De verhalen van Pipo, foto update

Gestart door Mara, 9 april 2006, 19:52:44

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Sal en Spikey

Als de wedstrijd nu later was geweest, had de tv buiten gestaan en hadden we stiekem mee kunnen kijken. Nu is het te warm onder de veranda en blijven ze binnen, maar vrouwtje heeft beloofd ons op de hoogte te houden. En we hebben nu 6 kleintjes erbij. Wel leuk hoor, dat gekwetter.

Groetjes

Prins, Debbel, Kleine Blauw, Pasteltje, Kop Toe en de 6 deugnieten

Mara

Hoi iedereen,

Even een update over de grasjes. Ik vermoed dat binnen nu en twee weken de eerste grasparkiet gaat uitvliegen. Van Prins en Deb heb ik er twee, een grijze en een zwarte. Niet helemaal zwart natuurlijk, lol, maar wit met zwart gestippeld of gepareld, net hoe je het noemen wilt.

In het andere nestje krijg ik er vermoedelijk twee die op pasteltje lijken, een albino en een blauwe, waarschijnlijk gaat die op mam lijken. Dus, spannend.

Groetjes

Mara

Saar

Hoi Mara
hoe gaat t met je grasjes?

groetjes Saar :-*

Mara

Alle grasjes zijn eigenlijk nu uitgevlogen behalve eentje, die zat helemaal alleen in de blok en werd niet gevoerd door de ouders. Hij zit nu lekker binnen bij mij en mijn ouders en eet papje en staat bij mijn valkjes. Hij/ zij is niet bepaald een groot valkje maar nu hij/ zij binnen zit gaat het al wat beter. Na het eerste papje in een mooie grasparkietenkooi gezet en hij/ zij zat net te scharrelen op de grond tussen de houtkrullen. Trosgierst, water en eivoer staan klaar voor de kleine dreumus die de naam Pipo neemt, aangezien Pino de Rosella alweer buiten zit nadat ik deze 4 dagen heb bijgevoerd en die kleine dondersteen doet het prima. Dus nu maar hopen dat Pipo het ook goed gaat doen.

En hoe is het bij jou met de grasjes Saar?

p.s. Die van mij hebben erg mooie kleuren als ik dat even heel eerlijk mag zeggen. Zal vandaag of morgen foto's plaatsen.

Groetjes

Mara

Mara

Zoals beloofd, de foto's van mijn grasjes.

De twee belhamels van Debbel en Prins.

De 5 deugnieten van Kleine Blauw en Pasteltje waarvan er eentje binnenzit omdat ie niet gevoerd wordt. Doe nu mijn best om hem aan het eten te krijgen... :(

Dit zijn ze dus alle 4, de kleinste zie je zitten, hij is best wel achter ten opzicht van die blauwe, die is maar anderhalve dag ouder. Tja, doe mijn best met pap en vitamines en trosgierst en eivoer.

En dit is de oudste gasparkiet van de vier, een kleine uitvoering van Pasteltje.

Groetjes

Mara

trienke

Hoi mara

wat jammer dat er neit veel in je verhaaltje reageren :-*

Ik hoop voor je dat die kleine grasje snel wat beter word.
Je doet in ieder geval je best :-*

Mara

Al reageert er maar een iemand dan vind ik het al fijn, een teken dat het gelezen wordt.

De kleinste heeft net wat gegeten en zat te scharrelen in zijn kooi. Dus dat is wel weer positief.

Groetjes

:-*

Mara

trienke

Saar

owjee dat is niet zo mooi dan van die kleine :(
maar je doet je best :D
en het zijn idd mooie grasjes :D
ik heb er maar 4 op dit moment...
1 houden we zelf :-[
(was niet de afspraak (A)(A))
ik heb nu ook 2 bevruchte valkeneitjes.
de andere grasjes zijn aan de 2e ronde begonnen... die eitjes waren allemaal onbevrucht.. op 1 na maar die is spoorloos verdwenen:S anders had ik er 5 gehad... maar ik hoop gewoon voor deze koppels op een goede ronde en anders proberen ze t volgend jaar maar weer!!
als je foto's wilt zien van mn baby grasjes dan moet je even in mn dagboekje kijken ;)

groetjes Saar :-*

Mara

Het kleine grasje eet en speelt  :o. Zit al op een stokje en wilt zelfs al uit de kooi. Kan toch ook al zelfstandig eten en papje wilt ie niet meer...onvoorstelbaar.

