29 april 2024, 18:50:41

Zijn ze nu bevrucht??

Gestart door louis, 26 februari 2006, 13:18:18

« vorige - volgende »

louis

hoi hoi,

Ik ben even een tijdje weggeweest, ik ben ook net terug van wintersport, was heerlijk, maar nu ben ik erachter gekomen dat mijn  koppeltje al twee eitjes hebben gelegd!!!
Ze waren in de vakantie goed verzorgd door mijn vriend.
Het viel mij op dat ze voordat ik wegging al veel aan het paren waren en goed ook, ze waren bezig joh!!!
Maar mijn vraag is nu zijn ze dan ook bevrucht ???
Het mannetje is ongeveer een jaar en het popje is al twee jaar!
Ik hoor het wel,
alvast bedankt,
louis


Karin

Als ze een dag of 4 bebroed zijn kun je met een schouwlampje kijken of ze bevrucht zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi Louis,

fijn dat je een goede vakantie gehad hebt :)
En het is dan natuurlijk helemaal in orde als je eitjes hebt ;)

Als ze hebben gepaard is de kans groot dat er bevruchte eitjes in zullen zitten, wacht nog enkele daagjes en dan kun je net zoals Karin zei met een schouwlampje kijken en als je dan rode adertjes in 't eitje ziet is het bevrucht ;)

Groetjes, Tara

louis

hoi hoi,

Ze heeft dinsdag haar eerste eitje gelegd en donderdag haar tweede, maar volgens mijn vriend zit ze vanaf donderdag al steeds te broeden. Ze heeft nog pas twee eitjes gelegd, legt ze  nog meer eitjes of blijft het hierbij omdat er al 4 dagen tussen zit? Ze zit af en toe wel  in zo'n houding dat ze moet gaan leggen ???

alvast bedankt, groetjes louis

louis

hoi hoi,

Ik heb net de eitjes geschouwd, maar ik kan nog niets zien, moet dat nog komen of niet, ik zou het wel leuk vinden als ze bevrucht zouden zijn.
Ik heb de pagina uitgeprint, waarop staat hoe de eitjes eruit zouden moeten zien na zoveel dagen maar ik zie alleen nog maar eigeel in het eitje, het andere eitje ziet er wel iets anders uit, meer streepjes zie ik.
Ik zou het wel jammer vinden al het niet zo zou zijn :(
Wie kan mij helpen ???
alvast bedankt, louis


Rianne

Leuke foto! :)

Ik zou nog een paar dagen wachten en dan nog eens schouwen. :)

louis

hoihoi,

ik wacht wel even ;)
Maar klopt het wel dat er wel eens vier of vijf dagen tussen zit voordat ze het volgende eitje legt, ik dacht dat er altijd om de dag een eitje werd gelegd???
alvast bedankt,
louis
dit is haarman echt een lieverd

dit is bowie

Riny

Hoy Louis
Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat er zo'n lange tijd tussen zat.
Meestal om de andere dag.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi Louis,

volgens mij zullen er dan geen eitjes meer komen.
Twee is wel een klein getal, maar toch iets hé ;)

Zijn die streepjes rood of niet?

Ik zou ook nog eventjes wachten. Ik zal voor je duimen dat ze bevrucht zijn :)

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara
Toch heb ik vorig jaar ook een nestje gehad ,waar maar 2 eitjes ingelegd werden.
Omdat het er maar 2 waren verwachtte ik er eigenlijk niets van.
Toch werden er 2 mooie bonte witmaskers geboren die goed verzorgd werden.
Groetjes Riny :D

Tara

Dag Riny,

weet, heb het ook al voorgehad :)
Zei ook, is wel weinig, maar toch iets ;).

Maar er kunnen idd zeker hele mooie jongen uitkomen :)

louis

hoihoi,

Ik zal jullie eens wat vertellen, ze heeft net haar derde eitje gelegd!!! Toen ik de eitjes ging schouwen, zag ik wel streepjes, maar ik kon niet goed zien of ze rood waren, ik denk dat ik het van de week in het donker probeer, dan zie ik het beter,
Ik hoop zo dat het lukt, ben erg benieuwd. :D

groetjes louis

Tara

Hoi Louis,

er zit wel veel tijd tussen, dat is wel raar,
ik hoop toch voor jou dat er bevruchte eitjes in zullen zitten, het zal zeker de moeite waard zijn om in 't donker te kijken ;)

louis

hoi hoi,

Ik heb in het donker gekeken, maar volgens mij heb ik pech!! :(
Ik zie nog steeds niets, wel balen zeg, misschien dat het derde eitje wel bevrucht is, maar kan dat dan dat het ene eitje bevrucht is en het andere niet ???

groetjes louis

Tara

Hoi Louis,

dat kan zeker zijn hoor.

En misschien is ze nu opnieuw begonnen met leggen en verklaart dat de langere periode tussen de eerste en volgende eitjes. Misschien heb je nu meer geluk ;)