15 mei 2025, 10:59:06

Ophokplicht

Gestart door Rob S, 15 februari 2006, 20:29:05

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie ervan om volieres af te schermen tegen vogelgriep?

Goed idee, zowel dak als zijkant
6 (31.6%)
Goed idee, alleen dak, zijkant niet nodig
8 (42.1%)
Goed idee, maar mijn vogels gaan naar binnen
4 (21.1%)
Slecht idee
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 14

Riny

Hoy Inger
Klopt allemaal wat je zegt.
Nu hebben ze maar een keer de stress en anders blijf je met ze aan de gang.
En met die linten komen ze nog in aanraking met uitwerpselen van de trekvogels.
Groetjes Riny :D

Saar

ik heb de zijkant en t dak al dichtzitten
dus daar hoef ik niks aan te doen
en iedereen die z'n diertjes moet ophokken, wens ik veel succes en sterkte
:-*Saar

Saar

gedeelte van het pluimvee mag ingeent gaan worden
dat is alweer wat beter nieuws :D

groetjes saar

Riny

Hallo allemaal
Dit is het persbericht wat met ministerie vandaag uitgebracht heeft.
Groetjes Riny :D

22-02-2006 - Vandaag is er in Brussel akkoord bereikt over het preventief vaccineren van hobbydieren en buitenuitloop kippen. Gisteren heeft een delegatie van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) de vaccinatieplannen van Nederland gepresenteerd. Vandaag hebben de lidstaten ingestemd met een voorstel van de Europese Commissie.

Minister Veerman is tevreden met het besluit van de Europese Unie. Veerman is een groot voorstander van het vaccineren van dieren tegen dierziektes. Hij heeft zich daar diverse malen sterk voor gemaakt. Veerman ziet het vaccineren van pluimvee als een alternatief voor het ophokken of afschermen van pluimvee. Door de dieren te vaccineren hoeven ze tijdens de trekperiode van de wilde vogels niet meer naar binnen.

De commissie heeft vandaag een beschikking ingebracht met diverse voorwaarden. Zo mogen er geen gevaccineerde levende kippen over de grens worden gebracht. Gevaccineerd pluimvee moet in Nederland worden geslacht. Vlees van gevaccineerde dieren mag wel geƫxporteerd worden.

Naar alle waarschijnlijkheid kan het vaccineren van pluimvee over circa twee weken beginnen. Er moet onder andere een vrijstellingsregeling gemaakt worden voor het op de markt brengen van een vaccin.

nick01

ik heb alleen mijn dak afgeschermd en ik heb nog plexiglas op de bovenste helft van de zijkant vanwege de kou van de winter.
maar die plexiglasplaten gaan er van de week gewoon van af.
ik denk dat de mensen een beetje gek worden gepraat.
s'nachts gaan ze bij mij uit zichzelf al naar binnen en overdag , ach ja we zien wel ze zijn toch al weer (binnen) aan t broeden dus zie je sowieso niet veel buiten.