19 juli 2025, 19:05:33

een naam

Gestart door bullterrier, 6 maart 2006, 12:40:43

« vorige - volgende »

bullterrier

Hoi allemaal,

wie weet voor mijn website en voor mijn hobby valkparkietenkwekerij een naam ik ben al weken aan het denken maar ik weet geen naam te verzinnen
wie weet een leuke naam???????????????????

gr Marco
Met vriendelijke groet
Marco Dijksman

Lin

Allereerst wat vragen om je te kunnen helpen:

hoeveel valkjes heb je?
wat voor mutaties?
waar woon je?
Wat si je achternaam?
wat is je favoriete mutatie?
Wat wil je uitstralen?
een engelse of nederlandse naam?

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bullterrier

Citaat van: Lin op  6 maart 2006, 12:51:46
Allereerst wat vragen om je te kunnen helpen:

hoeveel valkjes heb je?
wat voor mutaties?
waar woon je?
Wat si je achternaam?
wat is je favoriete mutatie?
Wat wil je uitstralen?
een engelse of nederlandse naam?

groeten, Lin

Hoi Lin

Ik heb nog geen valkjes ik pas beginnen
voor wat betreft de mutaties vindt ik de geparelde wel heel mooi maar eigelijk maakt het voor mij niet veel uit
mijn achternaam is Dijksman en wat ik wil uitstralen ja daar vraag je me wat ik wil wel dat de mensen denken dat ik er proffesioneel mee bezig ben en alles voor de valkjes over heb en ik wil graag een nederlanse naam hebben.

gr marco
Met vriendelijke groet
Marco Dijksman

Rianne

Hoi,

als je nog geen valkjes hebt, zou ik ook nog niet direct een kwekerij beginnen. ;D
Hoeveel weet je al van het kweken? Op deze site kun je er alles over lezen. Ook wat er mis kan gaan en waar je rekening mee moet houden.
Je kunt overjarige valkjes aanschaffen en die koppelen, maar dat duurt langer als dat je jonge valkjes bij elkaar zet. Je kunt pas met jonge valken kweken als ze 1 jaar oud zijn dus heb je nog genoeg tijd om je te orienteren in de valkenwereld. :)

bullterrier

Hallo,

Het is ook niet de bedoeling om gelijk te gaan kweken daarom wil ik ook beginnen met jonge valkjes om te kijken hoe het allemaal in zijn werking gaat met de valkjes ik heb niet zo veel verstand van het kweken maar mijn ouders hadden toen ik nog klein was wel vogels maar in die tijd was het allemaal anders maar ik heb al veel boeken gelezen wat er allemaal nodig is om goed te kunnen kweken met valkjes en waar je op moet letten en hoe je ze tam moet maken maar lezen is wat anders dan het ook in de pratijk uit te voeren daarom wil ik ook rustig aan beginnen met 2 stelletjes jonge tammen valkjes.

gr Marco
Met vriendelijke groet
Marco Dijksman

Rianne

Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb mijn valkjes ook nog niet zo lang. Sinds juni geloof ik heb ik een albino, en de andere 5 kwamen daarna al gauw, binnen 4 maanden. :)
k heb 1 koppel met een blok zitten, het mannetje zit er vaak in maar het popje niet zo veel, en ze toont geen interesse in hem. Maar geduld is belangrijk met kweken heb ik wel geleerd. :)
Bij dagboeken en verhalen zitten ook kwekers, kijk daar eens of er nog jongen beschikbaar zijn. :)

Karin

Neem eerst je valkjes en ga er van genieten. Heb je een favoriet valkje dan kun je als je gaat kweken de naam van het valkje gebruiken. Ene... proffesioneel overkomen hoef je nog niet hoor, eerst ervaring op doen. En volgens mij blijven zelfs kwekers die al 20 jaar kweken er van alles bij leren  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bullterrier

Hoi Karin,
ik zal zeker genieten van de eerste valkjes die ik ga nemen over een paar weken is mijn voliere klaar en dan maar veel ervaring op doen ik heb in je dagboek de foto,s van je jonge valkjes gezien maar dat ziet er leuk uit zonder veren hahaha ik kijk er naar uit om ook te gaan kweken volgend jaar of misschien dit jaar nog als er valkjes bij een kweker zijn dan neem ik wel 2 stelletjes 1 jong paartje en een paartje van een jaar die al kunnen jongen als dat gaat.

gr marco
Met vriendelijke groet
Marco Dijksman

bullterrier

Hoi Karin,

heb jij toevalig al jongen valkjes ik ben op zoek naar 1 stelletje jonge tammen valkjes en 1 stelletje van een jaar oud om daar me te gaan kweken of weet jij soms andere kwekers die jonge valkjes al hebben of van 1 jaar.
Want mijn voliere komt woensdag en dan wil ik de voliere al gaan inrichten.

gr Marco
Met vriendelijke groet
Marco Dijksman

Riny

Hoy Marco
Als je kijkt op de verkooppagina ,daar staan er ook wel op.
Anders vindt je hier een lijst met mutatiekwekers.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14544.0.html

Groetjes Riny :D