De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

Mariska

Nou het gaat weer fantastisch hier :-\

Kaily heeft een ongelukje gehad en heeft nu zijn kopje helemaal kaal en open.
Het heeft gebloed, maar is gestolt en vormt nu een korstje.

:'(

Hij heeft het plafond geraakt.
Er hangt ook nog een veertje aan.

Snowy heeft bloed aan zijn vleugel dus er is waarschijnlijk paniek geweest.

Mike vond Twila vanmorgen in het waterbakje en dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Misty ziet er nu zo uit :'(

Ze heeft het oogje dicht omdat ze wil kroelen dus niet van de pijn.
Maar het is wel helemaal kaal rondom haar oog.
Die gaat vanavond dus mee naar Feld.

Bij Binky lijkt het ook weer de kop op te steken, maar dat kijk ik nog even aan.

Twila was vanmorgen heel vreemd aan haar poten aan het bijten.
Het deed me denken aan Binky met bloedluis dus ik neem geen risico.
Ik heb gelijk de hele kooi ingespoten.

Dan hebben we Ozzy nog met een zeer oogje, maar dat verslechterd totaal niet dus dat zal vanzelf genezen.

Salsa heeft nog steeds geen stem, maar is verder super levendig.

Het gaat dus echt geweldig :-\

Het is vandaag 6-6-6.
Is ook wel te merken hier ;D

Buiten eten de valkjes inmiddels goed dus dat is wel een enorme opluchting :D
Echt een pak van me hart.
Alleen zitten ze nog steeds binnen terwijl het buiten heerlijk is ::)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Het eerste jong van Dopey kan ik verwachtten vanaf 8 Juni :D

Ik ga nu dus goed opletten of ik een piepei hoor ;D

Ik heb eergisteren nog 1 keer geschouwd en toen zag het er goed uit ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Ach jee het zit je niet mee he :-\ Arme Kaily toch, zijn hele mooie kuif weg. En Misty haar oogje :-X Je bent zo oplettend en goed voor je beestjes, en toch gaat het dan mis. Misschien moet dat dan wel zo zijn. Een ander had het misschien lang niet zo goed op kunnen lossen.

Ik wilde nog even voor de zekerheid zeggen; vogels jonger dan 3 maanden mogen niet met de standaard spray tegen bloedluis worden ingespoten, dus mocht je dat willen doen, moet je even bij Feld wat anders vragen. Primo stinkt nu lekker naar de knoflook ;D

Mariska

Hoi Roosje,

Dat zit me nu ook zo dwars :-\
Ik doe zo mijn best en toch gaat het achter elkaar verkeerd.
Voordat Salsa haar stem kwijt raakte had ik nog nooit een valkje ziek gehad.
En nu gaat het maar door en door en door.

En goed dat je het nog even zegt, maar ik haal het zowiezo even aan bij Feld vanavond.
Als hij adviseert om voor de zekerheid te behandelen kan hij dat gelijk regelen ;)

Ik wil wel even aan Primo snuffen hoor, knoflook ruikt heerlijk ;D

Liefs
Maris!!

Lique

hoi,

insprayen kan gerust hoor. Maar zorg wel dat de vogels helemaal bevederd zijn, en spuit niet in de ogen.
Al mijn jongen die weggaan, zijn vantevoren ingesprayd, en dit is gelukkig altijd goed gegaan ;)

groetjes lique

Rob

Citaat van: Mariska op  6 juni 2006, 12:21:20

En Mike vind dat goed?? ;D ;D ;D ;)

Mariska

Hoi Lique,

Dank je wel voor de informatie ;)
Afgezien van een klein kaal plekje nog op haar kropje is alles nu bevederd.

Ik acht de kans klein dat ze het heeft meegenomen bij Roosje, maar je weet nooit natuurlijk.
De kooi is in ieder geval gedaan.

Groetjes
Maris!!

Mariska

Citaat van: Rob op  6 juni 2006, 12:23:44
Citaat van: Mariska op  6 juni 2006, 12:21:20

En Mike vind dat goed?? ;D ;D ;D ;)

Denk het niet, ssssssst :-X

;D ;D ;D

Rob

ik zeg niks... :-X ;)

met nikszeggende groet ;D

Rob

Lique

Citaat van: Mariska op  6 juni 2006, 12:25:13
Hoi Lique,

Dank je wel voor de informatie ;)
Afgezien van een klein kaal plekje nog op haar kropje is alles nu bevederd.

Ik acht de kans klein dat ze het heeft meegenomen bij Roosje, maar je weet nooit natuurlijk.
De kooi is in ieder geval gedaan.

Groetjes
Maris!!

Het hoofdje hoef je niet in te sprayen. Maar wel de rest, dus ook goed onder de vleugels, ertussen en tussen de staartveren. De valkjes hoeven niet drijfnat te zijn, maar goed insprayen is wel belangrijk. Mochten er wel bloedluizen mee zijn gekomen, is herhaling het beste. Dus met een week of 2 weken even opnieuw.
Maar je hebt maar 1 bloedluis nodig... voor je het weet krioelt het ervan hahahaha (ervaring: :-X)

Mariska

Ik zag hem net nog meespieken vanaf zijn werk, maar hij was net op tijd weg ;D

Dank je wel voor je discretie  ;D ;)

Mariska

Hoi Lique,

Okè, dank je wel ;)

Ik heb het ook 1 keer meegemaakt en toen heeft Binky het waarschijnlijk meegekregen uit het nest.
Hij was namelijk mijn eerste.
Maar na 1 week ongeveer merkte we het pas.
Eerder had hij geen klachten dus kan je inderdaad nagaan hoe snel ze zich voortplanten :P

Ik ga vanavond toch naar Feld dus dan vraag ik hem wel of het nodig is en of hij me wat mee kan geven.
Wat ik hier had is nu toch op gegaan aan de kooi.

Groetjes
Maris!!

Rianne

He bah, arme Kaily! Hopelijk gaan de andere valkjes er niet aan peuteren, hier zijn ze gek op alles wat los en vast zit. ;)
En arme Misty! Het is voor een mens al vervelend en irritant als je last van je oog hebt, laat staan voor een valkje! :-\

Roosje

Citaat van: Lique op  6 juni 2006, 12:22:26
hoi,

insprayen kan gerust hoor. Maar zorg wel dat de vogels helemaal bevederd zijn, en spuit niet in de ogen.
Al mijn jongen die weggaan, zijn vantevoren ingesprayd, en dit is gelukkig altijd goed gegaan ;)

groetjes lique

Welke spray gebruik jij dan? Want ik heb bogena spray en daar staat op dat vogels jonger dan 3 maanden er niet mee behandeld mogen worden :-\

Mariska

Hoi Rianne,

Kaily zit apart met Dopey ;)
Binnen een paar dagen verwacht ik een jong dus ze zitten volop in het blok.

Gelukkig is Misty er verder heel goed onder, maar het ziet er wel erg naar uit.
Terwijl het na de AB en zalf helemaal over was.
Annie zei dat we konden stoppen en nu heeft ze het weer :(

Groetjes
Maris!!