28 april 2024, 01:59:41

Yesil en Azul, grasjes met pit!!!

Gestart door Gerda, 19 maart 2006, 17:24:32

« vorige - volgende »

Gerda

19 maart 2006, 17:24:32 Last Edit: 15 april 2006, 19:12:03 by Gerda

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Yesil de grasparkiet. Ik ben geboren in de zomer van 2004 bij Jura in Apeldoorn.
Ik woon nu in Amsterdam, samen met mijn vriendje Azul en drie valkparkieten en twee mensen!!
Azul is ook bij Jura geboren en is een maandje ouder.

Hier is een foto van me:



Ik ben hier een beetje 'de macho', want ik probeer Spikey de valkparkiet te verleiden. Ik ben stapeldol op hem, maar hij wil niets van me weten. Ik geef hem elke keer eten in zijn snavel, maar hij spuugt het meteen weer uit.

Van mijn baasje mag ik af en toe achter de computer om iets over mij en Azul te vertellen (en over Spikey natuurlijk  :-*), maar niet te vaak. Want ze zegt dat dit forum eigenlijk alleen voor valkparkieten is  :-\ ::)

Misschien komt Azul ook af en toe iets vertellen, maar die is een beetje rustiger dan ik ben, dus ik zal wel het meest aan het woord zijn!!

Groetjes iedereen, Yesil



Roosje

Welkom op het forum ;D Wat een prachtige foto :o

Carin

Hallo Yesil en Azul,

Geweldig jullie dagboekje!!

Wij komen zeker kijken en onze belevenissen vertellen.. Misschien mogen wij ook wel een dagboekje met onze streken openen!

Groetjes Sal en Spikey

carco

Hoi Yesil

Wat een knapperd ben jij zeg!
Van mij mag je nog veel van jezelf laten horen hoor!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Agnes

Hoi Yesil,

Kom maar op met je verhalen ;D ;D
Je staat mooi op de foto! Ben je echt zo statig als je er uitziet? ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerda

20 maart 2006, 11:42:24 #5 Last Edit: 20 maart 2006, 12:16:28 by Gerda
Hallo allemaal,

Ik vind het erg leuk dat jullie in mijn dagboekje komen kijken. Mijn baasje zei nog dat ik er niet te veel van moest verwachten. Maar ik wilde het zo graag!!! Waarom alleen die valkjes in 'the spotlight' mogen staan, dat snap ik niet. Wij zijn toch veel mooier, onze kleuren fantastisch en we kunnen veel beter vliegen!!

Ik heb nog wat foto's gevonden waar ik op sta.
Hier ben ik in de keuken. Daar mag ik niet vaak komen, maar als mijn baasje er is, krijg ik er af en toe wat lekkers. Deze keer was het wat rijst.



Maar ik ben erg nieuwsgierig en ga van alles ontdekken. Veel leuker dan rijst eten.
Azul zit dan gewoon de rijst op te eten, dus bedel ik bij hem, en dan geeft hij wat aan mij!!





Azul wil zo ook nog wat vertellen, maar hij is meestal erg kort van stof  :D

Ik ben niet ijdel, maar hier nog een foto van mij (ik ben de mooiste van de twee toch??)



Groetjes, Yesil

Gerda

Hallo allemaal,

Ik kon Yesil bijna niet wegkrijgen hier!! Maar ik wil ook even een foto van mij laten zien.



Ik ben Azul. Dat is blauw in het spaans!! Mijn baasje kon zeker geen goede naam bedenken en heeft ons toen maar naar onze kleur genoemd.
Yesil is groen in het Turks.

Verder heb ik niet zo veel te vertellen. Ik hoop dat ik af en toe even achter de computer mag, want ik vind het wel erg leuk hier!!



Dan kom ik hier meer leuke foto's neerzetten!!

