29 april 2024, 18:34:01

ik vind het echt niet leuk meer..

Gestart door Gerdy, 26 maart 2006, 22:37:59

« vorige - volgende »

Bogucci

Hoi Gerdy,

Ben heel benieuwd hoe het straks gaat als ze weer in haar kooi moet.

Groetjes,

Agnes

Anders moet je wachten tot het donker wordt, dan gaan ze meestal vanzelf wel.

Citaat van: Gerdy op 31 maart 2006, 11:02:46
.
Hoi Agnes

Ook al duurde het een half uur bij jou gingen ze dan toch zelf de kooi in?
Inderdaad het is net een spelletje voor ze en ze gaat ook zitten waar ik niet bij kan achter het gordijn of in een hoekje...

groetjes Gerdy



Hoi Gerdy,

uiteindelijk gingen ze wel zelf in de kooi.
Eerst gingen ze dan aan de buitenkant aan het gaas hangen, zodat ik ze heel voorzichting met m'n hand achter ze, ze de kooi in kon "drijven"



Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerdy

Hoi Bogucci en Agnes.

Jullie willen het niet weten  maar het is GELUKT..ik ben er wel ruim twee uur mee bezig geweest maar geen handschoenen of theedoek nodig gehad.pppppppfff  jippieeeeeee
ik heb haar eerst met trosgierst gelokt ..ging ze ook tegen blazen en toen ze die eenmaal nam en met één  poot op mijn vinger kwam heb ik rode trosgierst gepakt ..was ik zowat halverwege op weg naar de kooi met haar ..vliegt ze weer weg...maar op een gegeven moment land ze boven op de kooi heeft ze ook ruim een half uur gezeten en viel bijna in slaap...ben ik verder gegaan met de trosgiers en had ze een heel klein zetje...ik heb haar haast niet aangeraakt...nodig en toen was ze in de kooi....yes yes yes
Ze was zo moe dat ze zat te wankelen op het randje en haar oogjes vielen steeds dicht.....MAAR HET IS GELUKT met heel veel geduld.

groetjes Gerdy

Bogucci

Hoi Gerdy,

Dat is fantastisch, gefeliciteerd ...de aanhouder wint.

Hier staat het deurtje wagenwijd open, maar madam heeft andere plannen. Ik ben voor de kooi, met de rug naar haar toe, op een stoel gaan zitten, hopende dat ze op mijn schouder zou komen, maar ze verroert zich niet eens :-)

Groetjes,

Gerdy

Hoi
Kan ze bij jou op een deurtje staan als ze eruit wil?

groetjes Gerdy

Bogucci

Hoi Gerdy,

Deze kooi heeft een dubbele schuifdeur (kleine zit in de grote) die je naar boven schuift. Ik heb een touw aan de buitenkant bevestigd, maar het kan zijn dat het niet op de juiste hoogt zit. Ze zat straks op het randje van de tralies in de deuropening. En besloot toch maar om rechtsomkeer te maken :-)

Groetjes,

Riny

Hoy Gerdy
Dat is een grote stap in de goede richting.
Fijn voor je dat het allemaal zo verlopen is.
Je zult zien dat het nu iedere dag een beetje beter gaat.
Groetjes Riny :D

Agnes

Hoi Gerdy,

Wat goed dat het gelukt is!  ;D ;D ;D

Ik heb onder het deurtje van de kooi een wilgenstokje vastgemaakt, zodat het deurtje daar op leunt.
(het deurtje gaat naar beneden open)
Het idee van een hangbrug dus. Zo hebben ze een landingsplek. En ik heb een zitstok aan de buitenkant van de kooi waar ze regelmatig op zitten.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerdy

Hoi hoi

Ik heb ook een schuifdeur ...ik heb zo'n buigzaam gekleurd touw gekocht en dat net aan de onderkant van de opening vastgemaakt en dat gebruikt ze dus nu ook om erin en eruit te komen..
Vandaag wederom de kooi opengezet ...ze kwam er wel uit heeft 50 cm naar de kast gevlogen en weer terug is toen rondom de kooi gaan klimmen en heeft zelf de ingang weer gevond...we gingen allemaal klappen ...errug he hihihihi...en we hebben de hond er ook bij losgelaten maar dat vond ik doodeng die liep steeds d'r bek af te likken maar het is allemaal goed gegaan gelukkig.

groetjes Gerdy

Bogucci

Hoi Gerdy,

Meid dat is geweldig, applaus

Ik zit voor de PC, met een geel mormel op mijn schouder :-) Ze is er net uit, via het touw op mijn vinger.
Ik heb het touw onder het deurtje geplaatst maar nu moet ik het voer-en drinkbakje verplaatsen, omdat de haakjes in de weg zitten. Even kijken hoe ik dat het beste kan oplossen.
De tralies aan de voorkant lopen overwegend verticaal, m.a.w. ik heb daar minder mogelijkheden om de bakjes te bevestigen.

Groetjes,

Gerdy

Hoi Bogucci

Ik moet ook het eten en drink bakje weghalen anders past het niet...als ze honger krijgt gaat ze vanzelf weer terug..zeggen ze en dan hang ik het weer op.Maar wat toppie dat ze er toch weer uitgekomen is en lekker bij je op de schouder zit.

groetjes Gerdy

Riny

Hoy Miriam en Gerdy
Ik heb een kweekkooi waar de tralies ook moeilijk lopen IVM het ophangen van de bakjes.
Dat heb ik opgelost door een ijzerdraadje aan de tralies te bevestigen.
Misschien ook een idee voor jullie.
Groetjes Riny :D

Bogucci

Hoi Riny en Gerdy,

Ik heb het heel eenvoudig kunnen oplossen de bakjes zitten nog op dezelfde hoogte maar ik heb ze meer naar elkaar toe geschoven, m.a.w. van beide bakjes zit nu 1 haakje onder het schuifdeurtje en dat gaat prima.

Groetjes,

Gerdy

Hoi Riny

Dat is inderdaad een mogenlijkheid maar ik heb van die lange voorraad voedselbakken en dat touw zit daar tussen...maar ik heb een grotere kooi die ben in aan het schoonmaken en behandelen en misschien is het voor die kooi wel een optie.

Hoi Bogucci
Dat is een mooie oplossing ..het komt nog wel eens goed met die mormeltjes van ons..

groetjes Gerdy

Bogucci

Citaat van: Gerdy op  3 april 2006, 12:26:24
Hoi Riny

Dat is inderdaad een mogenlijkheid maar ik heb van die lange voorraad voedselbakken en dat touw zit daar tussen...maar ik heb een grotere kooi die ben in aan het schoonmaken en behandelen en misschien is het voor die kooi wel een optie.

Hoi Bogucci
Dat is een mooie oplossing ..het komt nog wel eens goed met die mormeltjes van ons..

groetjes Gerdy


Hoi Gerdy,

Ik heb dubbele bakjes (trogmodel).

Volgens mij hebben de mormels door dat we softies zijn  ;D
Ben benieuwd wat ze straks doet als ik het deurtje open?

Groetjes,