pippa punkie & parel 5 jongen 18 eitjes

Gestart door leoni, 20 februari 2006, 20:27:55

« vorige - volgende »

leoni

21 april 2006, 20:39:29 #120 Last Edit: 24 april 2006, 13:52:19 by leoni
hoi

alles gaat hier nog steeds goed pippa gilt soms echt en punkie haar veertjes groeien weer terug maar heb nog 1 keer geprobeerd of ze samen kondne maar toen was punkie weer geplukt.
buiten gaat ook alles goed alleen is me bonte pop aan het paren met bonte man, gaat die man er af zit er gelijk een andere man op (wildkleur) ik vond het echt raar dus als ze nu jongen krijgt heb ik een mengsel als ze eitjes legt want had het aan biologie lerraares gevraagt omdat ze al een keer de ene dag met de 1e paarde andere dag met de andere paart dan kan het zijn dat de jongkies die ik krijg dus van allebij zijn dus van de wildkleur en bonte mannen, maar wie gaat ze dan opvoeden ???vond het echt heel raar ook nog nooit van gehoort gebeurt dit wel eens vakker? :-[  hihihi maar merk  vanzelf welke jongen er uit komen als ze eitjes krijgt:P

groetjes leoni

leoni

hoii,

van dag of vanacht is er een ei gelegt  ;D me 1ste ei, nu hopen dat het bevrucht is maar dat weet ik niet.
ze paart wel elke dag en elke dag met 2 mannen dan is ze aan het paren met me bonte man dan gaat me bonte er af en dan gelijk gaat een wildkleur er op :-[ en ze hebben nu 1 ei en zitten er wel heel de tijd op soms met z´n 2e en soms alleen de bonte man of de pop maar de wildkleur kijkt er niet naar om en doet veder ook niks het de pop alleen als ze aan het pare zijn wil hij ook en gaat er dus ook op ;)
hier zijn een paar foto´s

me geelwang :D

deze heeft ook gepaard met de bonte pop

dit is het koppel die gepaard hebben en ook samen broeden.

nog een keer

de pop

de man

albino met geparelde

allemaal valkjes :P

volgens mij heb ik niet eens me valkjes voorgesteld :P hihi dat zal ik ook nog en keerjte doen want alle foto´s staan nu op een cd want deze computer word een keer helemaal leeg gehaalt dus dan moet ik even goeie foto´s zoeken op de cd of nog maken :D

groetjes leoni

Christine

Hebben al je valkjes een naam of begin je daar niet aan??
Gefeliciteerd met je eitje! Ik hou je op de hoogte of mijn langwerpig eitje bevrucht is of niet! Je kan het ook volgen in men eigen dagboekje ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

leoni

hoii,

hihi ja ze hebben wel een naam :P maar die krijgen jullie nog te horen als ik er foto´s bij heb :D hihi ja ik heb ook een beejt elangwerpig ei volgens miij maar ik maak er wel een keer ene foto van maar me moeder is een mitweekje weg met hardloopverreniging dus heeft ook het fototoestel meegenomen dus ik kan pas vrijdag een foto maken maar doe het alleen als ze er even uit is ;)

groetjes leoni

Christine

Ik zal dat wel eens een foto maken van een bevrucht en onbevrucht eitje! Is mooi om te zien trouwens! ;)

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Leoni
Ik heb foto's van bevruchte en onbevruchte eitjes.

Deze foto's staan bij kweken ,links in het rijtje.
Groetjes Riny :D

Christine

De eerste dagen ziet het eitje erook uit als op de tweede foto! ;)

leoni

hoii rinny
bedankt ;D

en christine toch na 3 dagen ofzo ???

groetjes leoni

Riny

Hoy leoni
Na een dag of 4 kun je met een fel lampje adertjes zien lopen door het eitje.

leoni

hoii riny

ja ik heb z´n lampje voor die eitjes want had een keer kippen eitjes maar die waren ondploft ::) die zaten in de broedmashine en toen zaten ze er te lang in en toen ging die ineens open met allemaal stink spul en heel de broedmashine zat onder dat gele spul :P

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Dan waren de eitjes rot geworden.
Vieze smeerboel he ,als je dat op moet ruimen.

