Jacco heeft erg pluizige veren...

Gestart door Jacco, 28 februari 2006, 22:54:06

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Anita
Je vraagje over een tweede valkje ben ik nog vergeten te beantwoorden.
Daar doe jij Jacco een groot plezier mee.
Valkjes zijn gezelschapsdieren.
Dan heeft hij een soortgenootje wat dezelfde taal spreekt.
Ook voor jou is het fijn ,jouw Jacco heeft altijd gezelschap.
Wel raadt ik je aan om dan een valkje bij een hobbykweker te kopen.
De tijd is er prima voor geschikt,het broedseizoen zit er aan te komen.
Groetjes Riny :D

Jacco

Hoi Riny;
Wat moet het dan worden een popje of een mannetje? Ik weet nu niet zeker wat Jacco is,Ivo had het al over een popje wat hij meende te zien op de foto.Jacco brabbelt ook weleens als hij op mijn schouder zit,dan buigt hij zijn hoofdje iets naar voren en zijn kuif ligt op zijn koppie.Ik vind het zó schattig om te zien.horen dat ik echt luister naar hem.
Kan de pluizige verenpracht ook te maken hebben met de zonnepitten? Dit mailde me net iemand die Jacco kent en heeft gezien met zijn nagels knippen.
Ik zit effe hardop na te denken.Jacco fluit er oplos nu,hij is in zijn element,heeft aanspraak genoeg.
Hobby kwekers weet ik niet zó vlug uit te halen,zal eens op marktplaats kijken als de tyd pijp is.Is dat niet in het voorjaar?
Thanks again!  Groetjes Anita.

Riny

Hoy Anita
Plaats anders eens een foto van Jacco.
Als je niet weet hoe dat moet kun je me ook een im sturen dan doe ik het wel voor je.
Als we een foto zien kunnen we je misschien verder helpen.
Het ligt er natuurlijk ook aan of je het leuk vindt om eens een nestje te krijgen.
En als je bij het topic kwekers kijkt,zie je veel hobbykwekers staan.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14544.0.html

Jacco

Hoi Riny;
Heb een foto van Jacco geplaatst helemaal bovenaan,effe naar boven scrollen.
Anders moet ik je een mailtje sturen met 3 foto's van Jacco,ik maak me echt zorgen nu.
Hij is nu los,zit op mijn schouder,dat is het liefste wat hij wilt.

Groetjes Anita.

Riny

Hoy Anita
Ik zie geen foto staan ,alleen dat kleintje onder je naam.
Is dat soms Jacco?
En anders mail me de foto's maar.

Tara

Citaat van: Jacco op  1 maart 2006, 23:39:36

Hoop dat het gelukt is!  Dit is Jacco genomen donderdag 16-02-2006.

Groetjes Anita.

Deze foto zie ik staan,
misschien wordt deze bedoeld ook?

Groetjes, Tara

Jacco

Hoi Tara & Riny;
Ja dat is de juiste foto van Jacco Tara.
En Riny,heb je net een mail gestuurd met 3 recente foto's van Jacco.
Ik ben héél benieuwd naar je mening en wat ik kan/moet doen.

Groetkes Anita. ;)

Tara

Hoi,

kan het ook geen vedermijt zijn?
Deze soort mijt remt ook de groei van veren en kan ook voor uitval zorgen.

Dan zou je eens wat van die veertjes moeten doorsturen naar een dierenarts.

Groetjes, Tara

Jacco

Hoi Tara;
Dan zou ik toch ook losse veertjes moeten vinden in zijn hok of op de vloer in huis? Ik laat hem vaak los rond vliegen.
Waar moet ik naar kijken als hij vedermijt zou hebben,wat ik natuurlijk niet hoop.

Groetjes Anita.

Riny

2 maart 2006, 12:53:46 #24 Last Edit: 11 maart 2006, 10:47:48 by Riny
Hoy Anita
Ik zou er toch mee naar een goede vogelarts gaan.
Een tijdje terug heb ik gelezen hier op het forum dat er bij jou in de buurt ook een goede zou zitten.
Ik zal een paar Limburgers eens een IM gaan sturen vanmiddag.
Dan laat ik het je wel weten.

Jacco

Hoi Riny;
Dat zou geweldig zijn als je dat zou doen! Ik heb je een mail weer gestuurd over de kooi.
We houden kontact!

Tot laters!    Groetjes Anita.

Jacco

Hoi Valkjes; ;)
Ben met Jacco afgelopen zaterdag naar de DA geweest en het is meer een soort stress wat die zou hebben.Ik heb druppels mee gekregen en achter een paar weken moet er verbetering in zijn.
Nu is mijn vraag aan jullie,hoe komt een valkje aan stress en wat is hieraan te doen? Jacco is veel uit zijn hok,is zelden of nooit lang alleen in huis.Ik vind dit toch raar overkomen om zoiets te horen.Nu fluit hij wel veel en is ook erg actief,vind ik dan.Kan ik dan toch na een paar maanden er een ander vlakje bij nemen of niet?
Sorry voor mijn late reactie hier,maar dit om gezondheidsredenen van me zelf.
Tot laters!   Groetjes Jacco & Anita. :-*

Ineke

Die van mij eet ook geen groente en fruit, wel basilicum, bieslook, mint, kervel. Die plantjes die je bij de Aldi krijgt of voorgesneden bij veel supermarkten. Hij krijgt elke dag n ander kruid, sommige dagen eet ie niets, andere dagen weer wel. Favoriet is basilicum. Duurde wel n weekje eer ie t at, dus niet meteen denken dat t niet werkt.

Ineke

Ja, dat is raar, stress, als ie niet die indruk geeft. Hopelijk werken de vitamines!

Riny

Hoy Anita
Toen ik hier begon met groenten en kruiden ,en vooral met kiemzaden ,waren er ook veel valkjes die me aankeken of ze wilde zeggen''dat eet je zelf maar''
Maat wat de boer niet kent dat eet die niet.
Het kan weken duren voor Jacco er aan begint.
Ik maakte altijd zo'n soort hutspot van alles door elkaar heen,en daar strooide ik dat wat trosgierst over heen.
Zo is het mij gelukt dat ze er van aten.