Groetjes, Azul

Riny

Hallo &
Wat een prachtig mooie grasjes zijn jullie tweetjes.
Toch zal ik hier minder vaak komen lezen als bij de valkjes,vraag maar eens aan jullie baasje waarom dat zo is.
Die kan dat heel goed uitleggen.
Als ik dat hier op het forum schrijf, schrikken alle mensen die hier komen lezen.
Maar toch vind ik het leuk dat jullie een dagboekje begonnen zijn.
Groetjes Riny :D



Agnes

Hoi Azul,

Jij bent ook een heel mooi vogeltje hoor!

Vraag je aan je baasje of ze mij verteld wat Riny aan haar verteld heeft?
Mij schrik je niet zo gauw af :P ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes.

ps: het geeft niks als die grote mensen het voor zichzelf willen houden hoor ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerda

Hoi Agnes,

Het schijnt dat er wel eens neefjes en nichtjes van ons zijn, die niet aardig zijn tegen valkparkieten en de nesten uithalen en de jonkies wat aan doen.
Sommigen horen niet vrij rond te vliegen, want die doen zelfs hun eigen jongen wat aan!!

Maar dat zouden Azul en ik nooit doen!!

Groetjes, Yesil

• SH0RTY •

Lieve Kietjes!

Ik ken jullie al, maar ik moet toch nog even zeggen dat jullie prachtig zijn!
Jullie mama (gerda) kan jullie kleuren zo mooi vastleggen!

Ik hoop dat als ik jullie weer eens mag ontmoeten, dat de zon dan flink schijnt, want de foto's die ik vorige keer maakte, zijn het niet eens waard te laten zien! :-X

Kleine Spikey hier verteld me nog even de groetjes te doen, terwijl die zijn snoepstokje aan het verleiden is, dus bij deze!

Liefs,
Roxanne



Agnes

Citaat van: Gerda op 20 maart 2006, 18:36:04
Hoi Agnes,

Het schijnt dat er wel eens neefjes en nichtjes van ons zijn, die niet aardig zijn tegen valkparkieten en de nesten uithalen en de jonkies wat aan doen.
Sommigen horen niet vrij rond te vliegen, want die doen zelfs hun eigen jongen wat aan!!

Maar dat zouden Azul en ik nooit doen!!

Groetjes, Yesil



Hoi Yesil,

Toch zou ik maar niet stiekem in vrouwtjes tas springen als ze weer naar Riny gaat ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerda

Wij doen nooit iets stiekum  :P 8)

Carin

Hoi Yesil en Azul,

Wij hebben ook een eigen dagboekje nu.. Ons vrouwtje heeft die geoepend voor ons. Sal was gisteren erg ondeugend en wilde niet slapen. Maar dat was wel logisch want zijn vriendje Calimero sliep op de ventilator en vrouwtje lag op de bank te slapen! En zonder Calimero slaapt Sal niet. Dus vrouwtje heeft uiteindelijk Calimero en Modo uit de ventilator gehaald, in de kooi gezet en toen dacht Sal, laat ik nog maar wat vreugderondjes vliegen! Uiteindelijk was het dus ruim één  uur dat iedereen in de kooi was... Ik ben moe!

Doet Yesil dat ook..Dan weet ik dat dit gedrag namelijk erfelijk bepaald is ;)

Greetz Spikey

Gerda

Hoi Spikey,

Even tussen ons gezegd en gezwegen: ik denk dat er bij die twee broertjes een steekje los is. Yesil is ook zo'n druktemaker. Terwijl ik vaak al rustig zelf in de kooi ga, vliegt hij steeds heen en weer van de slaapkamer naar de woonkamer en vv. Om gek van te worden.
Het vrouwtje zegt wel eens tegen mij: was Yesil maar net zo rustig en lief als jij!! Hoewel, nu ik erover nadenk heeft ze dat nog nooit gezegd, maar ze zou het best eens kunnen zeggen, toch!!!

Groetjes, je maatje op afstand, Azul