Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

Saar

trienke

Hallo allemaal

Het gaat goed hier.
Door het slechte weer was het pleegkoppel van het ene jong af, maar gelukkig na een uur ging 1 van hun er weer op.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Het gaat hier redelijk goed

Alleen vermoed dat de nest van 5 jongen niet meer goed worden gevoerd en warm worden gehouden. Gelukkig is de oudste is nu 3 weken, alleen ziet die er uit als 1 van 2 weken.

De jongeren zijn al veel groter, dus dat zal ik goed in de gaten houden.

Ook heb ik het gevoel dat ze er snacht's niet meer opzitten.

Verder gaat het hier wel goed

Groetjes Trienke

Mara

Hoi Trienke,

Hoop dat alles goed gaat bij jou, balen dat ze er niet meer zo goed voor zorgen maar dat was hier met de rosella jongen ook, toen de eerste uitvloog volgde de tweede snel en de derde werd aan zijn lot overgelaten. Pino heb ik toen met de hand gevoerd en dat was lachen joh, zo'n hummeltje op de bank en parmantig tv kijken, was echt lachen.

Groetjes en een dikke knuffel

Mara

Wilma1

Hoi Trienke,

Wat jammer als ze niet meer voldoende willen voeren....maar goed in de gaten houden en anders zelf "pappen". De Fallow witmasker ziet er schattig uit....de mijne is nu bijna 10 weken, gaat hard hoor!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Hallo allemaal

Toch maar even reageren hier.
Ik zit momenteel niet zo lekker in me vel, vandaar dat ik minder op het forum zit.

Met de jongen gaat het redelijk goed. Ze groeien echt hard, en de oudste is alweer 4 weken. Dus nog even en ze vliegen uit.

In het broedblok met 1 jong word helaas geplukt in zijn gezicht. Maar dat jong word wel goed gevoerd verder.

De fallow is geen fallow. Het is een albino. Dit betekent dat ik dus voor gelogen ben door de kweker waar dit koppel weg kwam. Helaas heb ik geen telefoon nummer of adres van hem, anders nam ik even contact met hem op.

Dus nu ben ik dat ook weer opzoek naar een split fallow in mijn buurt. Want heb nu een dus een fallow mannetje die ik wou koppelen met een witmasker kan split fallow, maar die zitten er dus ook niet tussen.

Oja, die fazant die we hier opvoeden is geen fazant, maar een parelhoender.

Groetjes Trienke

Wilma1

Hoi Trienke,

Hoe'st hier...je bent zo "stilletjes" of ben je druk, dat kan ook natuurlijk ???  :D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Hoi wilma

Alles gaat hier goed. De jongen zijn 1 voor 1 aan het uitvliegen, maar zet ze af en toe nog eens terug :P. Ik probeer ze zoveel mogelijk aandacht te geven in de voliere, zodat ik ze niet mee hoef te nemen naar binnen, maar mischien doe ik dat toch omdat ik er 2 zowiezo tam van moet maken.

Met mij gaat het redelijk. Vorige weken had ik erg last van stress, ik weet zelf niet eens waarom. Ik maak me waarschijnlijk veel te druk ergens over. En daardoor laat ik veel dingen liggen zoals huiswerk.

Maar nu gaat het wel weer. Ik probeer alles even bijtehouden zodat ik niet meer tegen een berg hoef op te kijken. ;)

Groetjes Trienke

Wilma1

Citaat van: trienke op 17 oktober 2006, 16:47:15
Hoi wilma

Alles gaat hier goed. De jongen zijn 1 voor 1 aan het uitvliegen, maar zet ze af en toe nog eens terug :P. Ik probeer ze zoveel mogelijk aandacht te geven in de voliere, zodat ik ze niet mee hoef te nemen naar binnen, maar mischien doe ik dat toch omdat ik er 2 zowiezo tam van moet maken.

Met mij gaat het redelijk. Vorige weken had ik erg last van stress, ik weet zelf niet eens waarom. Ik maak me waarschijnlijk veel te druk ergens over. En daardoor laat ik veel dingen liggen zoals huiswerk.

Maar nu gaat het wel weer. Ik probeer alles even bijtehouden zodat ik niet meer tegen een berg hoef op te kijken. ;)

Groetjes Trienke

Het beste is idd alles bijhouden, wat belangrijk is...dan blijft het te overzien...vooral je huiswerk hoort bij die dingen  >:( ....en je dieren verzorgen uiteraard ook, maar soms kan dat even een "tandje minder" als wat je gewoonlijk doet ;) je zorgt evengoed voor ze!!

Het zicht houden op jonge vogels vergt veel tijd en zeker als er iets mis gaat, want dan maak je je extra zorgen, dus.... extra tijd nodig  ::)

Gelukkig dat ze nu uitvliegen en hopelijk snel zelfstandig zijn, de natuur zal zijn gang gaan en in de meeste gevallen gaat dat prima!!!

Succes en hou je hoofdje koel  ;)

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Hallo allemaal

Vandaag is er weer een valkparkiet van de 2e ronde naar de nieuwe eigenaar gegaan.
Ik zal hem wel missen. Hij heeft hem coco genoemt.
Coco was de geparelde van beatle en juice.

Groetjes Trienke

Mara

Hey Trienke

Ik wens je veel sterkte met het vertrek van Coco. Het is zeker niet makkelijk om zo'n kleintje af te staan!!

Liefs  :-*

Mara

trienke

Het is inderdaat moeilijk om je valkparkiet af te staan.
Maar ik weet wel dat hij daar mooi gaat wonen. Hij krijgt een hele mooie grote kooi, en binnenkort komt er nog een vriendje voor coco bij.

Groetjes trienke

trienke

hallo allemaal

Het gaat redelijk goed hier. Ik heb nu 6 jongen hier binnen om tam te maken, erg druk is dat wel. Ik voer ze nu 3x per dag. Maar het gewicht van hun is laag. ZE zijn nu al rond de 6/7 weken en zouden wel 3x per dag voeren aan moeten kunnen.

Ook is er 1tje met een ontstoken oogje, hier ga ik vanmiddag even mee naar de da. Ik belde hun op om wat voor het oogje te krijgen, maar ze vertelde me dat ze eerst het oogje moest zien.

Groetjes Trienke

Saar

Citaat van: trienke op 26 oktober 2006, 11:05:14
hallo allemaal

Het gaat redelijk goed hier. Ik heb nu 6 jongen hier binnen om tam te maken, erg druk is dat wel. Ik voer ze nu 3x per dag. Maar het gewicht van hun is laag. ZE zijn nu al rond de 6/7 weken en zouden wel 3x per dag voeren aan moeten kunnen.

Ook is er 1tje met een ontstoken oogje, hier ga ik vanmiddag even mee naar de da. Ik belde hun op om wat voor het oogje te krijgen, maar ze vertelde me dat ze eerst het oogje moest zien.

Groetjes Trienke

Owjee
Succes bij de DA
groetjes Saar :-*

trienke

het zal wel een beetje meevallen, het is niet zo heel erg, maar wat waterig enzo, maar voor het verder gaat onsteken, beter vroeg bij zijn.

Groetjes Trienke