29 april 2024, 18:41:24

Zijn ze nu bevrucht??

Gestart door louis, 26 februari 2006, 13:18:18

« vorige - volgende »

louis

hoi hoi,

Mijn popje heeft 27 februari haar derde eitje gelegd, maar nu heeft ze verder niets meer gelegd. Het mannetje broed er nu ook heel op, maar volgens  mij zijn ze weer niet bevrucht :-\
Ik vind het wel heel jammer!!!
Ik zie in geen van de drie eitjes dat ze bevrucht kunnen zijn, de andere twee eitjes zowieso niet, want die zijn al 8 en 10 dagen oud, dan zou je wel wat moeten zien.Maar zou je nu van het derde eitje wat moeten zien? Ik had me er zo op verheugd om een keer jongen te krijgen, maar ja

groetjes louis

Riny

Hallo Louis
Toch raad ik je aan om de eitjes nog wat te laten liggen.
Je weet maar nooit.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi Louis,

spijtig dat je geen bevruchte eitjes hebt, maar ik zou net als Riny ze nog eventjes laten liggen. Je weet maar nooit, en trouwens is het altijd het best om de eitjes -zelfs al zijn ze onbevrucht- een drietal weken te laten liggen, zodat ze het gevoel hebben dat ze ze 'uitgebroed' hebben.

Groetjes, Tara

louis

hoi hoi,

Ik laat ze ook wel liggen, want ik blijf hopen dat ze nog eitjes legt en dat die wel bevrucht zijn.
Mijn beestjes staan nu boven ijn mijn slaapkamer, daar moesten ze staan, vanwege wintersport. Mijn katten bleven namelijk beneden, maar nu merk ik dat mijn vogels helemaal niet vrolijk zijn enzo, kan ik nu mijn koppel aan het broeden is, ze wel weer gewoon naar beneden verhuizen?

groetjes louis

Tara

Hoi Louis,

ja dat kan je wel hoor,
ik heb ook regelmatig broedende valkjes in een kweekkooi verplaatst bijvoorbeeld even naar buiten of dan weer even naar binnen, dat kan niet zoveel kwaad.

Groetjes, Tara

louis

ok, dank je

groetjes louis

Riny

Hoy Louis en Tara
Ik zou ze laten staan.
Mij is altijd verteld dat je dan niets moet veranderen.
Maar misschien reageren nog andere mensen die hier ervaring mee hebben.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi Riny,

ik heb nooit problemen gehad met het verplaatsen,
ik heb zelfs nog gehoord dat koppels verplaatst werden via de auto, dat dat ook geen probleem veroorzaakte, volgens mij was dat Casper en zijn vrouwtje van Rene.

Trouwens heb ik nog uit noodzaak moeten een koppel verplaatsen vanuit de volière naar een kooi, met eitjes, zelfs dat ging goed :D

Bianca

Mijn ervaring is als je gaat verplaatsen dat ze stoppen met broeden, maar de uiteindelijke keuze ligt bij jou.
Nog even een gewetensvraagje, als ze het nou niet naar hun zin hebben bij jou op je kamer, dan zouden ze toch ook niet gaan broeden?! ;)
Ik zou ze lekker laten staan tot 21 dagen broeden, dan nog eens kijken of ze echt niet bevrucht zijn en als dat zo het geval is, ze dan verhuizen en met de verhuizing ook meteen weghalen.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Citaat van: Bianca op  2 maart 2006, 12:42:03

Nog even een gewetensvraagje, als ze het nou niet naar hun zin hebben bij jou op je kamer, dan zouden ze toch ook niet gaan broeden?! ;)


Hoy Louis en Bianca
Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.
Maar dat is een waarheid als een koe!
Valkjes die niet lekker zitten gaan niet over tot broeden.
Ook ik zou ze laten staan waar ze staan.
Verplaatsen zorgt voor veel teveel onrust,zeker bij een eerste nestje.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi,

Ik zou ze ook niet gaan verhuizen,. alleen als het echt noodzaak is. Broedende valken hebben hun rust gevonden en die moet je ze geduren het broeden blijven geven. Als de pop het overigens niet naar haar zin zou hebben, dan zou ze geen eieren leggen. Ze ervaart waar ze nu staat dus als een ´veilige´ plek voor haar jongen om op te groeien.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

louis

hoi hoi,

Ik laat ze lekker boven staan, ik wacht er wel mee, ik wil niet dat ze gaan stoppen met broeden.
Ik heb gister nog even gekeken of de eitjes bevrucht waren en ik zag niets, maar mijn moeder ging meekijken en zij zag tot mijn verbazing dat er adertjes doorheen liepen, ik geloofde haar niet en zj scheen met het lampje voorzichtig tegen het eitje en zo kon ik het van de andere kant zien, en volgens mij zag ik het ook!! Ik had alleen mijn lenzen niet, dus het kan nog vals alarm zijn ;D
Ze heeft nu drie eitjes gelegd, maar daar blijft het wel bij denk ik. Het mannetje is ook steeds aan het broeden!!
Ik vroeg mij alleen af, stel nou dat ze niet bevrucht zijn, kan ik dan bevruchte eitjes van iemand overkopen ofzo,??? ik gun mijn beestjes zo graag een nestje.

groetjes louis
ps: ik wacht het natuurlijk wel ff af :D

Riny

Hoy Louis
Je moet maar zo denken als de eitjes deze keer niet bevrucht zijn,is het een goede oefening voor de volgende keer.
Groetjes Riny :D

louis

hoi hoi,

Volgens mij zijn de eitjes weer niet bevrucht, ik snap het alleen niet want dit is al de derde keer dat ze eitjes heeft gelegd, sinds ze het mannetje heeft.
Ze gingen voordat ze haar eitjes legde behoorlijk te keer!!! Dus ik snap het gewoon niet, het mannetjes is broedsrijp en het popje ook.
Aankomende zondag moet het 1e eitje uitkomen, maar dan moet je toch al wat zien lijkt mij, maar ik zie niet wat ik zou moeten zien.
Wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn???
alvast bedankt,
groetjes louis

Tara

Hoi Louis,

het kan ook gewoon zijn dat de paring niet geslaagd was,
ik heb ook broedrijpe mannen die gewoon niet kunnen paren.

Ik heb een vrouwtje, die samen was met een man, en altijd bevruchte eitjes had als ze een nestje hadden. Toen het mannetje stierf kwam er een ander mannetje haar versieren. Hij paarde alleen niet juist en er kwamen nooit bevruchte eitjes :(

Groetjes, Tara