wie is er nou slimmer de valk of de bazin ???

Gestart door novy, 15 juni 2003, 00:44:48

« vorige - volgende »

novy

ik dus hihi coco is met snoepstok en al zijn kooi uitgeweest van de snoepstok op mijn schouder toen ik de snoepsdtok wer bij hem hield onsnapte die na een klopjacht op coco met snoepstok en al geen succes dus ik ben al blij dat die ff gevlogen heeft .......ging die natuurlijk overal opzitten toen hij op een blikje zat heb ik het blikje opgetild en zo coco weer in de kooi gekregen .......en daar was de verrassing zijn voerbak was weer veschoond en gevuld zoals elke dag natuurlijk ......ik heb de fokker gemaild ik kreeg de aanbieding om covo weer teruilen als hij jongen had hij had dit nog nooit gehoord van een valk natuurlijk niet dat heb ik weer  ::) sorry maar daar ga ik dus niet op in het is geen pot pindakaas maar wel een dier zo'n muts ben ik nou eenmaal ......maar toch hij heeft ff bij me gezeten hihi wel 3 tellen  :D och weetje het houd de moed erin mijn blaasvalkje zit nu tevreden in zijn kooi te eten xxxxyvon en veel blaasjes van coco  :-/

Remco_Ultee

Sorry maar uhm ik volg het niet helemaal  ::)

Maar ja heel goed gedaan hoor  :)


 :-/

Tara

Hoi Yvon,

wat raar dat die kweker je mailde om te ruilen, maar goed dat je er niet bent op ingegaan hoor ;D, zou ik ook niet doen, andere die dit wel zouden doen willen gewoon tamme vogels en ze willen er geen inzet voor geven om ze zelf tam te maken. Zo te zien gaat het goed tussen jou en Coco, ik weet zeker dat hij supertam zal worden :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Novo,
Een valkje is inderdaad geen kledingstuk die je even omruilt in de winkel.
Ik zou hem ook niet ruilen hoor.
En zo te horen zal ie zeker tammer worden maar dat kan soms gewoon even duren maar gewoon vol blijven houden.
De liefde van een valkje gaat toch wel door zijn maag of snavel dus met lekker eten kom je al een heel eind :-)
Veel succes met je valkje.

Groetjes,  paul

Mirjam-Moniek

Novy, ik zou hem ook niet ruilen. Als je hem nu tam krijgt, ben je vast heel erg trots op jezelf. En terecht! Als je een hond krijgt, ben je ook maanden bezig met opvoeden, waarom zou dat met een valkparkiet anders moeten zijn. Gewoon door blijven gaan. Je moeite wordt vast beloond!
En dan nog 1 tip: je kan beter hoofdletter, punten en komma's gebruiken. Dan kunnen mensen zien waar een zin begint en waar die ophoudt. Ik moest nu heel veel moeite doen om je verhaal te volgen en ik kan me voorstellen dat anderen er niet helemaal uitkomen.

novy

beste mirjam moniek
ik typ niet met hoofdletters omdat mijn linkerarm verlamd is en  ik dan steeds mijn capslock aan moet zetten en dan vergeet ik hem weer uitte zetten kortom dat is de rede waarom ik en geen komma's en punten gebruik ook staat helemaal zo raar vind ik zonder hoofdletters xxyvon

Valerkiet

sorry maar ik snap je verhaal ook nie helemaal :-/
maar ik kan het nu begrijpen waarom ik het nie kan begrijpen dus nogmaals sorry!! :)

Paul

Hoi Yvon,
Ik hoef er gelukkig niks van te missen hoor en begrijp alles wat je typt.
Ondanks je handycap kan je je zo prima verstaanbaar maken en daar moet iedereen zeker ontzag voor hebben.
Dus ga gewoon verder met posten, je hoort nu zeker bij de club met je valkje :-)

