28 april 2024, 22:08:56

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Bello

Mocht ik van mijn baasjes deze week niet zo veel in de tuin met mijn kooi, want het was te warm, ik mocht lekker veel uit mijn kooi en toen zat ik bij het vrouwtje en vielen we samen in slaap  op de bank (siesta noemen ze dat).

Groetjes van Bello.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

NIEUWE KOOI!!!!!

Kijk eens wat ik een mooie kooi gekregen heb.
Ik vind het nog een beetje eng maar de baasjes zeggen dat dat wel went.


Het is de San Diego 85 x 48 x160 cm.

Als het goed is blijf ik niet alleen in deze kooi wonen, want als de baasjes klaar zijn met klussen, dan krijg ik een MAATJE!!

Want daarna kunnen ze de tijd nemen om het valkje te laten wennen net zo als ze bij mij gedaan hebben!!

Natuurlijk word dat weer een jonkie van Chantal!!!!! ;D

Groetjes van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Hoi Bello,

Wat een supermooie kooi heb je gekregen, Bello !!
En wat geweldig dat je een maatje krijgt !!
Weet je al wie? Is het vogeltje al geboren bij Chantal?
Want ik zag dat ze jonge valkjes had ...

Groetjes Petra  ;D ;D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Bello

Nee we hebben nog geen jonkie uitgezocht bij Chantal, willen we nog even mee wachten. Ik heb de foto's ook gezien van de jonge, zijn weer beauty's.

Ja we hebben al gemaild, maar i.v.m. klussen kunnen we een jonkie niet de aandacht geven die het dan nodig heeft (we werken beide de hele week en als je dan alleen zaterdags kunt klussen.....

Maar in dit paleis kunnen er makkelijk 2 wonen!!!

Groetjes baasjes van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hallo Bello,

Wat ben jij een prachtvalkje met een ontzettende mooie kooi.
Wij (Yunah en Yeni) krijgen binnenkort ook een vriendje of vriendinnetje erbij en die komt ook bij Chantal vandaan. Het is een witmasker met de naam Yara. Onze baas en bazinnetje kunnen bijna niet meer wachten(net als wij). We zagen dat je ook al zo'n mooie standaard hebt. Je boft wel he. Nou wij hebben ook niet te klagen hoor.
Zie hieronder wat foto's zodat je weet wie wij zijn.

Groetjes Yunah, Yeni en ook van Yara


Dit is Yara


ik ben Yeni


ik ben Yunah

Bello

Hee dat is leuk dat je het witmaskertje neemt van Chantal, zo zie je hier op de site al verschillende valkjes die bij Chantal vandaan komen.

En volgens mij zijn die allemaal net zo lief.


Bello krijgt nu nog 2 houten stokken erbij in zijn kooi die komen dwars want nu zit er een plastic stok in maar dat is maar een noodoplossing.

Wonen jullie dan ook in de buurt van Chantal??

wij wonen in Noord-Limburg in Meerlo

Groetjes Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Ja Bello wij wonen vlak bij Chantal.
Het is ongeveer 15 minuten fietsen. Dus lekker dichtbij.
Trouwens wij hebben ook een nieuwe kooi gekregen. Kijk maar eens.



Groetjes Anja (ons bazinnetje)

Bello

Zooooooooooooooooooooooo

Ook al zo'n mooi paleis gekregen!!!

Mijn kooi heet Bello's Place.

Een zee van ruimte Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk

Groetjes van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Bello,

Zeg dat wel een zee van ruimte. Kunnen we tenminste tikkertje doen in de kooi. hihihi.

Groetjes Yunah en Yeni

Bello

Momenteel is het baasje alles voor mij, maar morgen is het weer andersom hoor, dan zit ik weer bij het vrouwtje.

zouden de hormoontjes wel weer wezen ???

Ze noemen mij soms ook soepkip.

Met mijn nieuwe kooi ben ik heel tevreden hoor.
Maar de gekke 5 minuten is toch altijd buiten de kooi tijdens het vliegen.

Groetjes Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Bello,

Mij (yeni) noemen ze altijd de sloper. Ik vind het leuk dingen kapot te maken.
Nu ben ik aan het behang begonnen en dat vonden ze niet goed.
Heb nu kadolinten en keukenrollen in de kooi gekregen en kan ik me lekker op uitleven.

Groetjes Yeni

Bello

Bello sloopt eigenlijk alleen de leren onderzetters die we uit Aruba hebben gekregen als kadootje, voor de rest is hij een hele rustige vogel.

Ik neem uit het bos soms wat dichte dennenappels mee en laar deze drogen en daar kan hij zich goed op uitleven.

Gelukkig hebben wij geen behang.

Wij gaan nu ook voor een 2e valkparkiet erbij natuurlijk van Chantal. Heb haar net een e-mailtje verstuurd of ze binnenkort jongen verwacht.

Het klussen ligt nu helemaal stil en het is nu wachten op de aannemer. Dit jaar willen we dan alleen de slaapkamer structuurverven.

Groetjes bazinnetje van Bello



Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Kreeg een berichtje van Chantal,

Mijn baasjes  wachten tot de jongen er zijn van Pientje (cinnamon bont gepareld) en Nemo (bonte witmasker).

En dan een vrouwtje voor mij ;D

groetjes Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Bello,

Wat leuk te horen dat je er een vriendinnetje bij krijgt. Wij hebben gisteren een vriend(in) erbij gekregen. Ik (yunah) vind het kei leuk maar Yeni vind het 3 keer niets.
Ze zullen allemaal aan elkaar moeten wennen.
Yara is nu al grotendeels gewend en komt lekker bij je zitten kroelen.

Groetjes Anja (bazinnetje van Yunah, Yeni en Yara

*Petra*

Hoi Bello,

Nou, proficiat, volgens mij krijg je een heel mooi meisje!!
Aan de ouders zal het in ieder geval niet liggen.
Ik vind Pientje een heeeeel mooi vogeltje, net zo mooi als
jouw vader, dat vindt ik ook zo'n schatje!!

Groetjes Twied en Sweet   ;D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !