6 mei 2025, 23:49:41

heb ik nu man of pop ??

Gestart door SlimShady, 1 juni 2003, 19:02:20

« vorige - volgende »

Mandy

16 juni 2003, 04:47:09 #15 Last Edit: 16 juni 2003, 04:49:28 by Mandy
Tja, het blijft moeilijk, maar ik denk dat je een bonte geparelde valk hebt en dan geldt de regel van de bonte en dat houdt in dat geen enkele regel geldt! En dat houdt weer in dat je aan niets van het uiterlijk kan zien of het een man of pop is en je het enkel uit het gedrag kan halen. :-/
Ik denk bont door de kop die grijs met geel is en de slagpennen, die zijn ook geel en grijs door elkaar en zonder regelmaat. Bij een geparelde is dit niet. En bont betekent natuurlijk een bonte boel en daar kan je van alles in terug zien, ook deze parels, al zijn het er best veel.
Bij geparelden is het inderdaad zo dat de mannen vaak na de rui de meeste van hun parels verliezen.

Je hebt dit jonge valkje nog niet zo lang dus dat zal moeilijk te zeggen zijn. Maar merk je al iets bijzonders aan hem/haar op, fluit ie al een beetje ofzo?

Hij/zij is wel erg mooi! ;D

En Tim;
dat visgraatmotief geldt niet bij lutino's, die spots onder de vleugels kan je bij mannen en poppen zien en geel overgoten wijst wel vaak op een pop. Dus je zal het toch ook vnl uit het gedrag moeten halen. :-/

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Timmety

En dan heb k nog een vraagje
ik heb gister even met Paul over mijn valk gehad,
En we denken dat het een Fallow is, hij heeft een bruin bij zijn start en dat visgratenmotief is gewoon geel van de staart met bruin
En ze heeft bruine ogen
Is dit ok een Fallow
Tim

Mirjam-Moniek

Dit vond ik op een andere website.

Pearls
Some sources confidently state that male pearls always lose their pearl markings during their juvenile molt but I've recently read that some breeders have developed male pearl birds who do not lose their markings at adulthood or who lose them slowly over a period of years. In any case, after their first molt males will have yellow or white faces and females will have grey or brown ones. The yellow face is probably your best guide at this point.

Barbara

16 juni 2003, 21:57:03 #18 Last Edit: 16 juni 2003, 22:00:12 by Barbara
Bruine ogen?! Dat heb ik nog nooit gezien! Bij fallow horen rode ogen. Als je kijkt bij dit bericht:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=ander;action=display;num=1055318159 geef ik uitleg over mijn vogel, die er denk ik uitziet als de jouwe, maar dan met donkerrode ogen.... Ik denk dat de mijne lutino cinnamon is, dus misschien de jouwe ook wel.

Timmety

hoi
Het is een lutino (kleur)
En heeft zwart/bruine ogen (net zo als mijn wildkleur)
Maar als je de staart veren eruit zou trekken, blijft er nog een klein stukje over  (moet je maar us aan de onderkant van je vogel kijken) en dat is bruin (en niet van de poep ofzoiets)
Tim

Barbara

Misschien een lutino bont cinnamon? Ik zeg maar wat..... weet eigenlijk niet of dat kan, maar aangezien bij bonte vogels het grijs of cinnamon op variabele plekken wordt 'uitgewist', zou het misschien kunnen dat jouw vogel alleen nog cinnamon op dat plekje heeft?

Timmety

Hoi
nee dat zie k niet...
Tim