4 mei 2025, 23:23:36

mijn valk

Gestart door natascha01, 1 maart 2006, 09:22:22

« vorige - volgende »

natascha01

hallo iedereen wou even zeggen dat ik inderdaad toch begin te denken dat mijn kobus toch een man is zn koppie begint nu iets meer geel te krijgen en zn kuifje ook iets meer alleen bij zn staart blijft het nog het bekende vissegraatje .. hij leert ook snel hij zegt nu ::: wat moet je KOBUS  !! hij heeft zn naam geleerd haha echt stoer  ... hij zit ook eindelijk echt op mn hand met eten van trostgierst alleen blijft het nog wel daarbij hij durft zonder trostgierst niet meer op mn hand en loopt dan ook weg .. wil hem zo graag laten vliegen maar ben bang dat ik hem dan niet meer kan pakken hij zit ook steeds in de kooi te vladderen wat kan ik hier aan doen heeft iemand een idee ... groetjes natascha

Riny

Hoy Natascha
Je kunt Kobus er rustig uitlaten.
Zorg als je hem er de eerste keer uitlaat dat je tijd genoeg hebt.
Als het dan wat langer duurt,voor hij de kooi in gaat, geeft het niets.
Wel goed de ramen afdekken,gordijnen dicht of zonwering.
Je zult zien dat het goed gaat en je Kobus een groot plezier doet.
Veel succes Riny :D

natascha01

nou hij is er nu uit en heb alle ramen bedekt was alleen een raampje boven mn deur vergeten daar vloog hij tegen aan heb er ff wat tekeningen van mn dochter op geplakt en nu vliegt hij in de ronte mijn benieuwen heb nu alle tijd mn dochter komt om 12 uur uit school dus zien het wel haha  hoop dat het goed gaat mn honden even apart gezet hoop dat die er ook beetje aan wennen dat hij vrolijk rond kan wandelen zonder honden achter hem aan haha

groetjes natascha

natascha01

heb er nog even een vraag bij ik heb een hele grote kooi maar er zitten vrij kleine deurtjes in hij is wel plat aan de boven kant enze vliegt nu al twee uurtjes lekker los en is al op de tafel gaan zitten en lekker rond gevlogen en zit inmiddels weer boven op haar kooi lekker te kletsen en te vfluiten met me haha maar vraag me nu af volgens mij kan ze er niet goed in komen omdat ik de deurtjes te klein vind ze kan er ook moeilijk uit dat doen ik met een trostgierst in mn hand dan stapt ze op mn hand en zet ik haar op de kooi dan kan ze haar gang gaan ... maar t zou fijn zijn als ze zelf de kooi in en uit kan heeft iemand een tip ?

groetjes natascha

Riny

Hoy Natascha
Je zou kunnen proberen om hem met trosgierst in je hand naar de kooi te brengen.
Of je zou trosgierst in de deuropening van de kooi kunnen hangen ,zodat hij ziet waar de opening is.
groetjes Riny :D

Ineke

Weet niet of je deurtjes naar onderen open gaan, anders kun je er n katoenen zitstok onder doen. Hebben wij ook gedaan en nu zit ie heel vaak op zijn deurtje, dat weer rust op de zitstang. Kan nu geen foto maken. Ook als je geen deurtje hebt dat naar beneden open gaat kun je natuurlijk een katoenen zitstang plaatsen.

Daarnaast hebben we nog n houten zitstok aan de buitenkant waar die ook graag op zit. Als ik er straks aan denk maak ik n foto.

Ineke

Hoi Natascha,
Hier een foto waarop je onder t deurtje de katoenen stang ziet en links de tak waarop ie altijd gelijk springt als ie de kooi uit komt.

Op jouw foto lijkt t alsof t poortje zijwaarts open gaat. Als je er n stang onder maakt kan ie er toch op landen en zelf de kooi in gaan.
Dezelfde stangen heb ik ook aan de buitenkant bevestigd, hij gebruikt die als landingsplaats.

Hij ging er niet gelijk op, dat duurde n week ofzo, dus niet denken dat t niet werkt.

