29 april 2024, 05:32:01

Laiko's tweede nestje!!!!!

Gestart door Tara, 14 juni 2003, 02:40:23

« vorige - volgende »

Tara

Hallo allemaal!

5 juni heeft Laiko weer een eitje gelegd. Nu zijn het der al 5 ondertussen, gisteren werd het laatste gelegd. De eerste 4 zijn al bevrucht, ik wist het gewoon, nu ben ik zeker dat het vijfde eitje ook bevrucht zal zijn :). Ze weet goed wanneer ze eieren moet leggen ;). Ik vind het heel leuk dat haar nestjes altijd zo goed verlopen, nu nog ongeveer 11 dagen voor het eerste eitje uitkomt :) ben benieuwd, zal jullie op de hoogte houden als jullie dat willen natuurlijk :).

Groetjes, Tara

Marianne

14 juni 2003, 16:10:55 #1 Last Edit: 14 juni 2003, 16:11:43 by Marianne
Hoi Tara,

Leuk zo voor je een tweede nestje van Laiko.
Ik hoop voor je dat alles goed zal gaan.
Ik lees je verhalen wel hier in je dagboek.
Spannende 11 dagen ga je nu tegemoet.

Succes !

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hello tara

natuurlijk mag je ons op de hoogte houden, en liefst met fotos erbij  :D
veel succes met je nestje!!

SDC

Tara

Hoi allemaal,

het eerste eitje is nu zo'n 16 dagen oud, bij Laiko komen ze na 18 dagen uit, dus misschien is het wel zo, dat wanneer Valérie komt, dat er een eitje uitkomt :). Maar geen derde nest meer van hun, ik wil niet dat ze weer hun jongen halfverwaarlozen en alleen de sterksten voeden!

Een tijd geleden heeft ze een 6de eitje gekregen, omdat er anders een koppel op 8 (normaal 10) eieren zou moeten broeden, dit omdat 2 koppels in het zelfde nest broeden, de ene pop kan niet broeden omdat er iets met haar vleugel is, die hangt helemaal scheef, ik ben van plan om eens naar de DA te gaan. Ik ben echt benieuwd, de eitjes zijn normaal allemaal bevrucht :).

Groetjes, Tara

Tara

Hallo allemaal,

heb net nog even gekeken en Laiko's eitjes zijn allemaal bevrucht en al helemaal donker, weldra piepjes :D.

Ik verlang al zo, want ik wil echt weer een '1ste' jong!

Lique

Hoi Tara,

Wat leuk voor je zeg. Alvast gefeliciteerd.
Maar het is nog niet zover.
Maar je zegt, bij laiko komen ze na 18 dagen uit, maar het heeft niks met de moeder te maken, maar met het weer, en de ontwikkeling van het embryo in het ei.

Groetjes Lique

Tara

Hoi allemaal :),

morgen komt ten minste 1 jonkie uit :). Ik hoor een eitje piepen, maar het kunnen er meer zijn ook, morgen zie ik dus wel, de piepjes gaan supersnel na elkaar, nog geen halve seconde tussen ;D.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tara,

Kun je aan de snelheid van de piepjes horen wanneer een eitje uit gaat komen ?
Spannend hoor, net zo iets als weeen dan.

Veel succes en ik lees het wel als er een valkje is geboren.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi Marianne,

het is niet echt aan de snelheid, maar zodra er een eitje piept is het meestal de dag erop dat het uitkomt, maar van deze zal het denk ik deze nacht zijn, ik hoop het hoor, dit is even spannend als mijn eerste nestje :)

Morgen goed nieuws hoor!

Valerkiet

24 juni 2003, 14:12:35 #9 Last Edit: 24 juni 2003, 14:13:41 by Valerkiet
en is het geboren?? :o

Lique

Hoi Marianne,

Het ligt ook aan de harddheid van de piep.
Het kan namelijk best zo zijn, dat een eitje 2 dagen voor het uitkomen al piept. Alleen zullen die piepjes lang zo hard niet zijn, als 1 dag voor het uitkomen.

Groetjes Lique

daan

Hoi Tara,

gefeliciteerd met je 2e nestje.

En is het 1e eitje al uitgekomen???
Ben benieuwd hoor.
Succes gewenst Tara.

Groetjes Daan

Tara

Joepie!!!!

Er is een jonkie, en zooooo schattig!! Deze ga ik houden doordat er 3 van het vorige nest gestorven zijn die ik wou houden, maar deze is zoooo schattig waawie, ik ga snel zorgen voor foto's hoor!

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tara,

Gefeliciteerd hoor meid !!!!
Eindelijk weer goed nieuws voor je.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

moonwitch (diana)

hoi tara

gefeliciteerd met het eerste jong uit het 2e nest van laiko.
Hopelijk gaat het nu allemaal goed, maar dat zal best wel want jij verzorgdt je vogels uitstekend.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer