zien.

Hoi Anja,

Foto's komen eraan.

Hoi Yvon,

Ze zitten inderdaad weinig stil en waar mama is daar volgt die kleine ook.

Hoi Wilma,

Ik heb alle kiertjes  van hun eigen 'voliere' dichtgemaakt en door het gaas kan die kleine niet want zo hoog kan hij nog niet klimmen.

Foto's:

Hier in dit 'hok' broedt de kwartel dus. Hier stonden eerst wat plantjes in maar staat eigenlijk al heel lang ongebruikt, vaak zitten de kwartels hier te graven en dus nu te broeden.

En hier het kleine kwarteltje, zaterdag ergens geboren tussen 09.00 en 18.30. En dus vandaag twee daagjes oud.

Mara

Anja

Hoi Mara,

Wat een lieverd zeg. Gaat het goed met ze? Hoe gaat het met de andere eitjes?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Met mama en baby gaat het goed, ze zitten vaak samen in een hoekje als ik kom kijken en die kleine is ook zo dat als mam hem niet onder de veren laat hij net zo lang wurmt totdat hij onder zit. De andere eitjes....daar broedt ze dus niet meer op en ik kan ze er ook niet meer onder leggen want wat is ze fel zeg. Ik mag het eten en het water verversen, daar heb je het ook meegehad. Water heb ik in een dekseltje van ijs van AH gedaan en het voer in een aardewerk bakje. En het voer strooi ik ook een beetje op de grond. Maar het gaat gelukkig goed en ik hoop dat het zo blijft gaan. Het is de eerste keer dat ik een kwarteltje heb dat zo is uitgebroed. Eigenlijk hebben mijn kwartels nooit gebroed maar deze dus weer wel.

Liefs

mara

Anja

Hoi Mara,

Wat fijn dat het goed gaat met moeder en babykwartel. Ze beschermt haar jong dus goed lees ik. Wel jammer dat ze de andere eitjes niet meer uitbroedt hè.

Groetjes Anja

trienke

aaa, wat leuk een babykwarteltje. Gefeliciteerd :D

Groetjes Trienke

Mara

Hoi Anja en Trienke

Gelukkig beschermt ze haar jong goed. Heb net het nestje goed bekeken, ze heeft alle resterende eitjes vertrapt, echt dikke barstjes in de eitjes....wel jammer maar ik ben allang blij dat ik een kwarteltje heb. Dat is toch wel iets bijzonders. We maken er het beste van.

Iemand nog ideeën wat ze mogen eten nu?

Mara

*Yvon

Hoi hoi

Ik had je op msn al gesproeken,maar doe het hier ook nog ff.  ;)

Gefeliciteerd met je kwarteldonsje !!  ;D

Op msn had ik je ook al verteld wat wij onze kwartels gaven.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

HOi Yvon

Yup, dat had je en ik zal er straks naar gaan zoeken, of althans, pap even lief aankijken.

Mara

Mara

HELP!!!

Ik heb een vraagje. Ik heb nog een tweede kwartel die vandaag uit het ei is gekomen, we dachten niet dat deze nog zou blijven leven maar hij is nog in leven sinds 1 uur vanmiddag. Alleen hij eet niet en ik heb hem net water met druivensuiker gegeven. Daar reageert hij goed op.

WIE O WIE KAN ME HELPEN HIERMEE???? MOET IK HEM BIJVOEREN OF WAT DAN OOK?

Groetjes

mara