Riny

Hoy Natascha
Heb je hem ondertussen te pakken gekregen?
Groetjes Riny :D

natascha01

`nou zal ik eens wat leuks vertellen .. kobus gaat vanzelf in zn kooi en komt er weer uit hij is al de hele dag los inprincipe heeft er een paar uur zelf in gezeten en hij komt heel veel bij me zit hij zit nu ik dit type ook lekker op mn arm mee te kijken hij is zo ontzettend lief en als hij op mn hoofd zit wat ik liefer niet heb dan houd ik me hand er voor en jawel hoor hij stapt er op !!!!! :) als hij ergens zit waar hij weg wilt gaat hij beetje roepen en dan stapt hij ook op mn hand ben zo trots alleen hij zit steeds aan mn haar te knagen en vind ik niet erg maar ik heb altijd vet in mn haar nou weet ik niet of dit kwaad kan mijn vorige valk deed dit ook .....hij heeft alleen nog wat moeite om in en uit de kooi te komen maar mishcien als de oplossing van ineke werkt gaat dat wat beter

heey ineke onwijs bedankt voor het idee ik heb in de kooi van kobus 4 deurtjes zitten twee opzei en twee die naar onder open gaan maar vind het een geweldige oplossing ga er meteen mee aan de slag :)

hihihi ben zo blij ben zo blij met mijn kleine kobus :) :) :) kan wel een vreugde dansje doen dat hij zo lief is en zo snel leert haha

groetjes natascha

Riny

Hoy Natascha
Als je liever niet wil dat hij op je hoofd gaat zitten,kun je hem dat het beste nu afleren.
Ik ben bang dat het anders moeilijk wordt .
Fijn dat het zo goed gaat.

natascha01

ik laat hem meteen op mn hand stappen als hij op mn hoofd komt,, hoop dat ik dat goed doe meteen er af halen dus .... hij land op mn hoofd vaak alsof hij bang is om op andere plekken te landen ..maar zet hem nu net in zn kooi met een snoepje maar hij lijkt wel boos haha beetje komentaar kreeg ik haha wel leuk morgen mag hij weer er uit hij zit lekker op zn kooi zich te poetsen enzo erg leuk gezicht heb er van genoten

groetjes natascha

Riny

Hoy Natascha
Als je nu iedere keer dat je hem van je hoofd af moet pakken duidelijk nee zegt,dan gaat hij het toch wel een keer snappen dat je er niet blij mee bent.
Verder geniet ik van je berichtjes ,je bent zo blij.

natascha01

weet niet of iemand dit nu kan lezen maar mijn liefe kobus is net tegen het raam gevlogen hij kwam er met een vlinke klap tegen aan hij zat daarna ook met zn snaveltje open hij zit nu nog versufd op zn kooi waar moet ik nu op letten want was wel erg hard .. hij is achter mn gordijn terecht gekomen heb nu een handoek ervoor gehangen maar pff ben bang dat hij nu toch wel wat pijn heeft of zo ....

groetjes natascha

Riny

2 maart 2006, 09:55:16 #13 Last Edit: 2 maart 2006, 10:39:00 by Riny
Hoy Natascha
Zet hem maar terug in zijn kooitje en zorg dat hij het lekker warm heeft.
Hij zal wel even tijd nodig hebben om van de schrik te bekomen,en als het over een 2 uurtjes nog zo is zou ik een voegelarts contacteren.
Dek het kooitje maar af,dat het licht er niet zo in valt.
De volgende keer de ramen bedekken ,want een valkje ziet die raam niet,maar wil er doorheen vliegen.
Beterschap er mee .

Gerda

Hoi Natascha,

Wat vervelend dat Kobus tegen het raam is gevlogen.

Het beste is om de kooi zo donker mogelijk te maken. Dus eventueel een doek erover. Bedek ongeveer driekwart van de kooi.

Meng wat druivensuiker door het drinkwater. Meestal is een valkje erg geschrokken en dan is het belangrijk dat hij wat extra energie heeft. Het beste is dextrose, die je zo in een pak kan kopen (bij reformzaak, maar C1000 heeft het volgens mij ook). Ook kun je eventueel een druivensuikertablet in het water oplossen. (Te koop in alle supermarkten.)

Let goed of of Kobus kan eten. Soms kunnen ze door de klap op hun snavel erg veel pijn hebben.

Verder af en toe kijken hoe hij reageert.

Is hij straks nog steeds erg suf, eet hij niets of drinkt hij niets (drinken kan wat langer duren, want ze drinken per dag maar heel weinig) of maak je je ongerust, bel dan even met een goede vogelarts.
Je kan dokter Feld altijd bellen voor (gratis) advies. 033-2864772

Hopelijk is Kobus niet hard met zijn kopje tegen het raam gekomen, maar meer met zijn vleugel.

Sterkte met Kobus,
groetjes, Gerda