2 mei 2025, 01:52:11

Cocy gaat ontdekken...

Gestart door Gerdy, 3 maart 2006, 21:26:45

« vorige - volgende »

Gerdy

Hallo allemaal,

Ik  kijk hier al rond vanaf begin januari en op 16 januari heb ik van mijn puberkids Cocy gehad met kooi en al...voordat we Cocy kochten zijn we bij diverse dierenwinkels geweest om te kijken....wij zijn naar een dierenwinkel gegaan omdat er geen kweker bij ons zou zitten...nou Diana je zit zowat om de hoek bij ons hihihihi en ons volgende ondeugtje komt bij jou vandaan...Bij de eerste dierenwinkel zat inderdaad een valkje...een ontzettend lekker eigenwijs koppie had hij/zij, maar toch ff verder kijken...met vier grote pubers op de achterbank omdat ze allemaal mee wilden natuurlijk, plus een vriend van mijn oudste zoon....nergens anders was een valkje te bekennen en ondertussen stond thuis de kooi al kant en klaar te wachten...het was ondertussen ook vijf minuten voor vijf en konden we niet meer naar die eerste dierenwinkel grrrrrrrrrr...op maandag kon ik mijn geduld niet meer bewaren en liep om kwart voor één al voor die winkel te draaien...om vijf voor één doet iemand de winkeldeur open en ik was er als een haas bij met de vraag.....is hij al verkocht het valkje?...die man keek me aan met dat mens spoort niet...en gelijk had hij..hij was nog niet verkocht en ik moest natuurlijk nog vijf minuten wachten...nou dus niet he..ik gewoon naar binnen..en ja daar zat mijn poepie...maar om twee uur moest ik naar de huisarts en wilde mijn valkje Cocy genaamd niet alleen laten zitten thuis...dus ik heb eerst alles betaald bij die man ...naar de huisarts gegaan ..vliegensvlug weer terug en toen mijn Cocy opgehaald...poeh poeh wat was ik nerveus..moest door de kou...Cocy in een doosje met zakje erom..met opening natuurlijk en ik maar zachtjes praten tegen haar om haar gerust te stellen...zo liep ik dus door het winkelcentrum...echt maf dus ..voor de omstanders, praten tegen een zakje .hihihihihi....de winkelier vertelde dat het een wildkleur popje was van ongeveer 12 weken....zal best...ze had geen ring..thuis aangekomen zet ik Cocy met doosje en al in de kooi en dan maar wachten..gebeurd er helemaal niets...lekker dan..heb ik weer..dan maar ff  helpen door doosje schuin te houden en jawel hoor daar komt madammeke...kijkt in het rond..klimt langs de zijkant op de stok en komt er de eerste dag niet meer vanaf..heeft alles goed rond gekeken en de tweede dag heeft ze een klein beetje gegeten..toen kwamen van mij ook de vragen op deze geweldige site...ik heb  antwoorden gehad waar ik veel mee kon..vanaf dag twee begint Cocy te krijsen waar geen eind aan komt...mijn arme oortjes...op vrijdag komen mijn kids...heb co ouderschap van om de week en ook de hond Vannah gaat in deze mee...Vannah is een boxer van 8 jaartjes jong.en die is me toch een partij jaloers.wowwwwww dat wil je niet weten en dat is ze nog steeds tot de dag van vandaag ....maar na een bepaalde periode  merkte we al dat Cocy rustiger werd......ben begonnen met trosgierst ..wat ze eerst helemaal niet wilde ..maar om een lang verhaal..wat korter te maken ...hihihihiih...ze komt nu op mijn hand als ik met trosgierst eraan kom ....en dan TADAAAAAAAA.....morgen gaat ze vliegen los.....hoop ik....denk ik.....als ze wil... en ik vind het spannend...erg he..ik lijk wel een kleuter..ik heb vandaag wel 20 of meer foto s van Cocy gemaakt ..ik weet alleen niet hoe ik ze kleiner kan maken ..ga ik morgen vroeg wel ff uitzoeken , omdat ik jullie toch wel even kennis wil laten maken met Cocy via een foto....dus zodra mij dat allemaal gelukt is plaats ik ook een aantal foto s.
Ik wilde eigenlijk maar een klein stukje schrijven, maar ik ben zo blij als ik over Cocy klets dat het wel een erg lang stukje geworden is...en dan heb ik nog het één en ander weggelaten hihihihi...
groetjes en veel valkjes liefs Gerdy

Carin

leuk verhaal over je valkje!

Iedereen hier is dol op foto's (hint!!)