Groetjes, Paul

Mirjam-Moniek

Novy, ik heb bij een ander berichtje alweer commentaar gegeven op mijn tip hier. Ik las daar van je handicap.
Als je wel punten kan zetten, kan je dat misschien beter wel doen. Het staat dan misschien raar, maar dan kan iedereen je berichtje begrijpen. Of misschien kan je na elke zin "enter" doen in plaats van "spatie". Dan weet ook iedereen waar je zin begint en eindigd. Ik kan je verhaal uiteindelijk wel snappen hoor, maar het kost wel moeite.
Als je geen punten en "enters" gaat gebruiken snap ik dat. Dan blijf ik gewoon moeite doen om je berichtjes te volgen.
Het zal wel erg vermoeiden voor je zijn om de dag door te komen met 1 verlamde arm, vooral als je linkerbeen ook verlamd is. Mijn vader heeft aan zijn linkerarm alleen nog restverschijnselen. Die arm doet vaak zeer en hij laat dingen soms zo uit zijn hand vallen. De kennis heeft zijn rechterarm helemaal verlamd. Zijn rechterbeen kan hij iets bewegen, waardoor hij met hulp kleine stukjes kan lopen.
Ik hoop dat ik je niet gekwetst heb. Ik weet dat het erg gevoelig kan liggen als je opeens bepaalde dingen niet meer kan. Ik heb zelf mijn vader hiermee zien worstelen en het deed al pijn het aan te zien. Het zelf meemaken zal vele malen erger zijn. Maar jij bent een vechter, anders zat je niet op dit forum. Petje af!

novy

nee jehebt me niet gekwetst je kan het toch niet weten xxyvon

novy

hoi paul onder jou bericht zie ik geen reageer mogelijkheid dus hier dan maar even een reactie op jou bericht bedankt voor je lieve woorden en ik ben met veel plezier op het forum aanwezig xxyvon

Ellen

Hoi Yvon,

Prima te begrijpen hoor wat je allemaal neertypt.
En met een valkje hoor je er nu eenmaal bij hier
op deze site. Hoofdletters of niet  :)

Schiet het al een beetje op met tam maken van Coco?

Gr. Ellen

novy

hoi ellen vandaag weer een poging en wat die hoofdletters ik vind het erg onbelangrijk en ik vind het lief dat je dat zo schrijft bedankt !! kunnenmensen nog wat van leren van deze berichtjes oa. ook die van paul en ik hou jullie op de hoog te van het tam maken van coco want het kost een hoop geduld en als ik zo eens zit te lezen kortwieken doe ik hem niet moet iedereen zelf weten hoor ik weet gewoon zeker als ik zijn angst overwin dat ik een supervriendje krijg en daarom wilde ik een valkje ik zit altijd alleen mijndiepste geheim ik hoop dat die wat terug gaat zeggen  ::)

Ellen

Ze zeggen wel eens..........." geduld overwint alles".

Je zal zien Yvon, je krijgt een heel tam valkparkietje
en wie weet lult ie straks nog terug ook  :D
Je zal toch raar opkijken als hij dat deed............. :D

Kortwieken is bij mij ook geen optie.
Ik heb zoiets van " dan maar wat minder tam".
Maar dat komt omdat ik ook nog een full-time baan
heb en niet alle aandacht die ik over houd in de valkjes
kan steken ook al zou ik dat wel graag willen.

Maar ik vind het al heel wat als ze niet bang van mij
zijn en bij het minste geringste wegspringen/vliegen.

Sucses en groetjes ...................Ellen.

Speedy

Hoi Yvon,

Als ik je zin niet 1 2 3 begrijp, lees ik hem nog een keer rustig, tot ik de zin wel begrijp, dus geduls is een schone zaak hoor.
Je doet lekker op de manier die jij prettig vind meid.
En je valkje.....die komt ook wel bij je hoor, ze zijn zo nieuwsgierig altijd wat je aan het doen ben, bijvoorbeeld de krant lezen of ander blad, dan moeten ze even pesten en er bovenop landen.
En als je iets lekkers aan het eten bent, een koekje of zo....dan zal ie er zeker ook wel een keer aan willen knabbelen hoor.
Alles op zijn tijd en het zal steeds beter gaan.
Dat ie zich op een blikje al heeft laten vervoeren is al een begin.
Hij weet dan, dat je hem niet met je volle hand pakt.

Ga zo door,

Trudie