5 augustus 2025, 21:59:35

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Bello

Het gaat nu goed met Catka!!

Omdat ze bloedde kon ik

1) naar de dierenarts (maar kwam er nu dus achter dat je dan echt beter naar een vogeldokter kunt gaan)

2) naar Chantal rijden maar dat is dus 3 kwartier (dus te lang rijden voor een bloedende vogel)

3) een kweekster in de buurt bellen (in dit geval Riny, ze woont ongeveer 20 minuten rijden van onsuit).

4) Jaja en met advies kon ik dus ons Catkaatje redden

1000 x Thanks

DOKTER Dorothé ;D ;D

We hebben ze ook gelijk samen ff geknuffeld, het is ook zo'n gekke vogel (keilief maar ze mag wel iets eleganter en voorzichtiger met haarzelf worden hihihihi)
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Dorothé,

Fijn te lezen dat het goed gaat met Catka.
Hoe is het nu met haar?
En hoe was Bello onder dit alles?

Groetjes Anja

Bello

Met Catka gaat het nu prima!!

Ik heb haar net gewogen en ze weegt 89 gram/

Bello was heel stil toen dat met Catka allemaal aan de gang was, maar hij is ook lekker geknuffeld hoor.

Ze hadden net een mariakoekje helemaal tot puin gegeten op de kleine tafel, en toen ging Catka aircovogel spelen (keihard met haar vleugels wapperen (de kruimels lagen overal en een lol dat ze dan heeft).

Groetjes Dorothé

ps. morgen werken tot 11.15 uur en dan met mijn pa naar het ziekenhuis in Geldrop (naar de pijnbestrijding)
Krijgt hij weer een enge behandeling en hij wou dat ik mee ging (mijn ma gaat ook mee).
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Hey Dorothé,

Ik lees nu pas je verhaal over Catka. Om een of andere reden kreeg ik geen mail meer van nieuwe reacties in je boekje??
Wat schrikken zeg, echt zo'n bloeddruppels  :o :o.
Fijn dat je koel bleef en goed gehandeld hebt  ;).
Sterkte morgen in Geldrop, wij mogen er vrijdagochtend naartoe.
Ook naar Geldrop zkh, voor de hoofdpijnen van mijn zoontje.
Je kunt er maar beter niet komen, maar ja, dar geldt voor iedereen.

Groeten Petra  :D 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Dorothé,

Hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Hoe is het nu met je pa?

Groetjes Anja

Bello

Hoi Petra,

Het waren echte grote bloeddruppels en het ging hard dus het was wel enige spoed met Catka, ze zijn nl. zo doodgebloed :'(

Dus gelukkig van alle kanten goed advies gekregen hier op de site (harstikke fijn BEDANKT)
anders had Catka echt niet meer geleefd.

Hoi Anja,

Ze hebben bij mijn pa door de voorkant van zijn hals een verdoving gezet en daarna een vloeistof ingespoten om een zenuw die naar de arm loop, de pijnprikkels te stoppen (hij loopt al 4 jaar met zenuwpijn na ernstige gordelroos te hebben gehad), zijn rechterarm kan hij niet meer gebruiken.

Dit was een proefbehandeling, in februari gaan ze een andere zenuw proberen die naar zijn rug toe loopt.

Ze kunnen niet veel meer voor hem doen, hij loopt 24 uur met ernstige pijn, zelfs morfine helpt niet.
Een keer heb ik zelfs de huisarts er met spoed bij moeten halen, omdat hij toe aan het geven was aan de pijn.

Groetjes Dorothé

Caroline

Fijn dat Catka weer helemaal de ouwe is.  :D

Wat verschrikkelijk dat  je vader zoveel pijn heeft, sterkte voor hem.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Dorothé,

Fijn dat je zo goed geholpen bent hier op het forum  :D.
Maar wat vreselijk van je vader, je zou toch denken dat ze iets aan pijn kunnen doen tegenwoordig  ???.
Stertke, want dat doet je als kind ook pijn.

Groetjes Petra.   

Bello

Nee ze kunnen eigenlijk niets tegen pijn doen, het is verschrikkelijk om zo pijn te zien hebben, hij kan niet eens meer auto rijden (was altijd vrachtwagenchauffeur).

Zelfs in een revalidatiecentrum kunnen ze niets doen omdat hij teveel pijn heeft.

Hij moest de behandelingen maar ondergaan in Geldrop zeiden ze en als de pijn minder werd dan moet hij weer naar de revalidatiearts en dan bekijken ze zijn probleem opnieuw.

(we lagen eens alle 2 tegelijk in het ziekenhuis en toen hadden ze hem daarvoor 28 tabletten voorgeschreven (het enige wat hij toen deed was zitten op een stoel).

Dorothé

*Petra*

Nou, 28 tabletten? dat kan toch ook niet goed zijn.
Maar het is vaak dat je voor de ene pil weer 3 anderen moet nemen, tegen evt. bijwerkingen.
Hopelijk werkt dit dan toch, wat ze nu in Geldrop proberen zodat hij toch weer wat meer kan doen zonder constant pijn te hebben.
Sterkte Petra  :(.       

Coco en Chantal

Hallo Dorothe

jeetje wat verschikkelijk zeg voor je vader.
Ik hoop dat de behandeling die hij nu heeft gehad gaat werken.
Pijn is toch al zo erg, op een gegeven moment weet je er zelf geen raad meer mee.
Heel veel sterkte hoor met je vader.

Nou fijn dat catka weer is opgeknapt, malle meid he! haha

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Anja

Hoi Dorothé,

Ik hoop voor je vader dat dit gaat werken.

Heel veel sterkte.

Groetjes Anja

Bello

Hoi hoi,

Mijn pa zei dat hij een kleine verandering kon voelen (maar wat is nu 1 dag na de behandeling),  we hopen maar het beste zodat hij weer meer kan gaan doen.

Nee die ene keer toen ik de huisartsenpost gebeld had dacht ik echt: van daar gaat pa.

Chantal,
Ja Catka is een keilief valkje!!

Bello momenteel minder (maar ja die heeft zijn buien zullen we maar zeggen zijn de mannelijke hormonen hahahaha).

Vanmorgen heb ik hem ook lekker kunnen knuffelen, maar vanavond :-\

groetjes Dorothé

Anja

Hoi Dorothé,

Je pa heeft er dus baat bij mag ik dat zo omschrijven?

Hoe is het met Bello en Catka?

Groetjes Anja

Bello

Mijn pa heeft nog gewoon pijn en heeft weer een rothumeur.

Catka is nog lekker lomp hoor, ze kijkt echt niet uit met wat ze doet.

Bello is echt een trutje als vogel, heel precies en heel voorzichtig en kan van dingen bangen zijn.

Catka niet die moet alles ontdekken wat het is.

Vanavond samen op de bank gezeten met de valkjes erbij, Catka bij mij, en Bello bij mijn vriend (Bello zit nu ff liever s'avonds bij mijn vriend (s 'morgens zit Bello liever bij mij).

En dan doen we ineens van valkje verwisselen en dat vinden ze niet eens erg.

Groetjes Dorothé