13 mei 2025, 16:09:57

Vriendje voor Pinky

Gestart door tresca, 23 februari 2006, 21:56:35

« vorige - volgende »

tresca

Hallo Allemaal,

ik heb bij het item verzorging al het een en ander over pinky verteld. Ik heb toch het idee dat het alleen zijn hem/haar echt niet goed doet. Pinky is nu twee jaar en ik heb mijn oogje laten vallen op een 9 weken oud, met de hand gevoerd valkje. Kan ik deze erbij nemen en hoe doe ik ze dan op den duur bij elkaar in de kooi?
Is pinky misschien te oud?

Ik wil graag morgen gaan kijken naar de nieuwe telg, dus laat het me weten!

Gr tresca en pinky

Karin

Is het valkje al zelfstandig ? Zo niet, wacht dan tot het helemaal van de pap af is voor je hem neemt. Je kunt het beste een tweede kooi gebruiken voor de nieuweling en ze langzaam buiten de kooi aan elkaar laten wennen. Omdat je valkje al 2 jaar alleen zit zal het even duren voor hij / zij het accepteerd, maar dat gaat vast wel goedkomen  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

tresca

Het is gebeurd met me, ik heb het jonge valkje gezien. Ik was op slag verliefd. Ik ga PINO vrijdag ophalen, gaaf he!!!

Ik laat jullie weten of Pinky en Pino maatjes worden.

Groetjes Tresca en Pinky

Tara

Hoi Tresca,

fijn dat je een nieuw valkje er bij gaat nemen. Nog eventjes geduld dus :).

Je zal toch wel foto's plaatsen hé?

Laat je Pino eerst een tijdje in quarantaine voordat je hem bij Pinky plaatst?

Groetjes, Tara

Riny

Hallo Tresca
Hou je wel het gewicht goed in de gaten als jij je nieuwe valkje opgehaald hebt.
Veel succes.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Tresca,

Gefeliciteerd met Pino,. :D
Is het valkje wel al helemaal zelfstandig?  Het kan inderdaad even duren voordat ze maatjes worden, maar het groeit vanzelf :)

Ben benieuwd naar de foto's :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

tresca

We gaan vanavond Pino ophalen, spannend!
Pinky doet al 2 dagen idioot onrustig, volgens mij heeft ie in de gaten dat er wat staat te gebeuren.
Ik vroeg me af, Pinky mag elke avond uit de kooi, vanavond dus niet om ze te laten wennen. Zal ie dit als straf zien?

Ik heb er in ieder geval zin in en ik hoop Pinky vanavond ook!

Groetjes Tresca en Pinky

Riny

2 maart 2006, 11:12:13 #7 Last Edit: 2 maart 2006, 21:57:29 by Riny
Hoy Tresca
Uit je berichtje maak ik op dat je van plan bent om ze direct bij elkaar te plaatsen.
Dat is natuurlijk een keuze die je zelf maakt.
In verband met ziekte's plaats ik ze altijd eerst in quarantaine.
Ook al oogt een valkje heel erg gezond toch kan die wat onder de leden hebben ,en je andere valkje besmetten.
En je hebt de kans dat valkje nummer 1 jaloers wordt als er ineens een indringer bij hem in de kooi wordt gezet.
Beter is het om ze in aparte kooitjes aan elkaar te laten wennen en kennis te laten maken buiten de kooi.

tresca

Hallo,

Ik wil even vertellen dat de kweker Pino al 1 week in quarantaine heeft geplaats. En ze zitten in 2 kooien naast elkaar.
Pinky maakt zich niet zo druk en Pino zit stil op zijn stokje. Hij lijkt graag naar Pinky toe te willen. Morgenavond doen we ze samen uit de kooi om in de kamer kennis te maken.

Ze zitten dus naast elkaar in een kooi. Ik laat Pinky erin omdat ik bang ben dat hij anders schrikt van alle geluiden die Pino maakt.

Ik hoop morgen een luek verhaaltje te kunnen vertellen.

Groet Pino, Pinky en Tresca

Riny

Hoy Tresca
Misschien kun je de eerste nacht een lichtje laten branden ,dan is alles niet zo vreemd en akelig voor Pino.
En je mag Pinky rustig uit de kooi laten vanavond maar Pino zou ik nog erin laten.

tresca

Gisteravond was het zover, Pinky en Pino gingen samen vliegen. Het was geweldig. Ze zochten elkaar direct op. Een beetje onwennig ging het natuurlijk, maar ze waren lief voor elkaar.
Pino was wel bangig, wilde graag naar mijn vriend toe, waar Pinky zat. Hij durfde niet, deed 3 pogingen en vloog snel weer weg :).
Ik vond ze geweldig, vanavond weer genieten!

Groet, Pinky, Pino en Tresca

Riny

Hoy Tresca
Je Zult zien dat het iedere keer beter gaat.

Ineke

Dat klinkt leuk! Ik hoop dat t ook zo goed gaat met ons tweede vogeltje erbij. Ben heel benieuwd hoe t verder gaat met Pinky&Pino :D

tresca

Ik wilde nog even een tip geven. Pino durft nog niet zo goed op mijn hand te zitten, hij is nog niet gewend.
Ik heb hem/haar in de kooi gekregen door 'm op het einde van een pollepel te laten stappen. Duurde even, maar het werkte!
Een handdoek erover gooien vind ik niet zo fijn, dit is een prima manier!!!
Groeties

Riny

Hoy Tresca
Deze manier vindt ik ook veel diervriendelijker,
en je valkje wordt er niet bang door gemaakt.
Prima oplossing!