28 maart 2024, 11:06:43

De Vogelkamer

Gestart door de_vogelkamer, 9 mei 2014, 12:55:25

« vorige - volgende »

de_vogelkamer

oke, nou met zo weinig bont kan ik het bijna geen bonte valk meer noemen  :-X :P
maargoed, toch een bontje dan. split bont kan dus nooit in de slagpennen naar voren komen? alleen achter de kuif?
je zou denken dat als het achter de kuif kan komen, dit ook op een andere plek kan. toch?  :P 

de_vogelkamer

Citaat van: carco op 28 mei 2014, 12:27:14
Ik ga met Mariejj mee: bont ;)

Haha , kon je de cinnamon nog opvangen :P


Groetjes: Caroline.


haha, ja gelukkig wel! ze kunnen ook echt niet stil zitten..  :-X

mariejj

Citaat van: de_vogelkamer op 28 mei 2014, 13:20:21
oke, nou met zo weinig bont kan ik het bijna geen bonte valk meer noemen  :-X :P
maargoed, toch een bontje dan. split bont kan dus nooit in de slagpennen naar voren komen? alleen achter de kuif?
je zou denken dat als het achter de kuif kan komen, dit ook op een andere plek kan. toch?  :P 



Tja je hebt zwaar bonte en licht bonte valken..
Nog niet eerder gezien van een split vlek ergens anders.
Maar ik heb zelf nu ook een twijfel geval : een jong met maar 1 gele slagpen,   dit koppel krijgt ook heel lichte bonte jongen met maar enkele bonte slagpennen maar 1 is wel heel weinig haha.

de_vogelkamer

Citaat van: mariejj op 28 mei 2014, 13:37:43

Tja je hebt zwaar bonte en licht bonte valken..
Nog niet eerder gezien van een split vlek ergens anders.
Maar ik heb zelf nu ook een twijfel geval : een jong met maar 1 gele slagpen,   dit koppel krijgt ook heel lichte bonte jongen met maar enkele bonte slagpennen maar 1 is wel heel weinig haha.


haha, dat is inderdaad helemaal weinig! Nouja, als het een man is en de kop verkleurd niet, dan is het in iedergeval zeker een bonte  :P tenminste... ik neem aan dat dat dan niet gebeurd bij een bonte valk  :-X

de_vogelkamer

Slaaaaap valkjes slaaaaaaap.......


























ik wordt er moe van als ik ernaar kijk!  ;D

Heb trouwens een gele pen op de stuit van de cinnamon ontdekt:




lijkt mij dat dit gewoon komt doordat hij split bont is ??? 2 van de 3 cinnamonnetjes hebben dit trouwens op hun stuit.

carco

Hoe gaat het hier?
Wat heb je een ontzettend mooie handtekening!

Groetjes :Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

Dankje!  ;D Ja elke keer als ik weer die kleintjes in mn handen hou moet ik aan deze Bijbeltekst denken. Die ukkies zijn nog kleiner dan één vinger van mij, maar zitten al zo verfijnt en bijzonder in elkaar. Ienieminie vleugeltjes en pootjes, met daaraan hele mini nageltjes. En hoe dat zo in een eitje ontwikkeld.. zo bijzonder!  :D

Hier gaat het verder super! De kleintjes zijn bijna allemaal verhuist. 2 hou ik zelf en ééntje houd mijn broertje.
Maar ik heb het nu echt super druk met de verbouwing van ons nieuwe huis en met de laatste dingen regelen voor de bruiloft. Daarom heb ik even niet zoveel tijd om updates te geven  ;)

Maar ik zal binnenkort even een foto'tje maken van de ruimte waar mn vogeltjes in gaan wonen: de vogelkamer!  ;D  ;D

de_vogelkamer

Zo, het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst! Heb t super druk met verbouwing en trouwerij regelen. Maar er is ook nog niet zoveel veranderd met de valkjes ;)
Alle jongen zijn al een tijdje verhuisd en 2 jongen heb ik gehouden.

Over 2 weken ga ik mijn ouderlijk huis verlaten  :P en met mij uiteraard ook mijn valkjes (en grasjes).
Deze kamer is speciaal voor hen:






Moet nog heel wat aan gedaan worden zoals je ziet ;) Ik maak er ruime volieres in en er komen speciale daglichtlampen in van true light. Ook wil ik er een lekker zithoekje voor mezelf in maken waar ik met de vogeltjes kan knuffelen  ;D

Kortom, ben lekker bezig  ;D

Groetjes Neline

carco

Dat gaat mooi worden :D

Succes met klussen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!