3 augustus 2025, 21:58:15

De verhalen van Pipo, foto update

Gestart door Mara, 9 april 2006, 19:52:44

« vorige - volgende »

*Amanda*

Hey Pipo  :)

Wij hebben sinds vandaag een heel lief grasparkietje. Hij heet Rico  :D Foto's kun je zien bij ons verhalenboekje: Amanda's valkjes Punky en Yuna.

Rico is echt prachtig! Hij is super lief en heel erg rustig. Hij is wel een kruiper. Weten jullie wat dat is? Maar toch is het een schatje  ;D

Pipo ben jij ook lief?  ;)

Groetjes Amanda

Carin

Hoi Pipo,

Er komen steeds meer grasparkieten bij.. gezellig!

Rico, van harte welkom bij de grasjesclub!

groetjes S&S

Mara

Hoi Rico

Welkom op het forum. Een kruiper zeg je? Mhm, die kan dus niet vliegen. Is het aangeboren of zo? Wel een schatje, ik heb de foto's al gezien.

Welkom bij de club Rico. Ik hoop dat je zelf ook een boekje gaat beginnen, dan komen S&S en ik zeker kijken!

Pipo.

*Amanda*

Hey Pipo,

Ik kan dus inderdaad niet vliegen. Vorige week zijn ineens mijn veertjes eruit gevallen. Maar ik heb er geen last van  :) Ik kan me makkelijk zo redden. Misschien dat mijn veertjes weer aangroeien maar als dat niet zo is dan red ik me zo wel  ;) Ik kan erg goed kruipen  :P

Groetjes Rico

Mara

Hoi Rico

Dat is niet zo goed als je veertjes zomaar uitvallen. Ik hoop dat je gauw je veertjes terugkrijgt want niets is zo mooi als lekker vliegen.

Pipo

Carin

Hoi Rico en Pipo,

Voor rico: wij sluiten ons helemaal aan bij Pipo.. Vliegen is het leukste in ons leventje! Wel even in de gaten houden hoor!

Er is weer een grijze duivel bij, hij heet Ozzy.. Nu heeft vrouwtje ons badje opgehangen, maar wie zitten er in?
Die grijze mannetjes! Het is toch triest, we denken erover om de parkietenverbond op te richten. Worden jullie ook lid?

Groetjes Sal en Spikey

Mara

Hoi S&S

Ik sluit me bij jullie verbond aan! Hoe durven die grijze mafketels dat toch altijd!!

Zeg, weten jullie hoe het met Rico gaat? Heb hem al een paar daagjes niet meer hier voorbij zien komen!

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Wij hebben rico ook niet meer gezien.. We zullen zijn boekjes weleens op gaan zoeken.. Misschien zit Rico al wel aan een oranjetaart ofzo.. Het is bij de grote mensen weer feest!

Die grijze duivels: Spikey en ik hebben besloten dat wij de baas blijven in de kooi, wij waren er tenslotte als eerste. Maar die nieuwe grijze duivel kan wel mooi zingen, scoort hij weer punten mee bij ons!
Calimero is wel een schatje hoor, mag elke dag zijn kuif poetsen..

Groetjes van Sal en ook van Spikey!

*Amanda*

Hallo hier ben ik weer  ;D

Het gaat heel goed met mij! Voel me al aardig thuis en begin het huis al op te vrolijken met mijn gezang. Ik weet ook precies wat ik wil. Als ik niet uit de kooi wil, dan verstop ik me snel onder mijn trappetje  :P
Af en toe schrijft mijn medebasin wat over mij in haar boekje van haar valkjes. Het boekje van Punky en Yuna. Mijn basinnetje is niet goed in computeren dus moet haar dochter af en toe wat over mij schrijven  :D

Ik zit nu lekker op de camping. Lekker genieten van het mooie weer  :D Maandag avond kom ik weer thuis.

Ik sluit me aan bij de parkietenbond  ;)

Groetjes Rico  ;D

Mara

Hoi Rico

Dat maakt niet uit hoor dat je vrouwtje niet zo goed met de computer over weg kan hoor. Zolang je ons maar op de hoogte houdt. Op de camping? Nou nou, wat een luxe leventje heb je zeg! Zijn je gekuifde vriendjes er ook bij?

