6 augustus 2025, 13:29:24

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Bello

hehe leuk hoor dat brilletje,

helaas heb ik nu ook zo'n leesgeval maar ik vergeet deze soms mee te nemen......

Je ging moeilijk vandaag foto's maken want de woonkamer stond op zijn kop en de valkjes stonden met kooi en al in de gang, we wilden niet teveel hannesen met de kooi om de broed niet te verstoren.

Er werden 2 muren getext in de woonkamer in zandkleur, volgende week is de lange muur aan de beurt + de 4 ramen aan de voorkantaar komt de kleur eerlijk wit op.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Bello

yes yes yes yes

Mijn eerste valkjesdiploma heb ik BINNEN!!!!!
Echy leuk gemaakt Anja, hij staat al bij mijn verzameling foto's!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

29 december 2007, 10:40:10 #1683 Last Edit: 29 december 2007, 10:51:38 by Bello
hehe daar zijn we weer.

Catka had gister een eitje gelegd en die heb ik weggehaald en een nepei erbij gelegd.

Maar de luchtvochtigheid in ons huis is om te schrikken.
We hebben zo'n "fijn ventilatiesysteem"in huis en deze ontrek het vocht uit huis weg.
Ik heb deze vandaag uit gezet maar dan komt er totaal geen frisse lucht in huis..... grrrrrrrrrrrrr

We zijn gister al op zoek geweest naar een luchtbevochtiger en vanacht heb ik op internet gekeken, maar.....

Nu doe ik een paar keer per dag het blok natspuiten met de plantenspuit en als ze niet op de eitjes liggen de binnenkant van het blok ook, er ligt een natte doek op het blok.

Dorothé

Coco en Chantal

Hallo Dorothe

Dus ze hebben nu 4 echte eitjes gelegd?
waarom heb je het eitje eruit gehaald en vervangen door een nepeitje die ze gelegd heeft?
Op hoeveel echte eitjes broed ze nu?
Groetjes Chantal en de valkjes

Bello

Hoi Chantal.

Catka broed nu op 4 echte eitjes en daar had ze gister dus een eitje bijgelegD.
Waarom dat we dat eitje weggehaald hebben?
Omdat ik voor de 1e keer niet zo'n groot nestje wilt.

In totaal heeft ze 7 eitjes gelegd, waarvan er 2 kapot gevallen zijn.

Dorothé

Coco en Chantal

Bello

Gister Horst afgelopen voor aardenwerk verwarmingsbakjes.
Vandaag naar Venray geweest en wat denkje? Niet 1 meer te koop  >:(

Nu hebben we er 3 van mijn ouders geleend.
Omdat ze volgende week pas weer nieuwe leveringen in de winkels krijgen...... en we wilden niet zo lang wachten.

Groetjes Dorothé

Anke

Hoi,
Dat is lastig he met de luchtvochtgheid.
Ik hoop dat de bakjes gaan helpen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

wist niet dat daar zo moeilijk aan te komen is.

Heb je nu ook nog een luchtbevochtiger kunnen vinden of niet?

Groetjes Anja

Bello

30 december 2007, 12:53:07 #1690 Last Edit: 30 december 2007, 12:59:08 by Bello
YESSSSSSSSSSSSSS

We hebben de eitjes vanmorgen gecontroleerd en

2 eitjes zijn zeker bevrucht!!!!

We hebben na zitten denken en op zitten schrijven en we denken dat de eerste 2 eitjes niet lukken.
De andere 2 eitjes zijn van 24 en 26 december en dan kunnen we ze verwachten rond 11 en 13 januari (als alles goed gaat).

De luchtbevochtiger hebben we niet want er zit een levertijd op van 2 weken en dat duurt te lang.

Volgende week na 2 januari (na balansen) krijgen ze de nieuwe bestelling binnen bij Blo....

Misschien dat mijn zusje nog een luchtbevochtiger had staan zei mij ma, en dat hoor ik dus vandaag.

ff een Bello sessie

Jannes en Catka (ff geen foto's van het prille geluk)

Dorothé

Mara

Hoi Dorothé

De Bello sessie maakt het helemaal goed dat we geen Catka en Jannes te zien krijgen.  ;D

Gefeliciteerd met de twee bevruchte eitjes, ben benieuwd wanneer ze uit gaan komen.

mara

Coco en Chantal

Halloo

O wat een prachtige foto's van bello, wat is het toch een knapperd,. ben trots hoor :D

O wat spannend zeg zeker 2 bevruchte eitjes.
Het word spannend zo met al die eitjes  ;D, ben ik niet de enigste die in spanning zit te wachten hihi ;D

Little Cockatoo

Ja zeker spannend het eerste nestje wil nog wel eens mislukken. Het uitbroeden is geen probleem, meer het voeren van de uitgekomen jongen. Hij zijn wij eergisteren achter gekomen. Ik wens je veel geluk toe.

gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Anja

Hoi Dorothé,

Gefeliciteerd met de 2 bevruchte eitjes...................spannend zeg.

Totally in love  :-* :-* :-* :-* :-*

Groetjes Anja