29 april 2024, 01:44:27

Laiko's tweede nestje!!!!!

Gestart door Tara, 14 juni 2003, 02:40:23

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

super goed nieuws gewoon, ging ik net naar het jonkie kijken en Laiko en de rest van de vogels, merkte ik dat 2 eieren vol zitten met barstjes! Ik voel ook gewoon de jongen kloppen, dus waarschijnlijk komen deze nacht weer 2 jongen uit! Gewoon super! Misschien zit er wel een lutino bij, want ze heeft weer enkele eitjes van de anderen, ik hoop het zeer, want op een rare manier, wil ik toch mijn kleine Plukkie voor een klein beetje terug :-/ Misschien begrijpen jullie dat niet zo erg, maar een lutino, zou momenteel erg veel voor me betekenen ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Heel erg superleuk dat je weer 2 jongen erbij krijgt vannacht :-)
Je kan trouwens wel meteen de eerste dag al zien of het lutinos met rode oogjes worden :-)
Als je naar de oogjes kijkt die dan nog dicht zijn zie je al aan het donkere of ze zwarte ogen krijgen, bij rode ogen is dat bijna helemaal licht.
Zo zag ik nemelijk de eerste dag al dat ik een albino had, die had witte dons en rode ogen en dat word bijna altijd een albino of een hele speciale witmasker mutatie :-)
Met gele dons kan rode ogen in elk geval geen wildkleur zijn dus dan is het een lutino :-)

Groetjes,  Paul

Marianne

Hoi Tara,

En............ is er vanacht nog een valkje uit het ei gekomen???

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hello

hopelijk heb je nog wat jongen erbij gekregen vandaag!!
ik en marianne waren er weeral heeel vroeg bij vandaag ;D ;D ;D
allemaal benieuwd of er al nieuws is!!
dat is waar van die rode ogen, want mijn roodruggenjong had ook rode ogen en dat is nu een prachtige lutino geworden!!

SDC :D

Tara

Eummm ja van die rode ogen wist ik het ook ja, maar wel bedankt ;D, er is al 1 jonkie bijgekomen, ja hoor, en het is een LUTINO !!!!! Plukkie is herboren zei mijn moeder, jullie mogen dan wel tegen handopfokvoer zijn, maar als ze 4 weken is, ga ik het proberen met cédé en een hele andere manier zodat ze helemaal zaad alleen kan eten :). Want dit is voor mij wel een kans om Plukkie een beetje terug te krijgen. Gelukkig heb ik enkele eitjes bij Laiko gelegd omdat de anderen niet meer naar hun nestjes keken. En anders zou ik helemaal geen lutino hebben. Ik ben superblij dat er weer een lutino bij is echt waar, het ander eitje is nog niet uitgekomen, misschien doet ie dat wel nog :) Hij klopt zeer hard vanbinnen enzo ... :)

Groetjes, HaPpY tArA

Marianne

Hoi Tara,

Nou gefeliciteerd hoor met je Lutino.
Dat nu alles maar goed mag gaan want dat heb je toch zeker verdiend.
Veel succes met je kleintjes en met je nieuwe voliere.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Tara,

Ik ben heel blij voor je dat er een Lutino bij zit, echt geweldig meid. Heel veel succes en plezier, en hopen dat het andere eitje ook snel uitkomt laat je het weten.

Groetjes Daan

Tara

Hoi allemaal,

het derde jong zal maar voor morgen zijn, het probeert al de hele dag uit het eitje te komen, er zitten zelfs al enkele gaatjes in, maar het lukt haar niet echt. Ik ben echt benieuwd of het blauwe oogjes of rode oogjes zal hebben :D, ik hou jullie op de hoogte hoor :).

Tara

Ennnnn het is zover!! Het derde jonkie is ongeveer een kwartier tot een halfuur uit het eitje!!! Superrrrr Gelukkig ben ik nog eens gaan kijken :). Het is geen lutino :)

Stijn dc

hello,

proficiat met je jong, maar probeer de valken zo weinig mogelijk te storen 's avonds, ze zouden hun nest eens moeten verlaten :-/ :-/

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

m'n valkjes verlaten hun nest echt niet hoor, en dan nog, ik kijk er gewoon ff naar en dan is zij superboos aan het wachten voor het blok. Zodra ik klaar ben, is zij meteen weer het blok in, Laiko is een echt goed moedertje t.o.v. haar kinderen hoor :)

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

des te beter dat ze haar nest niet opgeeft, ik probeer alleen te voorkomen dat het wel gebeurd! :-/ :-/


sDC:D

Tara

Hoi,

er piept alweer een eitje :).

Het klopt ook alleen zitten er nog geen barstjes in het eitje, morgen waarschijnlijk dus weer een jong bij :)

Ben benieuwd :)

moonwitch (diana)

hoi tara

Ik vind het erg fijn voor je dat het allemaal zo lekker loopt bij je. Je hebt al genoeg tegenslag gehad. Ik ben ook erg blij dat er een lutinovalkje is geboren, die je weer lekker kunt vertroetelen. Nou meissie ik hoop dat het zo goed blijf lopen en veel succes, enne ik blijf je dagboek volgen hoor.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tara

Hoi :).

Ik heb net de geboorte van een kleine gezien, ik hoorde al het eitje piepen vanmorgen en gisteren enzo en ik zag dat er al een gaatje inzat, ruim 15 minuten geleden ging ik nog eens kijken en ik zag dat er 2 gaatjes in zaten. Ik nam eens het eitje en het was steeds meer barstjes gaan kloppen. Ik legde het op mijn hand en bleef er inspirerend naar kijken. Je zag mooi de barstencirkel een cirkel worden :). Ik bleef kijken en na zo'n tien minuten had het een hele cirkel, Moko de vader zat heel wild te kijken enzo en plots gaf het kleintje een grote duw en was de schil er af, toen kwam het er helemaal af, dan heb ik het bij Laiko gelegd zodat zij de restjes die nog aan het jonkie hangen er af kan peuteren, ik geef toe, dit is het mooiste wat ik al in heel mijn leven heb gezien!
Oja, 't heeft blauwe oogjes ;).
Groetjes, Tara