28 april 2024, 14:55:35

Wat voor valk ben ik.

Gestart door vlek, 11 juni 2003, 13:55:59

« vorige - volgende »

vlek

Hallo wij hebben sinds zondag twee nieuwe valken erbij.
Een is er een wildkleur maar de ander kan ik niet echt plaatsen, is ze nou bont of gepareld.
Wie kan mij helpen.
Groetjes Karin

Mandy

11 juni 2003, 13:58:37 #1 Last Edit: 11 juni 2003, 14:00:57 by Mandy
Hoi Karin,

Ze is hartstikke gepareld! ;D
En ze lijkt me cinnamon gepareld, maar het kan ook door de flits wat lichter lijken dan het echt is, anders is het gewoon gepareld.
Maar twijfel je omdat je maar zo weinig parels ziet? Want op de foto zie je op de zijkant wel parels, maar het lijkt ook of er verder geen parels zitten. Als het er maar zo weinig zijn dan zou dat kunnen betekenen dat het een mannetje is, want die verliest na de rui veel parels, maar houdt er vaak wel een paar aan de zijkant van de vleugel.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

vlek

Dank je voor het snelle antwoord.
En ze lijkt niet lichter door de flits maar is echt zo licht.
Ja ik twijfelde door de weinige parels.
Hij/zij heeft aan de zijkant parels en op de rug.
Voor de rets zijn de vleugels geel met grijze veren.
Over de staart loopt een visgraat van heel licht grijs
groetjes Karin


Mandy

Nou als er op de rug toch ook nog parels zitten dan lijkt het me toch een pop. Deze heeft ws ook wat groffere parels en geeft dus een andere tekening dan je bij geparelde gewend bent. Je kan een geparelde man zien bij de handtekening van Trudie, haar valk Speedy, die heeft echt nog maar een paar parels zitten, de rest is weg, dus het is een man. Verder moet je het ook uit het gedrag kunnen halen en dat visgraatmotief geldt niet bij geparelde. Maar je valkje is dus in ieder geval wel cinnamon gepareld, maar waar is die mooie foto nou?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

O daar is tie weer en nog een mooie erbij. ;)
Ja vlgs mij is het een pop.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

vlek

Ja dat dacht ik ook dat het een popje was, wij hebben namelijk twee geparelde mannen in de buitenvoliere zitten en die zijn hun parels flink aan het verliezen.
Ze zien er ook heel anders uit dan haar.
Alleen haar naam klopt niet zo ze heet piet en luistert daar ook naar, dus dan maar eeen vrouwelijke piet (moet kunnen).
Zijzelf zal er in ieder geval niet van wakket liggen.
Groetjes Karin

Tara

Hoi,

is die niet bont cinnamon gepareld :-/. Het lijkt mij ook wel een popje, ik heb ook een valkparkiet (gewoon gepareld) en die heeft ook niet al te veel parels en toen begon ik ook te twijfelen, tot ze eitjes legde, parels meer of minder maakt niet veel uit hoor, het is meer als ze verdwijnen :).

Groetjes, Tara

vlek

Hallo
Ikzelf heb geen flauw idee wat ze kan wezen.
Ik heb ook een gepareld vrouwtje maar die ziet er toch heel anders uit.
Ook zijn wij in het bezit van een hele mooie bonte man maar die lijkt er ook niet echt op.
Als je die twee samenvoegt dan lijkt ze er wel op.
Hopelijk weten anderen wel wat ze is.
Ze is vind ik super mooi en ook super lief een echte kroelvalk.
Groetjes Karin

Speedy

11 juni 2003, 17:34:49 #8 Last Edit: 11 juni 2003, 17:37:11 by Speedy
Hoi Vlek,

Hou het maar op een geparelde Cinnamon, ik ben ook steeds gaan afwisselen wat het nou was.....een bonte cinnamon, een bont geparelde cinnamon.....je weet het gewoon niet meer...maar zo te zien hebben we dezelfde en hij komt bij mij toch echt wel overeen als ik hier op de poster heb staan.....een geparelde cinnamon dus.
En ik heb zeker weten een man.





Groetjes,
Trudie

vlek

Hallo Trudie
Je hebt gelijk wat lijken ze op elkaar zeg.
Ik denk dat ik het ook maar op een cinnamon geparelde hou.
Het maakt eigenlijk ook niet uit wat voor kleur ze is want het is echt een poepje.
Ik was alleen maar een beetje nieuwsgierig.
Groetjes Karin

Paul

Hoi Karin,
Ik heb ook een cinamon geparelde pop en ze lijkt best veel op die van jou.
Ze heeft namelijk ook erg weinig parels op de rug zitten maar ze legt eitjes dus het is zeker een popje :-)
Ik heb ook een oudere geparelde cinamon pop maar die zit wel volledig onder de parels.
De weinige parels zeggen dus niet altijd iets over het man of pop zijn.

Groetjes, Paul

vlek

Hallo Paul
Ik geloof ook niet dat de parels alles zeggen.
Alleen zal die van ons waarschijnlijk geen eieren gaan leggen, zodat we het dan daar aan kunnen zien.
Ze zit namelijk binnen in een grote kamervoliere met nog vijf andere valken.
Ik ben niet van plan om met deze zes te gaan kweken.
In de buitenvoliere zitten ook valken waarvan we dit jaar het eerste nestje gekregen hebben.
Dus we houden het gewoon op een cinnamon geparelde pop.
Groetjes Karin

Barbara

13 juni 2003, 05:13:42 #12 Last Edit: 13 juni 2003, 05:20:15 by Barbara
Ik kom toch nog ff een btje twijfel zaaien.... of niet natuurlijk, als ik niet overtuigend overkom, haha! Ik heb van een kweker gehoord dat cinnamon geparelde valkjes chocolade bruine 'vluchtveren' hebben, die van jouw valkje zijn geel/wit, dus ik denk toch dat ie ook bont is. Hij heeft ook geen cinnamon in zijn kopveerjes en kuif zo te zien, das ook een aanwijzing voor bont volgens mij. Ik dacht namelijk dat mijn Croky een cinnamon gepareld is, maar toen zei die kweker dus dat daarbij chocoladebruine 'vluchtveren' (de langste veren van de vleugels) horen en die zijn dus bij Croky gewoon grijs. Croky is dus ook erg licht, maar voor cinnamon moet er dus echt duidelijk bruin door het grijs zitten. Zij heeft wel het zelfde parelpatroon als jouw valk, dat heet 'laced' is mij verteld en is een natuurlijke variant van gewoon gepareld. I.p.v donkere veertjes met een lichtere parel in het midden, hebben ze lichte veren met een grijze (bij jou cinnamon) langwerpige vlek in het midden en een klein grijs (cinnamon) randje langs de zijkant.

Natuurlijk gaat het er om dat ze lief en leuk zijn, maar ik vind het steeds boeiender, die wereld van mutaties  :)

Hieronder een foto van mijn Croky met dezelfde parels als de jouwe, maar zij is iets scherper getekend door het donkerdere grijs waardoor je het beter ziet.



Karin

Hé Barbera, leuk die mutatieles  ;D Mijn Dizzy is zeker een cinnamon geparelde maar dankzij jou weet ik nu dat ze ook nog eens gelaced is  :D Dazzle maakt het me wat moeilijker, zij is wel een gewoon geparelde ( wat ik al wist )  maar ze heeft zowel lichte veertjes met donkere vlekken en een donker randje als donkere veertjes met lichte pareltjes  ;D Nou, laat ik het maar op gewoon gepareld houden, anders wordt het te ingewikkeld  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Tja, of ze is een half om halfje  :D ;D ;)