29 maart 2024, 12:35:44

ik vind het echt niet leuk meer..

Gestart door Gerdy, 26 maart 2006, 22:37:59

« vorige - volgende »

Ineke

Hoi Gerdy, dat is heel herkenbaar. Onze vogel was op n gegeven moment ook niet bang in de kooi voor handen en wel buiten de kooi. Nu stapt ie zonder probleem op, maar dat heeft ook even geduurd.
Probeer haar niet meteen eruit te lokken. Ga n eindje weg zitten en doe net alsof je haar niet bekijkt. Wacht ns af of ze vanzelf nieuwsgierig wordt. Dat kan binnen een kwartier zijn, maar ook pas na n paar keer nadat je de kooi hebt open gezet. Je kunt tussendoor wel natuurlijk gierst en aandacht geven, maar de stap van binnen naar buiten zelf laten doen.



Bogucci

Hoi Gerdy,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het huilen je nader staat dan het lachen en ik heb jammer genoeg geen goede tip voor je. Ik hoop echt dat het probleem op den duur verdwijnt.

Ik zou ook het liefste willen dat Tum Tum meteen op mijn vinger zou stappen, zodat ik haar los kon laten. Maar zo werkt het niet, ik zal eerst haar vertrouwen moeten verdienen/winnen.

Groetjes,

Gerdy

Hoi Bogucci

Dat huilen was alleen op het moment dat ik haar niet in de kooi kreeg en dat gevoel is nu gelukkig al weer weg.ik ben gewoon weer verder gegaan met trosgierst geven in de kooi eerst was het even afwachten van haar kant uit en vandaag kwam ze meteen weer op mijn vinger zitten, dus we gaan weer de goeie kant op..alleen waar ze mij gebeten heeft begint nu behoorlijk te ontsteken..ze heeft me mooi te pakken gehad.weet je wat ik nu doe als ik trosgierst geef..dan ga ik heel zachtjes zingen en kijkt ze me steeds aan met een scheef lief koppie.

groetjes Gerdy

Riny

Hoy Gerdy
Fijn dat ze het zo leuk vindt als je zachtjes zingt.
Ga gewoon zo door ,en doe wat je hart je in geeft.
Ik denk dat dit de beste manier is om haar vertrouwen te winnen.
Kon ze maar praten ,en je duidelijk maken wat ze mee had gemaakt,dan was alles veel gemakkelijker.
Ik wens je heel veel succes.
Groetjes Riny :D

Agnes

Hoi Gerdy,

Vervelend voor je dat het in de kooi gaan zo lastig is.
Ze zal wel denken : ik ga mooi buiten de kooi niet op die vinger zitten, want dan moet ik er weer in :P

Maar zonder gekheid.
Het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd voordat de valkjes in de kooi gingen als ik dat wil. (ik heb er 4 )
Normaal gesproken staat de kooi open als ik thuis ben, dus dan kunnen ze in en uit wanneer ze willen.
Maar wanneer je weg wilt moeten ze natuurlijk in de kooi.

Als je zelf gestressd bent merken ze dat natuurlijk, dus je moet er zowiezo de tijd voor nemen.
Het heeft bij mij wel eens een half uur geduurd ???
En daar krijg je het behoorlijk warm van ;)

Nu gaan ze de kooi in wanneer ik ze bij naam noem.
Dan zeg ik bv; Pucky, in de kooi!

Eerst deed ik ze op m'n vinger, maar nu vliegen ze uit zichzelf de kooi in ;D ;D

Maar.....soms hebben ze geen zin, dus maken ze er een spelletje van door rond te vliegen, en op plekjes te gaan zitten waar ik dan net niet bij kan.
Niet boos worden en volhouden!

Ik wens je veel succes, want het is voor jezelf een stuk rustiger als het gaat zoals jij het wilt.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerdy

Hoi Riny
was het maar waar dat ze konden praten maar ja dan hadden we weer geen forum gehad en dat is toch ook wel weer heel erg leuk.

Hoi Agnes
Je krijgt het er inderdaad erg warm van..zeg maar gewoon je zweet peentjes en inderdaad je moet rustig blijven,maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.
Ook al duurde het een half uur bij jou gingen ze dan toch zelf de kooi in?
Inderdaad het is net een spelletje voor ze en ze gaat ook zitten waar ik niet bij kan achter het gordijn of in een hoekje...

groetjes Gerdy

Bogucci

Citaat van: Gerdy op 26 maart 2006, 23:03:23
Hoi Riny

Ik heb dit valkje uit de dierenwinkel.
Dat doe ik dus nooit meer.je mag best weten de tranen zitten me erg hoog..k wil haar zo graag  lekker laten vliegen.

groetjes Gerdy


Hoi Gerdy,

Zoals je weet is Tum Tum ook uit de dierenwinkel en eerlijk gezegd was ik ook van plan om bij Riny een vlakje te reserveren, maar toen ik Tum Tum zag zitten was ik verkocht. Gelukkig gaat het hier best goed, en ik kan jouw frustratie begrijpen. Aan de andere is het wel zo als iedereen een jong dier (pup, kitten, vogel etc.) wilt, krijgen de "ongewenste" oudere dier geen tweede kans.
En iedere vooruitgang, hoe klein dan ook, geeft enorm veel voldoening.