leoni

hoii riny

ja dat was het zekker en stinken joh hihihi alles geel maar daarna ook nooit meer gedaan want bij mij waren ze allemaal niet goed volgens mij en dan zach ik wel adertjes dus ik dacht laat ze nog even liggen en een tijdje later waren ze ontploft :-[

het gaat met alle vogels goed punkie haar veren groeien weer terug dus ze ziet er nu niet echt mooi uit  en parel is toch een beetje bruin achtig maar niet over heel haar lichaam maar ze heeftook weer een beetje gele vlekjes maar ook niet over heel haar lichaam maar wel op haar vleugels en op haar borst bijna helemaal niet maar ik kan er moeilijk een foto van maken dus heb het geprobeerd zonder flits en heb 1 een beetje goeie foto er van:

buiten heb ik er weer 2 eitjes bij dus zit nu op de 4 en ze broed heel veel nu maar het lijk net of alleen de pop broed maar de man zal s´nachts wel broeden denk. andere koppel van geparelde man en albino pop zitten ook vaak in het broedblok maar zo ver ik gezien heb hebben ze nog nie tgepaart maar kroelen wel veel dus misschien ook binnenkort paren en eitjes maar dat zie ik dan wel :P

hier nog foto´s van de 3 binnen en vammidag de foto´s van buiten:

pippa

parel(hier zie je het juist weer niet dat bruinige)

punkie

pippa doet dat meestal als ik hem pak maar als hij uit zich zelf bij  me komt zitten weer niet :P

punkie

pippa en punkie en pippa wil kroelen

nog een keer pippa en punkie

groetjes leoni

leoni

hoii,

hier de foto´s met namen :P

koos hoort bij roos:

en de jongen kan ik nu niet berekenen want de mutatie calculator doet het niet.

dit  zijn nala(geelwang) en simba(geparelde zonder parels nu) en de jongen die er uit komen als ze veder geen splitsen hebben:
Ouders:
Vader   Gepareld
Moeder   Cinnamon Geelwang (rec.)
Nageslacht:
Jonge man   100.0 % Wildkleur split to {X2:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X2:Geelwang (rec.)}
Jonge pop   100.0 % Gepareld

de albino heet beau en haar man heet star en zie je hier onder 1 van de 2 (in het echt kan ik het op de rug zien want de ene is lichter)

en de jongen die er uit komen als ze veder geen splitsen hebben:
Ouders:
Vader   Gepareld
Moeder   Witmasker Lutino
Nageslacht:
Jonge man   100.0 % Wildkleur split to Witmasker {X1:Gepareld} {X2:Lutino}
Jonge pop   100.0 % Gepareld split to Witmasker

dit zijn oki (bont gepareld) en doki(Cinnamon bont) die hebben nu 4 eitjes en ik had het wel uitgerekend maar niet opgeslagen

ik hoop dat 1 van mijn 4 mannen split geelwang is want daar heb ik wel een grote kans op omdat die man een aantal geelwang poppen had die jongen hadden en misschien heb ik z´n jong en de ander splitsen is wel jammer dat ik niet weet maar ook wel weer leuk dan is het een verrassing wat er uit gaat komen.

En nu zal je je misschien afvragen waarom het nou maar 8 valkjes zijn en niet 10 dat komt omdat ik er eiglijk bij die man maar 2 zou kopen 2 popjes maar omdat hij niet 100% zekker wist wat de poppen waren omdat hij ze ook net 1 dag had van een vogel beurs gehaald dus moch tik ze alle 4 mee nemen en ik weet nu welke 2 de mannen zijn dus die moet ik nog terug brengen.

Groetjes leoni

Christine

Mooie namen bij mooie valkjes!!
Hoeveel eitjes heb je nu? Weet je al of ze bevrucht zijn? Als ze bevrucht zijn wanneer moeten ze uitkomen??

Veel vragen en wil antwoord!! ;D
Groetjes
Christine

leoni

hoii christine

ik heb net gekenen of ze bevrucht zijn voordat ik je bericht had gelezen, ik heb er 3 keken en wel hele lichte adertjes nog maar dus denk 3 zekker bevrucht en 1 nog neit gekeken.
en ik heb nu nog 4 eitjes en als er weer een eitje bij komt moet eht morgen zijn maar ze legt in de ochtend (haar vorrige eitjes ook voor 8 uur)dus dan zullen jullie het morgen wel horen :D en waneer ze uit moeten komen ??? als het goed is over 2,5 weken en dan moeten ze allemaal uitkomen en als ze nog een e ei legt komt later uit, maar het kan ook zijn dat ze eerder uitkomen omdat die 2,5 van het 3e eitje is want weet niet meer precies waneer ze gelegt zijn zal zo even kijken in de agenda :D.

al me adnere valkejs kijken nu ook veel in de broedblokken dus hoop dat ze ook gaan paren :P maar als ze dat neit doen is het ook niet erg dan kan eht volgend jaar altijd nog  :D

en ik ga woensdag misschien met een vriedin een buiten rit maken door een natuur gebied 2 uur maa ze zou vandaag vragen aan de eigenaar van de manege of ik dan een paard mag huren dus hoop dat het mag en een beetje lekker weer is in iedergeval geen regen :) 

groetjes leoni