Ik ben druk aan het vertellen. Kun jij dat ook al zo goed? Vertellen en spelen en vooral rammelen met het speelgoed?

Pipo

*Amanda*

Hey Pipo,

Ja vertellen vind ik heel erg leuk. Het spelen begin ik nu al wel te leren  :D Ik vind het vooral leuk om te gaan fluiten als mijn baasjes thuis komen. Dan ben ik helemaal vrolijk   ;D

Ja lekker op de camping.  ;D Nee Punky is thuis bij haar baasje. Zij is nu alleen thuis met haar vriend en Punky.  :) Yuna is er nog niet maar die komt denk ik met ruim een week. Ligt er even aan wanneer ze zelfstandig eet. Maar heb haar al ontmoet. We komen bij dezelfde mensen weg  :D Yuna is heel erg lief  ;)

Groetjes Rico

Ik zal het even goed uitleggen als het niet duidelijk is  :P
Rico is van mijn moeder. Ze wou al heel erg lang een vogeltje want dat had ze vroeger ook gehad. Nu was het eindelijk zo ver en ze is er heel erg blij mee. Punky is van mij. Hij staat op mijn kamer in een grote jockkooi. (dat is wel te zien in zijn boekje) We hebben ook nog Lilo gehad maar die schreeuwde veel te veel. Erg jammer maar hij is naar de mensen gegaan waar we Rico opgehaald hebben. En Yuna komt ook bij hun vandaan. Daar moet ik nog even op wachten. Ze eet nog niet zelfstandig.... maar zal niet lang meer duren  ;D

Groetjes Amanda

Mara

Hoi RIco

Nu snap ik het. Dus jij bent van de moeder van het baasje van Punky. Nouja, als het maar gezellig is zeg. Vrouwtje was net naar de band Toto aan het luisteren en ik ben lekker mee aan het kwebbelen. Daar ben ik goed in. Vrouwtje vertelde me dat Pino uit haar hand had gegeten. Pino is zo'n groot rood monster, volgens mij kun je daar vandaag een filmpje van vinden in het andere boekje over de gekuifde vogeltjes ergens hier ook.

Geniet maar lekker van de camping en we spreken je weer gauw. Heb jij je al aangemeld voor de Parkietenbond?

Groetjes

Pipo

Carin

Hoi Pipo en Rico,

Wij zijn heerlijk aan het pruttelen in onze kooi... Bazinnetje heeft gevoetbald, is op de motor gegaan en nu weer thuis! Is wel net zo gezellig!

Morgen is het koninginnedag, gaan de mensen allemaal vlaggen laten wapperen. We vinden dat eigenlijk wel erg leuk.
Vrouwtje heeft ook een vlag en die zal ook wapperen..

We hebben bij Yesil en Azul in hun boekje geschreven.. Ben benieuwd of zij ook een keer reageren.!

Wij gaan zo even verder vliegen!

Groetjes Sal en Spikey

*Amanda*

Hey Pipo, Sal en Spikey,

Ik ben weer terug van mijn weekendje naar de camping!  :D Ik heb het erg leuk gehad en weet nu hoe ik uit mijn bakjes moet eten en drinken  ;) goed van mij he?  :P Trosgierst begint me steeds beter te smaken. Ik kan er niet van af blijven.
Ik ga nu even een dutje doen. Ik ben moe. Heb lekker gebrabbeld en door de kooi gebanjerd. Ik lijk wel een acrobaat  ;D

Hoe is het met jou Pipo?

Groetjes Rico :)

Ps. De dochter van mijn baasje heeft weer nieuwe foto's van mij geplaatst in het verhalenboekje van haar valkjes.

Carin

Hoi Pipo en Rico,

wij hebben de Ricofoto's gezien hoor.. Je bent een echte knapperd aan het worden!

Pipo, troost je je bazinnetje een beetje? Het is gewoon niet leuk dat zij op krukken lopen moet en zo pijn aan haar enkel heeft! Fluit maar een mooi liedje voor haar!

Wij zijn nu even de grijze duivels aan het kappen, vooral Calimero is de pisang..

doeg, S&S