4 augustus 2025, 20:30:24

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Bello

Oh Jaqueline gelukkig jullie zijn thuis.

Toen jullie net weg waren begon het hier te onweren.
Ik heb alle rolluiken boven dicht gedaan.

hihi eigenwijze valkjes he?

Probeer je toch wat Gerry doet als je ze erbij zet.
Hij is eigenwijze Bello gewend en die liet zich niet van haar slaapplekje verjagen.

Zodat ze voor de nacht een plekje kunnen vinden om te slapen.

We zijn benieuwd!!

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sjaak

Hij zit nu toch in zijn kooitje voor de nacht. Morgen is er weer een dag. Hij heeft nog wat geknuffeld met de Baas die hem steevast Tom noemt. Ivo vond dit ook wel grappig dacht ik en nu kan het nog om hem om te noemen. Kijken of ik er aan kan wennen. Tom en Gerrie hihihihi.

De rest van het verhaal schrijf ik even in hun eigen dagboek.

Bello

Hihi

Dan heeft de baas de naam verzonnen he, zo gaat het hier ook altijd.
Ivo weet altijd de leukste namen te verzinnen :(

Vanmorgen werden we om 6.00 uur "gewekt"door Yeentje, hij was Eppo/Goliath kwijt.

Maar dat went wel.... hij heeft Jannes en Bello nog om te klieren.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

danielle

Hoi Dorothe,
Hoe gaat het met jou?
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met Catka gaat. Is ze al in de rui gekomen? En is Yeentje al gewend dat Eppo niet meer bij jullie is?

Groetjes Danielle

Mara

Hoi Dorothé

Fijn dat het goed is gekomen met Goliath. Ik hoop dat de rui doorzet bij Catka. Dan hoef je geen prik te laten zetten.

Hoe is het verder?

groetjes

mara

Dierenfreackske

Hoi Dorothé , ja , het is natuurlijk weer wennen met een valkje minder he ! Vooral omdat hij toch heel speciaal was voor jullie , het enige valkje en wat voor een ! Hoe is het met Yeentje ? Gaat ze Eppo niet te veel missen daar ? Gelukkig heeft ze wel genoeg afleiding met de andere valkjes van je he ! Grtjs Ann

Bello

Onze Catka is nog steeds bij Chantal.
De rui wilt niet echt doorzetten :(

Jannes fluit nu veel meer en we zijn hem nu alweer een ander liedje aan het leren fluiten en hij begon bij de 2e keer gelijk een stuk mee te fluiten.

Yeentje zit vaak bij Jannes in de buurt en ze fluiten om en om en je moet nu gewoon kijken wie aan het fluiten is.

Bello is Bello en ze is erg op zich zelf, die word echt niet verlegen als beide zangknaatjes aan het fluiten zijn.

Dorothé

Caroline

Dank je wel voor de mooie kaart en lieve woorden, een heel fijn gebaar.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lisa

Hoi Dorothé

Wat leuk zeg dat Eppo met zijn rugzak is vertrokken ;D
Kom op Catka je kan het echt! je baasjes en vriendjes missen je :-\ .

Hihi Jannes lekker aan de fluit. En wat leuk zeg wat proberen jullie hem te laten fluiten.

En Bello is gewoon ................. Bello ;D ze is gewoon een valkje op nivo :P

Liefs Lisa

Dierenfreackske

Hoi Dorothé ...wat leuk he met hun gefluit daar !
En Bello zit er gewoon heerlijk naar te luisteren ...

Veel plezier nog en knuff. aan de valkjes !
Hoe is het met Catka  ? Grtjs Ann

Bello

ff de fotootjes van Chantal geleend ;D

Catka haar veren aan de vleugels groeien (hehe) maar ze is nog niet echt in de rui......

Ze logeert nog steeds bij Chantal........

zo morgen is het de laatste vakantiedag voor ons.

We zijn oa. naar het NOP, Kerkrade, Lienden, en per trein/bus en tram naar Den Helder, Texel, Scheveningen geweest.

Deze keer zijn we thuis gebleven(nou ja thuis) ..... ja je kunt niet alles tegelijk he.

We willen mischien volgend jaar een mooie afdak achter ons huis laten plaatsen, maar ja die koop je niet voor 100 Euries he.

Groetjes Dorothé

Coco en Chantal

Hallo Dorothe

Misschien toch goed nieuws, er liggen sinds vandaag meer kleine veertjes in de kooi, dus ik denk dat de rui eindelijk gaat beginnen.
Groetjes Chantal en de valkjes

Bello

Oh Chantal,

zullen we dan met de goede hulp van jou dan toch het effect bereiken dat ze echt gaat ruien zodat ze de injectie niet hoeft te krijgen??
Dat zal machtig zijn......

Is mischien een tip voor valkjes die dit probleem ook hebben.
Eieren blijven leggen en overbroeds zijn en blijven om ze tijdelijk van het mannetje te scheiden en bij iemand anders onder te brengen.

Jannes is nu heel erg in de rui, volgens mij doet hij nu alles in een keer ruien.

Yeentje is ook in de rui, en dat gaat heel goed.

Dorothé

ps. Vind het heel erg fijn dat we met hulp van Chantal onze Catka niet hoeven te verliezen

Anke

Hoi,
Fijn dat jullie van je "thuis" vakantie hebben genoten :)
Wat een goed nieuws dat Catka dan toch zelf in de rui lijkt te gaan.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Dorothé ...goed dat je genoten hebt van je thuis vakantie en leuk dat je Catka toch zelf in de rui gaat he , grtjs Ann