14 mei 2025, 07:14:40

Vriendje voor Pinky

Gestart door tresca, 23 februari 2006, 21:56:35

« vorige - volgende »

tresca

Hallo allemaal,

op zich gaat het erg goed met Pinky en Pino. We zetten ze nu af en toe samen in 1 kooi. Eerst een half uurtje, uurtje en dan opbouwen. We zijn er steeds bij.
Verbazend is dat Pino de baas lijkt, terwijl hij de nieuwe jonge valk is! Ze eten af en toe voer uit elkaars snavel. Ziet er schattig uit. :-*
Soms geven ze elkaar nog een lelijke hak met de bek en schreeuwen ze naar elkaar, maar dat moeten ze nog maar even samen uitvechten. Onder toezicht!
Alles lijkt goed te gaat, ik blijf duimen!

Groetjes Pinky Pino Tresca

Tara

Hoi Tresca,

mooi dat het zo goed gaat zeg met Pinky en Pino,
heel lief dat ze voer uit mekaars snavel eten zeg.
Fijn dat het zo goed gaat!

Groetjes, Tara

tresca

Hallo allemaal, hier weer een berichtje.

Pinky en Pino zitten sinds vrijdagochtend samen in de kooi. Op zich gaat dit aardig.
Het eerste probleem was de bovenste zitstok.Ze bleven elkaar eraf jagen en fladderden heftig door de kooi. Na dit even te hebben aangezien heb ik er een tweede zitstok ingehangen.
Probleem 2: De voerbak. Bij de voerbak jagen ze elkaar weg, gepaard met heftige hakken naar elkaar. Eerst leek Pino de baas, tot Pinky het zat was en goed op Pino inhakte. We hebben wel zoiets dat ze moeten uitknokken wie de baas is, maar wel met beleid! :P
Gisteren waren ze zoals al 10 dagen samen uit de kooi. Ineens vlogen ze samen op en gingen onwijs achter elkaar aan de kamer door. Ik voelde de bui hangen, het ging te onwijs. Pinky vloog zich vast in de gordijnen en Pino vloog zich te pletter tegen de muur en viel op de kast.
Ze zijn allebei ongedeerd en ze tollereren elkaar op zich wel.
Is dit normaal!!!

Groetjes Pinky, Pino en Tresca

Riny

Hallo Tresca
Je zou ook 2 waterbakjes en 2 voerbakjes op kunnen hangen in de kooi.
Dan hoeven ze niet te vechten,en krijgen altijd hun deel binnen.
Groetjes Riny :D