Ik kom zeker nog een keer terug om te lezen!! :D

carco

Hoi

Hihi dit verhaal is in een rap tempo geschreven net zoals je Cocy opgehaald heb. Ik heb genoten van je verhaal en kom zeker weer eens neuzen hier.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

~Natas~

Hoi Hoi,

Leuk dat je een verhaal bent begonnen over Cocy
Ben erg benieuwd naar een foto van je valkje......maar zo te lezen ben ik niet de enige.
Ik ga je ook zeker volgen

Groetjes,

Natas

Gerdy

ja ja Cocy is aan het ontdekken,,,maar ze komt alleen niet meer naar haar kooi toe,ze heeft eerst anderhalf uur op de traptrede gezeten en nu zit ze al ruim een uur onder de eethoek...hoe krijg ik haar weer in haar kooi...heb het al met trosgierst geprobeerd en met een snoepstaafje maar daar wil ze niets van weten..we wachten maar weer af...ondertussen heb ik wel weer een verhaal over madam geschreven maar dat ligt boven en de comp staat beneden en Cocy is ook boven dus ik ga maar weer.
groetjes Gerdy

Lin

ach ja stapje voor stapje  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moonwitch (diana)

Hoi Gerdy

Hahahaha, dat ben jij tenvoete uit, super enthousiast als het op cocy aan komt.
En heb je haar nog terug in de kooi gekregen  ;). Als je vragen hebt hoe je foto´s moet verkleinen, mag je rustig langs komen hoor dan kan ik het je laten zien.
(zelfs in heet weekend).
Heel leuk dat je je eigen verhaal ben begonnen over de belevenissen van cocy.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hallo Gerdy
Ik verklein de foto's altijd op onderstyaande wijze.

Stappenplan bij verkleinen foto's

bestand aanklikken (linksboven)
dan naar openen met > en dan paint aanklikken
dan naar afbeelding
dan uitrekken/hellen aanklikken
dan de 100% veranderen in 50% van allebei, dan OK aanklikken
dit nog een keer, dus de 100% veranderen in 50%, dan OK aanklikken
Dan naar bestand
dan OPSLAAN aanklikken

dan ben je klaar, de betreffende foto is verkleind.
Veel Succes Riny :D

Gerdy

Hoi Riny en Diana

De foto s verkleinen dat is me gelukt en het uploaden ook maar als je dan op de balk copieren moet drukken dan wordt inderdaad de tekst blauw en vanaf hier gebeurd er niets meer ook niet als ik naar mijn bericht terug ga dan kan ik het niet plakken moet ik dan soms kijken bij de geuploade fotos ?maar dat zijn er zo verschrikkelijk veel daar kom ik nooit uit...

groetjes Gerdy

moonwitch (diana)

Hoi Gerdy

IK klik altijd nogmaals op de blauwe balk en met je rechtermuis knop op kopieren dan ga ik terug naar mijn dagboek en klik met rechtermuis knop en dan op plakken

Als ik het zo goed hebt uitgelegd
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hoy Gerdy
Ik ga nu proberen om uit te leggen hoe je verder moet als je de foto verkleind heb.
Het is handig om de foto een goede naam geven, bijv. Gerdy_valkjesnaam_4maart.jpg
Dit kan je doen door in mijn afbeeldingen met de rechte muisknop op de foto te drukken en dan naam veranderen.
Dit is handig als je de foto makkelijk terug wil vinden.

Als je foto klaar is, kan je hem uploaden. Dit doe je met behulp van knopje upload bovenaan de valkparkieten site. Dit werkt alleen als je ingelogd ben.
Nadat je op de knopje heb gedrukt, krijg je een scherm met een lege raampje. Rechts hiervan staat bladeren. Als je daarop drukt, kan je je foto dus kiezen die je wil uploaden. Staat hij in het raampje, dan kan je dat lange knopje drukken, daar staat: verstuur het plaatje naar valkparkiet.com.
Dan is je foto upgeload en krijg je een volgende schermpje. Daar staat in een raampje weer: [img] de naam van je foto [img]. Dit is een link naar je foto.
Allerhandigst is om deze link te copieren - druk op het knop eronder, dan wordt de tekst zwart. Dan druk je ctrl toets in, terwijl je die ingedrukt houd, toets je nog letter c. Je kan alle links bijv in een word document bijhouden. Open Word, druk ctrl toets in en letter v. Als alles goed is gegaan, dan zie je dus de link in programma word. Als je die afsluit, dan kan je dit document dus ook opslaan.

Terug naar valkparkiet. Je foto is nu op de server van de site. Dat betekent, dat je hem ook kan vinden op de foto pagina.
Maar jij wil hem natuurlijk in je bericht plaatsten.
Dit is dan al heel erg makkelijk. Je hoeft alleen maar de link die je gecopieerd heb naar je bericht te zetten. Dit kan je met behulp van ctrl+v doen.