Bo, is een doorgeefhond (heel triest verhaal, in een tijdsbestek van 3 dagen ben ik zijn derde baasje) en ondanks zijn trauma's heeft hij een blindelings vertrouwen in mij. Ik heb 2 gedragstherapeuten in huis gehad, de eerste was waardeloos, maar ook de tweede (positieve therapie) kon niets voor Bo betekenen.
Dus ik weet hoe frustrerend het kan zijn wanneer bepaalde dingen anders uitpakken dan gehoopt. Ik heb me verdiept in het gedrag van de hond en ondanks zijn gedragsproblemen ben ik Bo veel beter gaan begrijpen en hij is mijn beste maatje.

Volg je gevoel en met liefde en geduld kom je een heel eind.

Groetjes,


Gerdy

Hoi
Ik denk dat ik het misschien verkeerd verwoord  heb, ik ben niet teleurgesteld in Cocy dat ze niet doet wat ik wil..het is een dier en die kan je gewoon niet dwingen en gelukkig niet zeg...ik heb geduld in met alles wat ik met haar doe of wil doen..alleen dat vangen niet ,maar waar ik gewoon mee zit is..
Ik wil haar de vrijheid geven van het vliegen maar dat  vangen staat me zo tegen..Ik heb nu twee van die koorden gekocht die je kan buigen en die ga ik plaatsen boven op de kooi en bij de ingang en als ze er uit is zal ik de kooi iets meer naar voren zetten zodat ze er beter op kan landen...misschien is dit een optie.
ik ga gewoon verder met proberen...ik kan haar alleen niet de hele dag los laten omdat als Cocy los is dan zit Vannah...de hond..in de banch en die wil ik ook niet de hele tijd daarin hebben en er is geen optie om de hond in een andere ruimte te doen omdat we een drive in  woning hebben en alles open is.

groetjes Gerdy

Bogucci

31 maart 2006, 13:42:46 #23 Last Edit: 31 maart 2006, 13:45:11 by Bogucci
Hoi Gerdy,

Nee, zo komt het ook niet over, ik zie het meer als een soort van machteloosheid, je wilt graag dat Cocy door de kamer kan vliegen, zonder de daarop volgende strijd haar weer in de kooi te krijgen.

Ik heb hetzelfde met Bo, hij gaat echt helemaal door het lint als hij een grote hond ziet, waardoor de waardes (in het bloed) enorm stijgen, met als gevolg vermoeidheid, braken en gesprongen aders in de ogen. Bo is 2 keer gebeten en hij is ernstig ziek (nierfalen, leveraandoening, lichte vorm van artrose en hartruis). We kunnen dus niet meer gezellig een blokje om, dat is verleden tijd. Als het weer het toelaat gaan we naar de heide, daar kan hij los en er is voldoende ruimte om de drukte te mijden.

Groetjes,

Riny

Hoy Gerdy
Niemand denkt dat jij teleurgesteld bent in Cocy,maar je had het graag anders gezien.
En dat neemt niemand jou kwalijk hoor.
Groetjes Riny :D

Gerdy

Hoi Bogucci en Riny

Ik ben net naar een dw geweest en heb een trappetje en van die buigzame touwen gekocht.Het trappetje bevestig ik in de kooi zodat ze makkelijk bij de opening kan komen en het ene touw doe ik aan de buitenkant van de ingang en het andere touw aan de bovenkant van de kooi als die openstaat en dan maar kijken wat er gaat gebeuren.
Ze krijgt mij niet klein.

groejes Gerdy

Riny

31 maart 2006, 16:56:28 #26 Last Edit: 31 maart 2006, 17:01:43 by Riny
Hoy Gerdy
Weet je wat je ook nog kunt proberen?
Om een uur voor je haar uit de kooi haalt, het water en drink bakje te verwijderen.
En als ze uit de kooi is niets te eten geven.
Als ze uit de kooi is, weer het water en voerbakje terug hangen in de kooi.
Als ze weer de kooi in moet, haar belonen/lokken met iets wat ze heel erg lekker vindt.
Veel succes Riny :D

Gerdy

Hoi Riny

Dat ga ik zeker ook proberen...met al dat advies van jullie..thanxs daarvoor.. moet het toch zeker goedkomen.

groetjes Gerdy

Bogucci

Hoi Gerdy,

Dat denk ik ook, en ik wens je heel veel succes en plezier met het kleine mormeltje.

Groetjes,

Gerdy

Hoi hoi

Ze is nu los en vliegt heerlijk rond..ik heb haar zelf uit de kooi laten komen..ze kwam net op 50 cm van mij zitten dus volgens mij gaat het wel goed en we zien straks vanzelf wel weer hoe ze in de kooi komt..dat horen jullie wel.
groetjes gerdy