15 mei 2025, 01:15:25

Wie weet raad

Gestart door Riny, 2 maart 2006, 13:13:08

« vorige - volgende »

Riny

2 maart 2006, 13:13:08 Last Edit: 2 maart 2006, 13:15:18 by Riny
Hallo allemaal
Deze vraag stel ik voor Anita,in verband met haar valkje Jacco.

Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn met Jacco.
Dit omdat hij geen mooi verenpak heeft.

Kirsten

Hoi Riny,

Mijn allereerste gedachten zou vitaminetekort zijn, verder ziet ze er goed uit vind ik,.
Weet je of ze vitamine krijgt?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Sorry, ik lees net Jacco., een hij dus :-[

Riny

Hoy Kirsten
Ik heb net Anita een IM gestuurd waar ik haar vraag had geplaatst.
De antwoorden kan ze dan zelf geven.
Heb jij enig idee van het geslacht van Jacco?dat is nl ook nog een raadsel.
Groetjes Riny :D

Jacco

Hoi Kirsten & Riny;

Ja Jacco krijgt vitamine,eiwitten.Ik heb toevallig vitamine druppels in huis voor hem.
Hij heeft net wat gegeten en darna pikte hij weer aan zijn veertjes,voor en achterkant.Ze zien er niet mooie glanzend uit,eerder droog.
Misschien een optie? Anders neem ik vanmiddag nog kontact op met een DA.
Thanks!  Anita.

Karin

Tik eens bij google : "slechte bevedering"+ vogels in. Ik zie nml op verschillende sites er dingen over staan. Magnesium te kort, een bepaalde aminozuur tekort, stress, vit D3 tekort, enz. Een goed vitamine suplement zou dus te proberen zijn. En misschien naast zaadjes ook pellets geven. Verder ook misschien een keertje ontwormen. Verder is hij helemaal gezond ? Hij doet het zichzelf niet aan ( Plukken aan zijn veertjes ) ? En dan het geslacht, als Jazzo volwassen is en al door de rui heen is lijkt het me een popje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Tegelijk getikt  ;D Dus het kan inderdaad zijn dat hij het zelf doet ? Geen luisjes of zo te zien ? Wat je dan kan proberen ( las ik pas in een valkparkietenboek ) en even voor de duidelijkheid voor andere mesnen die dit lezen : doe dit NOOIT als je valkjes jongen hebben ! 1 mespuntje keukenzout op 1 liter drinkwater. In het boek stond dat ze soms meteen stoppen met dit plukken en soms duurt het een paar maanden. Zit Jacco alleen ? Dan zou dit ook een soort stressgedrag kunnen zijn. Valkparkieten zijn groepsdieren en hoeveel aandacht we ze ook geven, ze kunnen raar gedrag gaan krijgen als ze alleen gehouden worden. De één gaat schreeuwen, de ander gaat plukken enz.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi Riny en Anita

Ik denk dat je kan kijken naar specifieke vitamine/aminozuren, toevoegingen die bijdragen aan een beter verendek,. Denk aan lijnzaad bijvoorbeeld of gepelde haver. Overleg met een dierenarts kan natuurlijk nooit kwaad. Hij weet natuurlijk precies wat goed is. Mijn pop, Coco zat door hetgeen haar overkomen was ook slecht in de veren en kwam vitamine tekort,. Nu gaat het met wat toevoegingen en specifieke vitamine heel goed met haar en knapt ze langzaam op. Ik weet niet hoe lang Jacco al vitamine krijgt? Zoiets heeft helaas ook tijd nodig.

Als Jacco zou plukken dan lijkt mij dat hij eerder kaal wordt ipv slechte bevedering,. maar is ook niet uit te sluiten inderdaad.

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Citaat van: Riny op  2 maart 2006, 13:22:52
Hoy Kirsten
Ik heb net Anita een IM gestuurd waar ik haar vraag had geplaatst.
De antwoorden kan ze dan zelf geven.
Heb jij enig idee van het geslacht van Jacco?dat is nl ook nog een raadsel.
Groetjes Riny :D

Nee sorry, dat ik ´zij´zei was enkel gebaseerd op de brede kuif en parels. Toen ik later las dat hij Jacco heette, dacht ik dat het een man was.

Groetjes
Kirsten

Ivy

Hoi!
In Anita's andere topic stond dat Jacco al 1,5 is. Daarom denk ik dat ze een pop is anders had ze nooit die parels toch?
Ik hoop dat Jacco gauw weer top uitziet. Maar ik blijf er bij - er zijn zoveel mogelijkheden dat ze toch beter een DA kan raadplegen.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Jacco

Hoi allemaal;
Jacco zit niet veel alleen,meestal is het in het weekend,en dan voor maar 3 a'4 uurtjes.De radio staat de gaanse dag aan.
Nu twijfel ik aan zijn geslacht,hij is dus nu 1.5 jaar oud en uit de rui inmiddels.Maar in de dierenzaak heb ik hem voor een mannetje gekocht.
En nee ik zie géén luisjes of wat dan ook.Wat ik wel zie is een droge vacht en dof,hoop dat ik het zó goed neerzet.
Hij is monter genoeg en eet graag rijste wafels.
Suggesties zijn welkom!

Groetjes Anita.

Jacco

Ivana;

We hadden mekaar net gekruist hier.Maar je hebt gelijk...een DA kan nooit kwaad doen.
Ik zal eens kijken wanneer ik terecht kan,en of deze iets weet over valkjes.

Groetjes Anita.

Ivy

Hoi Anita.
In de dierenzaak zeggen ze vaak maar wat (ook over leeftijd en geslacht) zodat ze hun vogels kwijt kunnen.
Toen ik Joep kocht dacht de kweker (kan je nagaan, zelfs kweker weet het niet altijd zeker) dat Joepie een mannetje is. Daarom heet zij ook Joepie. We hebben haar naam nooit veranderd omdat zij gewoon onze Joepie is... maar ook een popje dus.

Als de pareltjes ook na de rui blijven, is het een popje.

Links in het rijtje staan onder kopje Dierenarts ook DA's die wel over vogels weten, ik denk dat de dichtstebij voor jou is die in België/Lanaken.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Jacco

Hoi Ivana;
Was toch niet dezelfde dierenzaak als mij? ;D Ik heb haar/hem gekocht voor een mannetje,omdat die mooi fluiten en zingen.
Tja,dan maar Jacco,en is eigenlijk een afkorting van Jaqueline.Maar de foto is wel indentiek als Jacco,mits zijn veertjes weer mooi zijn. :-[
Trouwens ik heb net de DA gebeld,en kan a.s zaterdag om 11.00 uur al terecht.Voel me wel opgelucht nu. :D
Ik heb erbij gezegt dat het om een valkje gaat en ze was zó aardig aan de telefoon.Het ligt bij het dieren tehuis voor dieren.
Wordt vervolgt.....Groetjes Anita....ps.Jacco slaapt nu achter in mijn nek,gelukkig! ;)

Kirsten

Hoi Anita,

Hoe is het met Jacco? en weet je al wat meer?

Groetjes
Kirsten