Dan zie je in het bericht dit:

[img]...foto/upload/...naam van je foto.jpg[img]

Dan is het klaar. Als je dan je bericht verzendt, dan staat de foto gewoon er in.

Veel succes, en ik verheug me op je foto's
Groetjes Riny

Gerdy

Gerdy

he he de foto is gelukt pfffffffffff.
zooooooo ik zit nog helemaal na te trillen..ik ben op Cocy terug naar haar kooi operatie geweest...pppfffff op mijn vinger gaan zitten en dan meteen doorlopen en aan de andere kan er weer af...wat een dondersteentje...op een gegeven moment vliegt ze in een hoekje tussen de bank en een kastje en toen heb ik haar  maar voorzichtig gepakt en dat vond ik dooooooood eng...ik heb nog nooit een vogeltje in mijn handen gehad..en dan te bedenken dat ik vroeger politie agente ben geweest en nu staan te trillen voor een lief klein vogeltje.hihihihiihi...
maar Cocy zit in haar kooi en de foto is ook nog gelukt..morgen komen er meer foto s maar die staan nu weer op de camera en nu weet ik ook dus niet hoe die weer op de comp moeten komen,maar goed hier blijkt wel weer uit je bent nooit te oud om te leren.hhihihihi.
groetjes Gerdy 

ps..ik heb tijdens de uuuuuuuuuuuuuuuren dat Cocy uit de kooi was weer een verhaal{tje} geschreven .

Gerdy

zo en dan nu het verhaal pff van vandaag....vanmorgen was het dan zover,Cocy mocht los..tja en hoe doe je dat als je geen scharnierdeurtje hebt maar een schuifdeur...hihihi luxe hé....schuifdeur vastgezet  met boterhamzakklemmetje{leuk woord voor galgje]..trosgierst in mijn hand genomen en ja daar kwam ze al meteen op mijn hand zitten.Voorzichtig mijn hand met Cocy erop uit de kooi gehaald...Cocy hield meteen op met eten en keek alleen maar om zich heen..ze was er helemaal stil van..na een behoorlijk lange periode...mijn arm werd al lam...zat mevrouw nog steeds te koekeloeren...heb ik haar weer in de kooi gezet..ze was er zo overdonderd van dat ze stil bleef zitten met haar koppetje scheef van...wat gebeurd er allemaal...
Oke een paar uur later probeerde ik het nog een keertje...nou en dat proberen leverde heel wat op...wederom keek ze om zich heen en toen ik ging verzitten vond ze dat ook best en toen opeens schoot ze weg...als ze schoentjes aan had gehad zouden die er nu nog staan zo snel ging ze er vandoor..door haar snelheid hihihi liet ze wel twee grote staart veren achter...hihihi die had ik toch nog niet van haar....ze vloog meteen het tussengordijn in en meteen heb ik een foto gemaakt....en nog wel 30 van dat ze los was geloof ik....na een paar rondjes te hebben gevlogen met tussenlandingen in het gordijn landde ze op de trap en daar heeft ze ruim één uur onbewogen gezeten en geen pootje verroeren he...knap he..hihihi...ik kan dat niet één uur op dezelfde plaats stil staan..weldra na dat ene uurtje  doet ze een stapje en laat een poepje op de trede vallen...ik was zo blij dat niemand mij kon horen, ik zeg van alles en nog wat..wel lief hoor..tegen Cocy maar weggaan of bewegen na dat poepje ho maar..en ook  geen trosgierst nemen...nu dacht ik ..zijn de drie kids [pubers ] naar hun vader en nu heb ik hier een valkparkietje ziten dat niet luisterd...gggggggrrr...na twee uur besluit ik de trap maar eens schoon te maken van al die poepjes  ze ziet me aankomen en stapt naar achteren helaar hield de trede op en viel...nou ja viel is een groot woord... naar achteren Cocy is lopend naar de eethoek gegaan en heeft daar ook bbijna twee uur gezeten toen vond ik het welletjes...na contact met Diana te hebben gehad ben ik Cocy gaan proberen naar haar kooi te krijgen...mevrouw stapt op mijn hand na een hoop gesputter en lopt meteen weer aan de andere kant van mijn hand eraf...lekker dan hihihihih...op een gegeven moment zat ze boven op de kooi maar nog niet erin willen he...toen vloog ze tussen een kastje en de bank in en daar heb ik haar maar opgepakt....dooodeng...maar  mijn lieverd zit nu weer veilig in haar kooitje en ik ben ook weer opgelucht...

groetjes Gerdy

Gerdy