Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Trienke
Hoe staan de zaken er voor bij jou in de voliere?
Groetjes Riny :D

trienke

Hallo allemaal

Ik denk dat mijn tam makende vogeltjes eindelijk zelfstandig worden. Ik hoor ze niet meer zo erg schreeuwen om pap ;D

Verder kan ik mischien ook 1 van de 3 kweit.

Met het broeden gaat ook nog steeds goed hier. Flip en flippie broeden op 5 eitjes. Of ze bevrucht zijn of niet dat weet ik niet, ik laat ze mooi met rust :D omdat de vorige keer met het voeren van de jongen niet goed ging.

Beatle en juice hebben als het goed is nu 3 eitjes gelegt. Daar ga ik vandaag een vreemd eitje bijleggen, die ik bewaard heb van een ander koppel.

Lucky en binkie beginnen met elkaar te kroelen ;D, lief zeg haha. Binkie is ook echt enorm veranderd na zijn pubertje zijn. Hij zit bij me, knuffelt met me, hij geeft kusjes, en met zijn tong over me gezicht aha ;D

Hoi riny ik wou net plaatsen maar je bent me voor ;D

Groetjes Trienke

margreet

hallo Trienke,'

Gaat wel lekker zo, rustig z'n gangetje met de valkjes.
Bij mij wordt het ook iets rustiger. 10 jongen en 5 valkjes in de huiskamer is nou niet zo geweldig. Maar ja, eigen schuld, had niet verwacht dat een koppel dat voor de 1e keer broedde 7 bervruchte eitjes zou leggen, en nog uitkwamen ook. 2 jonkies zijn overleden, de rest is super, flinke jongen, en nog 5 jonkies van een ervaren koppel. ze kwamen uit van 14 t/m 30 juli. dus 10 op een rij.
Morgen wordt nr 5 gehaald, woensdag nr 6 en de rest komend weekend waarschijnlijk, op 1 na.
Het staat nu vol met kooien, en de stofzuiger maakt overuren.
Hopelijk gaat het goed met de eitjes en de nog te verwachten jongen. Lees wel hoe het verder gaat.

groetjes Margreet

trienke

Vandaag is 1 van de jonge valkparkieten naar lutske gegaan die hier ook op het forum zit.

Het is de 2e jong die weg is gedaan. Ik zal hem missen  :'(

Wat vind ik hem moeilijk om valkjes weg te doen waar ik een band mee heb :-\

Groetjes Trienke

Mara

Hey Trienke

Ja, dat is moeilijk en ik kan het me ook wel levendig voorstellen hoe het is. Verder ben ik blij dat alles zijn gangetje gaat bij jou.

Groetjes

Mara

trienke

Hallo allemaal

Ik heb weer een piepei :D bij flip en flippie.

Groetjes trienke

ManjaV

Hey Trienke,

Wat leuk, zo een piepei :D ik ben benieuwd wanneer het uitkomt.
Ik las over je jonge valkje dat je net hebt verkocht. Ik kan me heel goed voorstellen dat je die mist  :-\ je hebt 'm toch een hele tijd bij je gehad! Gelukkig heeft hij nu een goed thuis :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Hoooooiiiiiiiiii Trienke,

Dit is wel erg lang geleden dat ik bij jou ben geweest...ik ga me schamen, maar het zijn er soms ook zoveel!!!

Een drukke boel in je huiskamer....en weer een piep ei....hihi zo klein ???......maar wel leuk zoveel vogeld en jongen......een gezellig gebabbel om je heen

en Lorre (zo heet ie toch ??) hoe is het daarmee....

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

hoi wilma

leuk dat je weer eens langskwam
Het is heel gezellig met het gekwetter om me oren ;D

Hallo allemaal

Het 1e jong is weer uitgekomen, en het is een witmasker fallow ;D. Ik maakte me vanmorgen eerst een beetje zorgen omdat het jong maar op 1 plek bezig was te pikken bij het ei.
Maar de kleine heeft het snel gedaan. ;)

Ik denk dat het 2e jong ook al onder weg is, ik hoor het nog niet piepen.

Groetjes Trienke

Wilma1

Citaat van: trienke op 12 september 2006, 12:31:30
hoi wilma

leuk dat je weer eens langskwam
Het is heel gezellig met het gekwetter om me oren ;D

Hallo allemaal

Het 1e jong is weer uitgekomen, en het is een witmasker fallow ;D. Ik maakte me vanmorgen eerst een beetje zorgen omdat het jong maar op 1 plek bezig was te pikken bij het ei.
Maar de kleine heeft het snel gedaan. ;)

Ik denk dat het 2e jong ook al onder weg is, ik hoor het nog niet piepen.

Groetjes Trienke

Witmasker Fallow  :o....dat is volgens mij net zo een als Dusty :D , die ik bij Lin vandaan krijg ??? MOOI!!!!!

GEFELICITEERD[/color][/size]

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Ja witmasker fallow ;D

Nu hopen dat het overleeft, wnt vorige ronde had ik er ook 1, maar de ouders verzorgden de jongen niet goed.
Toen had ik de ouders ook nog maar net.

Groetjes Trienke

Christine

Jeej een witmakser Fallow!! Prachtig gewoon!!
Veel geluk met de kleine ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

dankje christine :-*

Verder maak ik me zorgen om mijn kat, Noeska.
Ze is al zinds vorige week donderdag weg. Ik mis haar enorm :-\. Ze is aleens eerder paar dagen weg geweest, maar nog nooit zo lang.

Ik hoop dat ze snel terug komt.

trienke

Hallo allemaal

Vanacht is het 2 jonkie geboren bij flip en flippie.
Ik was vanmorgen er net op tijd bij, want het jonkie lag niet onder de mamma. Het jonkie was erg koud. Ik heb hem opgewarmt, en terug gelegt. Nu liggen ze alle 2 lekker onder de ouders.

1e jonkie een witmasker fallow
2e jonkie een witmasker, met rode lens.

Verder is mijn kat nog niet terug :-\

Groetjes Trienke

Wilma1

O wat leuk een 2e jong....hopelijk worden ze nu goed verzorgd door de ouders....dat vind ik zo zielig....je hoort de jongen dan zo piepen en de ouders voeren niet, kijken er soms niet eens naar en zou je ze er het liefst OP willen zetten met een bek vol eten, zodat ze ook gaan voeren ....maar ja, zo werkt dat niet....dus moet je e.v. zelf aan de gang!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3