IK zal zo eens even gaan kijken, Saar, ben heel benieuwd. In principe hou ik de kleine en de rest weet ik nog niet....

Groetjes  :-*

Mara

Saar

dat is mooi dat t zo goed gaat :)
maar zoals ik in mijn dagboekje ook al zei..
je kan er nog 3 reserveren bij me ;) :P ;D

groetjes Saar  :-*

Mara

Citaat van: Saar op 27 juni 2006, 19:54:56
dat is mooi dat t zo goed gaat :)
maar zoals ik in mijn dagboekje ook al zei..
je kan er nog 3 reserveren bij me ;) :P ;D

groetjes Saar  :-*

Tja, hetzelfde geldt hier...heb er ook nog 5 over eigenlijk.....

Mara

Hoi iedereen,

Mag ik mezelf even voorstellen?

Ik ben Pipo, het jongste grasje van Mara en ik zit lekker binnen in een kooitje bij mijn nieuwe vriendjes Lotje en Punky, twee van die gekuifde vogeltjes. Lotje en Punky zitten beiden in een grote kooi en ik vind het erg gezellig om bij hun te zitten.

Vrouwtje is ook erg lief, ze neemt me regelmatig mee naar boven waar ze achter de computer zit en daar mag ik dan een kwartiertje vliegen want ik ben nogal klein zegt ze.

Verder wil ik de groetjes doen aan Sal en Spikey en alle andere grasjes vrienden hier.

GRoetjes

Mara en Pipo

Mara

Hoi iedereen,

Waar zijn toch allemaal die grasjes waar vrouwtje over vertelde? Even een kleine update over mezelf, Pipo dus. Ik kan al heel goed vliegen en landen kan ik ook al. Ben ook al twee keer in de deuropening van de kooi geland. VRouwtje was heel trots op me. Ze zegt wel dat het moeilijk is om te typen als ik op et toetsenbord loop rond te hippen. Haha, dan moet ze me ook maar niet meenemen, want nu doe ik stiekem kletsen en vertellen hier. En ben helemaal verliefd op de lange nagels van vrouwtje, doe niets lievers dan plukken aan de nagels.

Tot gauw, en hop gauw van Sal en Spikey te horen. Maar ook van de anderen.

Liefs

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Hier zijn we dan!! :) Vrouwtje is best wel heel druk geweest afgelopen periode en dan kunnen wij het forum niet op.. we krijgen de computer zelf niet aan. :(

Wat ben je een mooi vogeltje.. Spikey is echt helemaal gek van je, al die mooie kleuren. Hij zit tegen het beeldscherm aan te tikken, zo mooi vindt hij je! ;D

Wij hebben nu een logeetje, Coco en die is een beetje bang voor ons. Wij snappen dat echt niet, we zijn de liefste grasjes van Apeldoorn en omstreken.
Sal heeft het eindelijk voor elkaar, hij mag met Calimero op een stok zitten en zijn kuif poetsen.. Sal doet maar, ik val liever op mooie grasparkietjes. :)

Van de week zijn we er uitgeweest en hebben de valkjes uit lopen dagen. Zij zaten in de kooi en wij waren via de etensbakjes ontsnapt.. Dat vonden de valkjes niet leuk.. Vooral Calimero tetterde.. Alleen vrouwtje moest weg, dus heeft ze voor ons maar eten en drinken op de kooi gezet..dat smaakte heerlijk! :P

We vliegen zo naar de stad, want vrouwtje is zondag jarig.. en wij moeten natuurlijk nog een kadootje voor haar kopen.. ;D
Het zal een feest worden met die valkjes.. we hebben echt zin in een feestje! ::)

We proberen nu weer wat regelmatiger hier te zijn.. Een of ander WK is af, dus is vrouwtje ook weer meer thuis..

Dag Pipo, tot schrijfs!

Snaveltje en groetjes van Sal en Spikey
En natuurlijk Carin en de valkjes..